🍂13

2.8K 497 22
                                    

His Roommate • kth

A/N:Update sempena comeback abangtan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

A/N:
Update sempena comeback abangtan. ♪★
-------

Taehyung tersenyum malu. Huluran tangannya disambut oleh isterinya semula. Setelah beberapa hari mereka tidak bertemu atas kesibukan masing-masing, lelaki itu cukup berterima kasih dengan idea mengejut daripada Jungkook.

Idea untuk satukan kembali dia dan Jae Yoon pada petang itu. Jungkook memberi isyarat agar pasangan itu berdua-duaan. Inilah masanya untuk dia beredar.

Orang nak bermadu kasih. Mana boleh orang ketiga kan? Jungkook menepuk bahu abangnya sebelum dia meminta diri ke ruang dapur.

Walaupun hatinya tetap setia menyayangi Kim Jae Yoon. Dia redha untuk segalanya yang berlaku. Asalkan Taehyung dan Jae Yoon bahagia, Jungkook lega.

"Korang berbual dulu. Aku hidangkan makanan. Jae Hyung aku dah hantar rumah mengasuh. So, jangan bimbang. Hari ini untuk kau dan Jae Yoon."

Jae Yoon sukar melawan pandangan mata tajam suaminya. Dia elus manja telapak tangan Taehyung. Reaksi wajah lelaki itu seakan menuntut sesuatu daripada dirinya.

-------

"Kenapa Tae? S-saya ada apa-apa yang kurang ke?"

Taehyung mengubah kedudukan tempatnya agar kehangatan tubuhnya dirasai oleh wanita itu.

Anak Jeon sudah beri lampu hijau. Taehyung tak akan sia-siakan peluang yang ada di depan mata.

"Kau tiada apa kekurangan pun. Aku rindukan kau. Rindu aku tak?"

Bibir Taehyung seperti biasa. Kucupannya berhenti lama di dahi Jae Yoon. Kemudian, dagu wanita itu dicuit manja.

Matanya berfokus pula kepada bibir merah milik Jae Yoon.

"Rindu awak, Taehyung. Too much."

Pinggang ramping Jae Yoon ditarik rapat ke hadapan agar wajah Taehyung mudah untuk meneroka bibir kegemarannya itu.

"Hentikan Tae. Kita di rumah Jungkook. Kawal diri boleh?"

Taehyung menghamburkan gelak tawa penuh usikan. Lengannya merangkul erat bahu kesayangan hati.

Hasrat di hati perlu diluahkan pada saat itu juga. Impian untuk tinggal sebumbung dengan wanita itu semakin membuak-buak.

"Aku nak bawa kau balik rumah aku malam ni. Esok pula kau dan Jaengi pindah masuk rumah aku. Boleh sayang?"

-------

Aku mahu menolak. Masakan tidak, Ryujin adik angkatnya masih tinggal bersama Taehyung.

Aku musykil dengan penerimaan sebenar kemunculan aku dan Jae Hyung di mata Ryujin.

"Ryujin okay dengan semua ini? Maksud saya, saya dan Jaengi tinggal sekali bersama awak?"

Taehyung mengelus helaian rambutku. Jari manisku yang tersarung cincin perkahwinan dikucup lama olehnya.

"Kau tak perlu risau. Aku yakin Ryujin dapat terima kehadiran kau. Sayang aku hanya seorang. Kau Jae Yoon. Only you."

Aku sekadar mengangguk kepala. Ingin menolak, tetapi wajah Taehyung mengatakan sebaliknya. Lelaki ini terlalu inginkan aku tinggal sebumbung dengannya semula.

"B-baiklah. Saya terima permintaan awak, Kim Taehyung."

Doaku cuma satu. Semoga Ryujin menerima kehadiranku dengan hati yang terbuka.

-tbc-

A/N:

Siri ketiga akan tamat pada bab ke-15. Jadi, sediakan diri.

Happy ending, I promise. ♥

[C]His Roommate | KTHWhere stories live. Discover now