Dah 15 hari hanny pantang harini tinggal brpa hari je lagi nk habis. Kuanlin layan dia pun bagus layanan first class. Dia pun dah jarang jumpa dgn yoori.
Lagi bertambah la benci pada hanny bila kuanlin tklayan yoori. Kesian dia hahaha. Ada pernah sekali kuanlin tngh buat kerja yoori masuk dalam bilik kerja kuanlin terus kena halau.
Yg best lepastu kuanlin tkpujuk dia. Membawang pulak dekat sini haih.
Kyungmin pun makin hari makin pandai dia. Pandai buat perangai pagi ii masa kuanlin nk pergi kerja tu ha mula la dia nangis. Lepastu dh ok dh
Haemin makin bulat sekarang tah apa yg hyejin tu bagi makan pun tktahu. Pipi haemin tembam pstu ada nmpk urat ii merah dekat pipi dia auch wai so kiyut?
Pipi ialah aset paling penting bagi haemin skrg hahaha. Di lahirkan pada tahun yg sama tpi bulan yg berbeza.
Harap nnti kawan bersama nasih hanny atau hyejin tkdapat anak perempuan kalau tak dh buat menantu.
Berbesan la dua org sahabat tu agaknya kalau sorg anak perempuan sorg anak lelaki.
.
.
.
Skip
.
.
.Kuanlin dah masuk kerja mcm biasa kerja dia pun banyak yg tertangguh. Dah berapa hari kuanlin balik lewat disebabkan oleh kerja ii yg belum siap dan tertangguh.
Dah bnyk hari jugak dia tkluangkan masa dia dgn family dia sbb kerja. Tpi disebabkan harini kerja dia habis awal dia ambil keputusan utk balik awal.
-KUANLIN POV -
Aku balik awal harini rindu dekat budak debab Kyungmin dah lama tkgomol ii dia. Slalunya bila aku dh balik msti hanny dgn kyungmin dah tidur.
Hari balik awal mari kita spent time dgn keluarga. Kyungmin wait for meh!
Aku nk keluar dari bilik kerja aku tpi terbantut apabila yoori masuk dalam tu. Muka dia nmpk lain.
"kuanlin i pregnant" kata dia
Ha sudah balik bungkus kain baju tidur luar rumah la.
"hah? Apa bnda merepek ni bila masa kita ehem?" tnya aku balik
"tak ingt brpa bulan lepas? Dekat rumah u" jwb yoori
Ha sudah aku tepuk dahi mcm mna aku boleh terlanjur ni. Mesti aku mabuk then dia goda aku. Aku baru nk bahagia bodoh.
Satu persatu masalah timbul.
"so?" tnya aku balik
"i nak u bertanggungjawab" jwb dia.
Rest in peace kuanlin kawin dua!
Aku terus keluar dari bilik aku dan turun ke bawah terus menuju ke arah kereta yg diparking di tmpat yg disediakan.
Terbit satu senyuman sinis di bibir yoori apabila aku keluar dari bilik aku.
End pov
Sampai je kuanlin dekat rumah puan kim dia terus masuk ke dalam rumah. Dari luar lagi dapat dgar tangisan kyungmin. Cepat ii kuanlin masuk.
Kuanlin pergi ke arah hanny yg sedaya upaya cuba utk meredakan tangisan kyungmin.
Kuanlin terus ambik kyungmin dari pelukan hanny. Terus kyungmin diam dah tahu apa sebabnya. Rindu bapak.
Lega hanny apabila kyungmin dah tak meragam mcm tu. Nasib kuanlin balik awal kalau tak taktahu mcm mna nk handle Kyungmin tu.
Puan kim pun keluar pergi pasar raya utk beli barang dapur yg dh habis tinggal hanny dan Kyungmin sahaja dirumah. Hanbin pun tkde masih belum balik ke rumah.
Selang beberapa saat pintu dibuka dari luar hanbin masuk dan menyapa kedua ii org yg berada dalam rumah tersebut.
