59

100 7 0
                                    

Hai selamat bertemu kembali! ❤️

-HANNY POV -

Harini aku dipaksa oleh eomma utk balik ke rumah aku katanya kesian dekat kuanlin la apala. Nak kesian buat apa dia dh ada bini baru. Aku pun terpaksa balik ke neraka binaan kuanlin.

Sampai di rumah kuanlin tkde yoori ada tpi dalam bilik. Aku naik atas perlahan ii aku tknak perempuan tu dngar. Benci nak hadap muka dia.

Aku selamat sampai dekat bilik. Kyungmin aku letak atas katil. Penat. Tngh aman aku berehat ttiba dgar ada suara perempuan tngh bersembang dgn sorg laki.

Aku tkpasti sama ada tu kuanlin suara dia lain. Aku buka pintu bilik aku sikit dan nmpk yoori tngh smbang dgn sorg laki ni.

Aku hanya perhatikan saja perangai perempuan ni tklmbat ei dah la kawin dgn laki aku pon duit. Tula kecik ii org suruh belajar besar ii boleh kerja hebat.

Ini tak, tahu nak memgikis duit org aje.

"yoori kau bila nak terus terang eh ni anak aku bukan anak kuanlin" marah laki tersebut.

"tkpayah bgitau pon tkpe aku dah bahagia dgn kuanlin. Hanny tu dah mcm hamba aku kau tahu ?" kata yoori

Mata aku membulat. Tak sangka ni anak lelaki tersebut bukan anak kuanlin.

"kau tkbaik la buat dia mcm hamba kau dia tu isteri pertama patutnya kau yg dilayan mcm hamba" tutur laki tersbut.

Awak si lelaki saya sayang awak sbb back up aku!

Aku malas nk dgar lgi apa benda yg doeg sembang jadi aku tutup pintu dan tidur. Tak lupa utk kunci ok

Aku tknak perempuan tu masuk dan kacau hidup aku. Cukup ii la dia dah rampas suami org apa benda yg dia nak lgi pon tktahu.

End pov

Jungkook dgn taehyung tngh lepak dekat cafe seokjin. Habis bosan hidup bujang ni la jadinya.

"kook aku kesian dkt hanny" kata taehyung

"aku pun"

"kalau nk diikutkan boleh sngt dia buat report then dorg cerai sbb tu dikira kes mendera dan kes cuba bunuh org." kata taehyung lgi

"dia nak ke buat report dia tu tngk je mcm tu tpi hati dekat kuanlin lagi" balas jungkook

"skrg aku kesian dekat kyungmin je" kata jungkook

"kau fikir kau sorg aku pun sama dia tu dah kecik ii kurang kasih sayang kalau besar ii nnti melenting"

Kedua ii mereka mengeluh mengenangkan nasib kyungmin dan hanny.

.
.
.
Skip
.
.
.

"

kuanlin saya ada benda sikit nk cakap pasal bini muda awak tu" kata hanny

"apa lgi?" tnya kuanlin

"awak tahu tak anak yg dia kandung tu bukan anak awak?"

"apa kau merepek ni dah sah ii tu anak aku, kau saja kan nak suruh aku tinggalkan yoori?"

"tak bukan mcm tu saya tknak awak diperbodohkan je"

"apa ii je la kau ni" kata kuanlin lalu terus pergi dari situ.

"saya harap awak tkkan menyesal bila dapat tahu kebenaran"

Kuanlin hanya abaikan hanny dan terus naik atas.

Hanny pun malas nak cakap banyak kalau dia cakap pon bukan kuanlin nk dgar nak je dia percaya dekat bini muda dia. Apa yg yoori tu bagi makan pon tktahu laa.

Hanny masuk dapur masak makan lgi best dari layan dua ekor tu. 30 minit bertungkus lumus dekat dapur akhirnya makanan yg dimasak pon siap.

Dia makan dgn penuh selera tnpa gangguan mahluk ii yg tak diingini

Dah siap makan hanny basuh pingan dan terus naik atas. Masa nak naik tu dia terserempak dgn yoori satu jelingan maut hanny hadiahkan.

"kau fikir mata kau cantik sngt ke?" soal yoori sinis

"mmg cantik pon kalau tak kuanlin tknak kat aku balik la"

Yoori mendengus kasar dan turun bawah. Hanny hanya gelak.

Kuanlin nak kata aku gila sbb gelak waktu malam ii mcm ni fikir aku kesah.

.................

5 bulan kemudian....

Perut si yoori tu pon makin hari makin membesar tunggu masa je nak lahirkan. Kyungmin pon dah besar skrg. Kuanlin, hanny dan yoori masih hidup bersama.

Kuanlin dah insaf sekejap lps dia buat hanny masuk hospital haritu. Insaf pon 2 bulan je lepastu buat balik perangai syaiton dia.

Semuanya berpunca dari yoori kalau dia tak cari pasal dgn hanny tkkan punya hanny kena dera smpai mcm tu.

Anjir kau yoori😂

Depan kuanlin dia boleh dapat watak pelakon terbaik tpi blkg kuanlin boleh dapat watak antagonist terbaik di malaysia mcm juita

Eh ttiba masuk cita nur pulak hahaha.

.
.
.
Skip
.
.
.

Yoori tngh sedap ii berehat dekat sofa depan tv dikacau oleh hanny. Sengaja hanny buat ii nk ketuk ii sofa nk buang habuk.

Tngh sibuk ii kacau yoori taehyung dgn jungkook datang. Jungkook ada belikan makanan tujuan nak bgi yoori terliur.

Nasib anda la yoori hahaha

Hanny ajak tae dgn kook masuk dalam rumah. Makanan yg dorg bawa hanny bawa ke dapur.

Skrg pun waktu makan tngh hari and harini tkkerja. Makanan yg hanny masak dihidang makanan yg jungkook dan taehyung beli pun dihidang.

Yoori ada depan tv dorg tkajak lantak anda la nk buat apa pon.

Tngh sibuk ii makan pintu utama dibuka nmpk kuanlin bawa beberapa beg plastik dan diletakkan didepan yoori.

Kuanlin yg mula menapak masuk ke dapur hanny biarkan dan makan dgn penuh selera bersama ii dgn jungkook dan taehyung.

Yoori nak balas dendam la tu eleh perangai bangang gila.

Semuanya makan dgn penuh selera hanny cara hanny kuanlin dgn yoori cara dorg. Harini hanny rasa makan ada org teman dan ada org habiskan makanan yg dia masak

Kalau tak makanan yg dia masak tu hnya hanny ja yg makan yg selebihnya tong sampah menjadi sasaran.

Bila masak sikit dia marah kata selfish masak utk diri sendiri kalau masak banyak tkmakan membazir.

Manusia tkkan pernah puas hati dgn org lain.

Dengar gelak tawa yoori dan kuanlin buatkan hati hanny membara. Ok yoori menempah maut bgitau cepat nnti mati nk tanam sebelah siapa kmi prepare semuanya.

Hanny hanya mampu melihat dan mengeluh jauh disudut hatinya mmg dia benci sikit dekat kuanlin tpi boleh dikatakan 98.9% dia sayangkan kuanlin.

Mungkin suatu hari nanti hubungan kuanlin dan hanny akan kembali mcm sedia kala. Hanny hanya mampu berdoa minta hubungannya seperti dulu.

Hanny tknak kyungmin kurang kasih sayang dari sorg ayah jadi dia perlu berusaha utk betulkan keadaan.

[C] CRUSH | Lai Kuanlin.Where stories live. Discover now