Sorry lama tkupdate huhu.
Aku dihantar pulang oleh kuanlin. Sampai dirumah aku disapa oleh hanbin
"wahai adik ku terchenta best date?"
"bapak aa best siot gi la cari akak ipar utk adikmu yg lawa ni "
"sabar jap nnti aku bwk balik tunjuk dekat eomma dgn appa"
Aku ketawa kecil dan masuk bilik.
Seperti biasa aku akan mandi lek ii jap atas katil. Aku teringat dekat irene aka aku punya musuh. Tah apa bnda yg dia nak dari kuali aku ugh tkguna.
Aku on phone aku dan buka WhatsApp. Tkde apa yg menarik aku tutup balik nak chat kuanlin? Malas lah baru jumpa tadi.
Aku turun bawah duduk di ruang tamu bersama eomma appa dan hanbin.
"eomma! Hanbin cakap nak bwk balik menantu"
"dasar anak miang! Baru umur 17 dah gatai nak kawin kau nk bagi anak bini makan apa?"
"alaaaaa eomma ni org melawak ja" hanbin memuncungkan mulutnya.
Aku appa hnya ketawa
Happy family bukan hahaha
...
Okay hari yg dinanti ii kan oleh di kuali karat dan kawan iinya termasuk abg ku terhuduh di dunia untuk keluar dari alam persekolahn sudah tibaaa. Sejujurnya aku terlampau jeles yela aku lagi 3 tahun kot tkguna en? Nasib ada hyejin dgn jungkook soob soob
Aku dan hanbin pergi ke sekolah bersama eomma dan appa. Eomma dgn appa bersiap bukan main lawa nak tngk anak kesayangan dia graduate.
Sampai di sekolah aku menujuk ke arah kuanlin yg berada di dalam dewan bersama dgn rakan ii nya.
"awak!" panggil ku
Kuanlin pusing belakang
"ye syg" dia memeluk leher aku
Aku tersenyum
"wehh hnsem gila korang"
"well" jawab ong dgn riaknya
"KEPADA SEMUA PELAJAR TINGKATAN LIMA SILA AMBIL TEMPAT ANDA YANG TELAH DISEDIAKAN OLEH PIHAK SEKOLAH TERIMA KASIH" pengacara majlis bersuaraa.
Aku membetulkan suit kuanlin dan tali lehernya.
"weh drama free wuuuuu" kata daniel
"ya laa dh la free offline pulak tuh duhmakk" balas daehwi
Daehwi dh pandai eh skrg cepuk kang baru tahu hahah.
....
Satu persatu nama pelajar dipanggil. Dan skrg tunggu nak umum pelajar yg cemerlang dalam exam.
"saya akan umumkan pelajar ii yg cemerlang dalam exam" kata cikgu
Semua ahli wanna one dan ikon dah lulus alhamdulillah.
"tempat kedua bagi pelajar cemerlang ialah LAI KUANLIN TAHNIAH"
Kuanlin naik pentas ambil hadiah dan aku hadiahkan mini love hahah gatalkan aku?
"okay ni semua org tunggu org pling terboek skli dlam sklh thun ni ialahhhhhh KIM HANBIN"
"OMAIGAD ANAK AKUU!" Jerit eomma
Aku terkejut dalam masa yg sama aku bahagia tksangka abg aku pandai. Ya allah eomma menjerit tu aku tepuk dahi aku tahu la bahagia halamak hahaha nasib mak je.
Siap mengambil result kami ambil gmbar bersama ii tanda kenang kenangan. Sedang sibuk ambil gmbar irene dtg dgn sejambak bunga ditangan. Aku hnya pandang dia atas bawah dehek budak ni lawa ii nk gi kemana tahh.
Hampir dia smpai ke arah kami kaki dia terpeleot padan muka pakai heels sngt ha hadap pstu gedik nk bagi bunga dekat pkwe org tkguna balasan. Time dia jatuh tu wanna one, ikon, eomma, appa, hyejin dan jungkook ketawakan dia smpai ada yg guling ii dekat bawah mungkin bahagia betul.