Dia pergi ke arah kuanlin yg sedang menggendong kyungmin digomol hingga nangis budak tu. Lepas dah nangis dia lari naik bilik dia.
Typical pak dan mak menakan dah buat anak org nangis then lari..
Dapat dgar hanny marah hanbin kacau kyungmin hingga budak tu nangis nasih ada kuanlin nk memujuk kalau tak dah lama hanny tu ketuk kepala hanbin pakai senduk.
Takkira sama ada abang ataupun siapa kalau dh buat anak org nangis ni kita kena buat bagi dia nangis balik.
Bila kyungmin dah tak nangis dia dh tidur hanny ajak kuanlin makan mesti dia lapar kan lepas balik kerja terus pujuk kyungmin.
-HANNY POV -
Aku tngk je kuanlin makan comel jugak tpi tu la perangai mcm shaiton. Tpi tu perangai dulu skrg perangai mcm angle hahah. Layan aku baik nak mampus.
Bersyukur la dia tkcari yoori bila dh ada kyungmin dan dia pun aku nmpk makin lama makin berubah ke arah jalan yg benar.
Dia pandai bahagi masa kerja dgn family tpi tu la dua tiga hari ni ja dia busy sbb banyak kerja. Tu la sebab kyungmin nangis rindu kuanlin.
Bila dah dapat kuanlin senyap bertuah punya anak.
Aku rindu hyejin dgn yg lain pulak nnti la suruh dtg rumah makan ii ke apaka. Hoseok dah lama tkmelawat dia nnti la aku melawat skrg tngh pantang malas nak keluar mana ii. Aku harap butik aku tkjadi huru hara bila aku tinggalkan dekat p.a aku.
Selalu jugak p.a aku call bagitau perkembangan butik tu alhamdulillah banyk baju yg dijual. Pantang ii pun duit masyuk hahaha.
Bila kuanlin dah sudah makan aku tolong angkatkan pinggan dia. Terasa diri ini seperti seorang isteri mithali.
Dia terus masuk dalam bilik katanya nak mandi. Dibiarkan aku dgn kyungmin depan tv hahaha.
Lepas 20 minit kuanlin turun semula dgn pakaian yg lain hanya t-shirt berwarna putih dan seluar hitam dgn rambut yg dah dikeringkan dan dia serabaikan. K hot.
Bayangkan la sendiri wahai readers ku
Dia ambil tempat disebelah aku mata dia tklekang dari tv. Aku tahu la cerita fav dia dah la duduk tkcakap apa pun pstu suka hati mak dia je letak tangn atas bahu aku.
Automatic aku masuk dalam dakapan dia nak bersawit tkkena tempat bang saya sadis tngk abang ni.
Mesti dia rindu nak peluk aku kan ahahaha sekali sekala perasan bolehkan? Aku wife dia tksalah lain la kalau yoori yg cakap dia tu dh la tkreti sedar diri please la someone belikan dia cermin dekat kedai 2 ringgit bagi dia suluh diri dia.
Kalau cermin tu kecil sngt masuk shopping mall then masuk tandas mesti ada cermin panjang yg nmpk satu badan. Ha baik berdiri depan cermin tu tngk dari hujung rambut smpai hujung kaki.
.
.
.
Skip
.
.
.Hari pun dah lewat kami masuk dalam bilik pukul 2 pagi sebab aku teman kuanlin tngk cerita fav dia. Aku join sekali nasib kuanlin tkkerja esok lpstu kyungmin pun tkjaga bagus kyungmin tk mengacau org tua nk tngk drama.
Disebabkan terlalu mengantuk kuanlin yg tolong letakkan kyungmin atas katil dia. Aku? Dah tidur ngantuk weh lantak la kuanlin jaga macam tkbiasa pulak.
Kata nk jadi bapak mithali kena la tolong jaga anak. Ambil hati dia hahaha apa ku mereka ni.
Malam tu aku tidur dgn nyenyak tanpa sebarang gangguan. Thank you kyungmin sebab tak nangis dan buat perangai boleh aku rehat sikit malam ni.
End pov.