🌸39

3.2K 677 153
                                    

His Roommate • kth

Second last chapter ❤

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Second last chapter ❤

Reaksi wajah Jae Yoon yang sedang ralit mengukir senyuman seindah bunga di taman bagaikan satu euphoria buat Kim Taehyung.

Taehyung sedar masanya sudah tinggal sedikit. Masa yang berbaki antara dia dan Min Jae Yoon perlu dimanfaatkan sebaik-baiknya.

"Kau sayang aku kan? Baby kita tetap akan sayangkan appa kacak dia ni?"suara garau Taehyung bertalu-talu menyerang diri Jae Yoon bersama soalan-soalan yang kedengaran aneh itu.

Jae Yoon mengelus lembut permukaan bibir bawah suaminya. Dia curi kiss untuk beberapa saat. Rona merah jelas tertayang di wajah tampan si suami.

"Saya sayang awak, Kim Taehyung. Always. Termasuklah budak dalam perut ni. Tunggu masa nak keluar dan jumpa eomma dan appa dia ni."

Jari-jemari kasar Kim Taehyung menyentuh perlahan permukaan perut Jae Yoon yang sudah sarat itu. Apabila dia dapat rasakan pergerakan bayi di dalam perut, ketawa manja Taehyung meletus jua.

Kasih sayangnya kepada Jae Yoon dan anak yang bakal lahir kelak semakin bercambah. Namun, Taehyung sedar mereka akan berpisah juga nanti.

Semuanya demi keselamatan Jae Yoon dan bayi di dalam perut itu.

----

Aku biarkan tubuh aku kaku di dalam pelukan erat Taehyung. Suami sendiri peluk, romantisnya tu fuh lain macam.

"I hope you will always love me, dear. Letak nama aku di dalam doa kau. Ingatkan anak kita tentang appa dia. I love you so much."

Bisikan itu berbunyi sayu. Aku ingin membalas pelukannya. Namun, aku bimbang jika reaksi aku akan menambah kesedihan yang menjadi mood utama malam yang dingin itu.

"Tidur lena sayangku. Maafkan salah silap aku sepanjang bergelar suami dan kesayangan hati kau. Jae Yoon, saranghae."

Hujung kelopak mataku kian basah. Hati bertambah sebak tika kucupan bibir Taehyung melekat lama di bibirku.

Aku dapat rasakan telapak tangannya mengelus cincin perkahwinan yang tersarung di jari manis aku.

Perkataan terakhir yang aku dengar sebelum hanyut di alam mimpi.

Dia menyebut.

"Goodbye, my love."

[C]His Roommate | KTHWhere stories live. Discover now