"sampai hati korang gelakkan i bukan nk tolong" irene lap air mata fake dia.
"ya allah cempedak jatuh wehh" kata jisung
"cempedak ada kat korea gais, korea dh maju genk" kata woojin.
"tapi ni cempedak yg tk sedar diri" kata jihoon
Semua berdekah. Tula padan muka gedik sngt nak rampas pkwe org tuhan bayar cash je.
End pov
-IRENE POV-
"sampai hati korang gelakkan i bukan nk tolong" irene lap air mata fake dia.
"ya allah cempedak jatuh wehh" kata jisung
"cempedak ada kat korea gais, korea dh maju genk" kata woojin.
"tapi ni cempedak yg tk sedar diri" kata jihoon
Okay korang semua gelakkan aku kan tunggu korang semua tambah ii hanny. Aku akan buat kau sengsara dalam hidup ni dan menyesal kenal kuanlin.
Aku bangun dan blah dari situ. Malu bodoh jatuj depan diaorg then gelakkan aku. Aku pun bodoh pakai heels then tkreti tngk depan mata tu just focus dekat kuanlin je.
("wait kau mmg bodoh kan")
("diam author")
("hengko diam kang aku matikan watak dalam ni baru tahu")
("okay sorry")
End pov
S
K
I
PKami semua singgah di sebuah restoran yg berdekatan untuk sambut diaorg graduation hrini. Semua pergi sebab ada org nak belanja wuu!
Sampai di restoran tersebut kami semua mengambil tempat dan order. Hanny ternampak ada seorang perempuan yg dikenali. Dia fokus kan pandangannya pada perempuan tersebut and yes dia irene.
-HANNY POV-
Aku tngh usya sorg perempuan ni macam kenal, dh puas aku aim dia and yes dia irene. Apa bnda tah minah capik ni buat kat sini nak buat malu diri sendiri? Bagus jugak tpi lebih elok pegi buat dekat circus.
Aku pusing menghadap senior ii yg tkberapa nk betul tadi. Mata mereka tertumpu pada wajah irene aku ingt aku sorg je yg perasan dia.
"weh tu bukan minah yg jatuh depan kita tadi ke?" tnya daniel
" haah la minah ni nak apa bnda lagi serabut je aku tngk" kata sungwoon
Irene jalan menuju ke arah kami.
"syg smpai hati u tak tolong i masa jatuh tadi" kata irene kepada kuanlin dgn nada yg gedik
"ya allah cempedak dtg buat gedik ii kat sini" kata jinyoung
"astaga ya allah ampunilah dosa ii ku ya allah kenapa time aku nk makan ada cempedak dekat sini ada jugak aku suruh eomma aku goreng" kata jaehwan dengan mengesat air mata palsunya
Aku hanya tergelak kecil dan irene menaikkan anak matanya je atas
"ha kalau boleh naikkan anak mata tu tkyah turun ii biar je jadi mcm tu" kata Minhyun dgn nada geram.
Kami semua tergelak.
"aish korang ni apa gelakkan ai ish oppa tngk dia org gelakkan i" irene mencebik
"yg kau pehal dtg sini kalau dh tahu kau akan sakit hati bongok tu simpan bagi anak cucu cicik sama eh" bidas aku.
"syg sabar dia ni mmg tkfaham bahasa dh tau yg saya ni awak punya gedik je nak merampas" kata kuanlin sambil mengusap belakang aku.
Irene dh mendengus geram. Fikir aku kesah?
"i akan jamin you dengan hanny tkkan bahagia" kata irene
"okau sweetie I'll wait bye jalan elok ii kang jatuh mcm nangka pulak" gelak kuanlin.
Kami menghiraukan irene yg berjalan dan order makanan.
Makanan dah pun sampai kami semua makan.