Still hanny pov
Aku balik rumah siap ii utk pengebumian hoseok. Ikutkan hati aku tknak pergi nk berkurung dalam bilik. Tpi disebabkan aku syg dia aku pergi.
Aku bwa kereta sendiri pergi dekat tmpat pembakaran mayat tu. Smpai dekat sana aku nmpk halmeoni, mama, papa termasuk eomma appa aku bts wanna one.
Aku berjalan ke arah mereka semua. Kuanlin yg pandang aku, aku hiraukan. Lantak hengko la aku sedih ni babun.
Bila mayat tu dah dibakar makin menjadi ii air mata ni keluar. Tkguna.
Bila mayat tersebut dah jadi abu. Kami semua simpan abu hoseok di tempat vvip.
Lepas dah melawat dah beri penghormatan terakhir puan jung dan tuan jung dah balik. Tak sanggup nk tngk lagi satu ii nya anak diorg dh tkde.
Bangtan, wanna one masih ada dekat sini.
"hyung dekat sana baik ii tau. Tenang dekat sana nnti taehyung cari siapa yg pemandu mabuk tu" kata taehyung dgn nada yg baru lepas nangis
"hoseok aku akan dakwa siapa yg langgar kau aku janji seok" kata namjoon
"hoseok kami semua syg kau tenang dekat sana kami akan slalu jenguk kau dekat sini jgn risau. Kami semua akan jaga hanny elok ii" kata sungwoon.
Semua bagi penghormatan terakhir sebelum balik.
"hanny jom balik" ajak hanbin
"oppa balik dulu hanny nak duduk sini kejap je nnti hanny balik."
Semua dh balik tinggal aku sorg ii dekat sini.
"hoseok saya syg awak sngt ii. Kenapa awak tinggal saya? Awak cakap awk tkkan tinggalkan saya."
"tkpe saya harap awak tenang dekat sana nnti saya dtg. Saya akan slalu melawat awak dekat sini saya janji" aku paksa aku senyuman yg ikhlas utk mendiang hoseok.
Aku keluar dari tmpat abu hoseok disimpan dan terus menuju ke kereta. Nampk seorg figura yg aku kenal..
"takziah" ucap dia
"thank you" aku nak masuk kereta tpi dihalang oleh dia.
"kenapa?" aku tnya dia
"esok aku nk jumpa kau"
"dekat cafe seokjin aku tunggu kau pukul 10 pagi tak dtg aku balik"
Dia angguk.
Aku terus tutup pintu kereta dan start kereta terus balik rumah. Penat. Mmg penat. Tkpe demi hoseok aku sanggup.
Aku masuk dalam rumah aku nmpk eomma appa dgn hanbin ada dekat ruang tamu. Aku lemparkan satu senyuman kepada mereka.
Terus aku masuk bilik. Rasa sakit badan uruskan pengebumian hoseok.
Aku capai tuala yg disidai di tmpat sidai tuala dalam bilik aku. Terus aku masuk dalam bilik air. Aku buka pili air utk isi air dalam bathtub tu.
Bila air dah penuh aku masukkan sabun biar ada buih. Aku rendamkan bdan aku dalam bathtub tu. Air mata aku mengalir lagi. Aku rindu manusia yg bernama jung hoseok.
Dia yg ada wktu kuanlin tinggal aku skrg dia tinggal aku buat selama ii nya.
Dah satu jam aku berendam dalam bathtub tu aku keluar dan bersihkan badan aku. Keluar dari bilik air aku pkai baju then terus tidur. Tkde selera nk makan.
Kerja yg ada dekat office design ii yg aku belum buat aku serahkan dekat PA aku suruh dia buat. Buat masa skrg aku tkboleh nk masuk kerja tkde semangat langsung.