32

107 5 0
                                    

Selepas terjadinya perang bantal tadi jungkook pasang movie katanya bosan sunyi je asyik ii bersembang membawang tk ke berdosa namanya?

makcik & pakcik onion in the house!

Disebabkan dalam bilik vvip tu besar tv pun besar mcm gsc eh tak tipu. Dimasukkan CD munafik 2 dalam tmpat letak cd tu apa bnda namanya? Lantak la

Maka terjerit ii ketakutan si park jimin kalau ada hoseok boleh la dorg jerit sama ii

Baru perasan yg bnyk cerita pasal bts berbanding wanna one hahahaha hampeh benor penpik ni.

Nnti la sya buat ff utk bts hahaha nnti eden promote lepas dh habis pekpik kerash ni ok

Ok back to story merapu bnyk ni haih.

-KUANLIN POV-

Aku yg ttiba disuruh pergi jeju atas urusan kerja. Terima je la dh nama pun kerja nasib dapat duit hahaha.

Flight pergi jeju esok sempat lgi kan nk lepak? Ok maghi kita lepak bersama anak kang dan anak park.

Aku dh call semua makhluk ii tu dorg on je nak keluar bagus la jugak tak la rasa mcm terperap je dalam rumah bosan bukan duduk dlam rumah je?

Aku siap ii dulu tkkan nk keluar selekeh ii kan? Keluar still kena ada even author pun tk de gaya hahaha.

Aku ambil jam tangan yg ada di meja solek aku pkai kunci kereta yg ada di atas meja tu pun aku ambil

Aku buka pintu bilik dan keluar. Berhati ii aku turun tangga takut ii jatuh tergolek tercalar imej hnsem aku.

Eomma ada dekat ruang tamu tngh tngk drama fav dia. Appa keluar dgn kawan ii.

"ma lin keluar kejap nnti lin balik" kataku

"yeye" jwb eomma tnpa pandang aku mata dia fokus dekat skrin tv tuh.

Aku keluar dari rumah dan masuk dalam kereta yg terparkir dalam garaj. Terus kereta meluncur ke cafe yg telah dijanjikan oleh aku, jihoon dgn daniel.

Kami bertiga ja yg lain dh tahu busy nnti ii la gathering haha.

Ehek idea tkder otak tepu weh jap bahagia exam dh habis.

Aku smpai dekay the cafe yg kami janjikan aku smpai awal sikit tksalah kan smpai awal. Aku order minum dulu sementara tunggu dua ekor beruk tu smpai.

Jam tangan yg berada tangan aku tngk pukul 6 petang ok. Baru 10 minit aku tunggu.

Aku dgar loceng dipintu cafe tu bunyi aku tngk nmpak dua ekor tu dtg tersenyum ii tampo kang ha.

Daniel ambil tempat depan aku jihoon sebelah aku.

"ha dh kenapa ajak jumpa?" tnya jihoon

"asal tkboleh ke?" tanya aku balik

"tak bukan pelik je mana hyori?" tnya jihoon

"pe benda kau? Aku dh break dgn manusia munafikun mcm dia"

"lah yeke kenapa padan muka" kata daniel

Eh jahat benor daniel. Daniel stan mohon pukul sya

"tah perempuan tu malas aku menyampah bodoh" jwbku

"dah ii tkyah cakap jom makan lapar ni kau tahu tak?" kata jihoon

"tak" jwb aku dgn daniel

Terus muncung mulut si anak park tu tanda merajuk. Eleh comel je cium karang baru tahu.

Done merapu bab 32 kk. Mohon bwa kapak parang semua tetak sya sbb bnyk merapu.

"eh mana sungwoon lama tknmpk dia?" tnya aku

"tkde pergi bercuti" jwb daniel

"dekat mna? Dgn siapa?" tnya aku lagi

"yg kau mcm bini dia pehal?" kata jihoon dh ok la tu dari merajuk

"aku tnye je kan" satu jelingan maut dihadiahkan kepada anak park.

"dia pergi jeju dgn hanny, hanbin, jungkook semua ii tu la" jwb daniel

"ouh yeke lama dh ke diorg pergi?" tnya kuanlin

"baru je"

"bagus la aku pun nk pergi sana esok ada kerja nk kena buat dekat sana"

"oh" jwb daniel then smbung main game dalam phone dia

S
K
I
P

Aku berhenti di tempat penyimpanan abu di korea. Aku turun dari kereta dan berjalan ke arah mendiang hoseok.

Sesampai disana tiada org disana berkesempatan aku nak borak dgn hoseok..

"seok aku dtg ni. Sihat tak. Jaga diri kau elok ii sorry aku terpaksa ambil hanny dri kau aku minta maaf. Kerja aku belum selesai aku harap kau tak cekik aku malam ii bila aku kawin dgn hanny nnti" kata aku kepada tmpat simpan abu hoseok.

"aku balik dulu nnti aku lawat lagi bye" kata aku lagi

Aku pergi ke tempat yg seterusnya iaitu mendiang lai wooseok abg aku abg kandung aku satu ii nya manusia yg selalu dgar masalah aku.

Lemah kaki aku bila mahu melangkah masuk ke dalam perkarangan simpan abu wooseok tadi.

Dia mati sbb nak selamatkan sorg budak yg ada tngh jalan. Tah kenapa nk kena jadi hero smpai dia yg mati patut biar budak tu yg mati.

Aku takingt muka budak yg duduk tngh jalan tu. Tpi skrg aku dh jumpa hasil dari dendam dan janji aku dekt abg aku, aku cari budak tu smpai jumpa walaupun eomma dgn appa halang aku dan cuba utk redha permergian satu ii nya abg yg aku syg.

"hyung, lin datang ni. Lin rindu dgn hyung sangat ii lin dh jumpa siapa yg duduk tengah jalan tu. Salah sorg dari kawan lin juga. Lin tak sanggup nk hilang dia tpi lin terpaksa buat demi hyung. Lin sayang hyung." pelan ii air mata aku mengalir.

"hyung tenang dekat sana ok? Lin harap sngt yg hyung masih hidup skrg ni lin nak main dgn hyung macam dulu ii bercuti sama ii main tepi pantai buat sandcastle sama ii" aku cuba utk senyum

"tpi semua tu dh tkde bila sorg budak tu kalau hyunh tkselamatkan dia mesti hyung tkkan mati. Kenapa hyung pentingkan dia dari hidup hyung sendiri?" aku mengumpal tangan menjadi penumbuk eh betul ke ayat? Mcm ayat keling je😂

"kalau diikutkan hati lin dah lama lin nk bunuh dia tpi lin sabar dulu biar dia bahagia sbb lepasni dia tkkan bahagia hidup dia menderita lin akan buat" senyuman sinis diberikan

"hyung lin balik dulu terima kasih sbb dengar luahan hati lin. Hyung jgn nakal ii dekat sana tau. Lin akan jaga eomma dgn appa hyung jgn risau ok" satu senyuman yg paling ikhlas aku beri.

Kenapa dh macam psycho pulak ni😂

End pov

Heyyo kuanlin menguasai chapter ni hahaha.

.........................................

Heyyo im back!

[C] CRUSH | Lai Kuanlin.Where stories live. Discover now