34

99 7 0
                                    

Masing ii dh dibahagikan tugas ada yg tngh bakar, kemas ii apa yg patut, makan. Ok makan tu tkleh blah org penat ii bakar dia sedap ii je makan tampo kang ha.

Manusia yg makan ni ha kim taehyung dgn jeon jungkook. Siapa nk cubit ke ha boleh cium je tkboleh😂

Hanny tngh kemas ii barang yg dh tkguna kuanlin tngh bakar ii eleh acah nk tunjuk gentle letew.

Bagus jugak dia yg bakar semua org boleh makan hahaha bagus ada function jugak galah ni dtg.

-HANNY POV-

Aku tngh kemas ii barang apa yg patut. Lepas siap aku duduk dekat atas pasir tu smbik tngk telefon aku. Aku buka aplikasi instagram.

Honeykims_
Jeju Island

Honeykims_  Thanks for everything, memories that we built together for 5 years❤️i just want you to know that i really love you! Rest in peace love 🌺 My love Jung Hoseok! ❤️

Aku keluar dari aplikasi instagram tadi tak smpai brapa minit notification phone aku bunyi aku buka semula smartphone aku just notify org yg like gmbar and comment.

Hyejin yg tadi ada dgn jimin dtg ke arah aku.

"aku tau kau sedih dh ii kita dtg sini nk happy so senyum and happy ok?" kata hyejin

Dia manusia yg memahami kenapa la reality life tkdak kawan yg betul ii faham mcm ni haih.

Aku hanya tersenyum

Kuanlin datang ke arah aku dgn sepinggan makanan. Dia duduk disebelah aku dan berikan pinggan yg berisi makanan tadi dkt aku.

Aku ambik je la lapar weh siapa boleh tolak makanan?

"Hyejin tinggal kami kejap aku ada bnda nk cakap sikit dgn hanny" kata kuanlin lembut.

"ha boleh, kau jgn mcm ii eh dgn kawan aku" jwb hyejin lalu berlalu pergi ke arah namchingu dia

Keadaan sunyi hanya bunyi ombak

"hanny, saya tahu awak sedih atas kematian hoseok lagi sedih dari putus cinta dari saya kan? Saya nak jadi pengubat luka hati awak tu boleh?"

Ya tohan cliche gila ayat nak tackle budak drjh 6 ka?

Aku mengeluh sebelum menjawab

"tak semudah abc yg mcm awak sangkakan saya dh terlalu sayang sangat dekat hoseok. Dia dh mcm separuh dari hidup saya. Its okay pasal yg lama tu saya dh maafkan. Saya pun tknak simpan dendam lama ii" satu senyuman aku berikan kepada dia.

"thanks sbb maafkan saya. Saya ada bnda yg nk jujur dgn awak hanny" kata dia

"apa?" tnyaku

"saya rasa saya manusia paling bodoh sbb tinggalkan awak dulu semata ii ikut hyori. Betul cakap awak dia just nk mainkan perasaan saya. Skrg saya dh faham perasaan awak" jujur anak lai tersebut.

"bagus la kalau dh sedar. Manusia zaman skrg tk semua yg baik ada yg baik pun mungkin pura ii je so hidup selalu kena berhati ii" kataku

Dia hanya tersenyum.

"dah makan" kata kuanlin.

Aku senyum dan ambil makanan

Patut ke aku bagi dia peluang ke dua? Mmg aku dh maafkan dia tpi tk bermakna aku akan bgi dia peluang ke dua. Alah serabut! Nnti la kalau aku nmpk dia betul ii nak kan aku dia dah insaf aku bgi la. Aku tkde la kejam sngt😂

"yg sana tkpayah dating lama ii aku hempuk jugak karang meh tolong bakar ayam ni aku dh penat" suga bersuara.

Aku bangun dan menuju ke arah dia. Dia berikan kipas utk kipas bnda alah tu😂 dia ambik semua jenis bnda yg dibakar tadi dia makan.

[C] CRUSH | Lai Kuanlin.Where stories live. Discover now