Still hanny pov
Aku turun ke bawah sbb maid hoseok panggil makan. Rasa mcm ajak raja pulak huhu sedar hanny kau penumpang rumah org ni. 😂
Kelihatan mama yg berada di dapur tengah sediakan makanan. Omg org kaya mcm ni yg kita nak humble tktunjuk kekayaan masak sendiri tkpayah bibik masak ok i like it hahaha
Aku turun ke bawah dan menolong mama yg kelihatan sibuk hidang makanan.
"hanny duduk sana biar mama yg buat semua ni nak habis dh pun pergi panggil hoseok"
"nae"
Terus aku naik dan menuju ke depan bilik hoseok. Aku ketuk beberapa kali tpi tk di sahut. Aku ambil keputusan utk buka pintu.
Nmpk satu tubuh sedang tidur diatas katil smbil selimut. Aku berjalan ke arah dia dan pegang badan di sedikit yg berlapik selimut.
"hey bangun makan" kejutku lembut.
"em tknak la tklarat" jwb dia suara serak ii
"kenapa demam ke?" aku letakkan blkg tapak tangan dekat dahi hoseok.
Panas
"awak demam ni. Dah mandi ke belum?"
Dia gelengkan kepala dia.
"mandi dulu saya masak bubur utk awak ok"
Dia anggukkan kepala
Aku tutup pintu bilik dia dan berjalan ke dapur semula.
"mama hoseok demam" aku bgitau dekat mama. Mama nmpk terkejut
"panas sngt ke badan dia?" tnya mama
"tak sngt, mama hanny masakkan hoseok bubur kejap eh boleh tak?" tnyaku
"boleh je pergi la masak"
"meh la makan dulu sementara tunggu bubur tu masak"
"nae"
Aku duduk di meja makan bersama mama. Kami menikmati hidangan yg mama masak.
"ma ubat ada tak?" tnyaku
"em ada ii, bik tolong ambikkan ubat hoseok kejap"
"baik puan"
Maid tadi datang dgn seplastik ubat
"terima kasih" ucapku
Siap makan aku basuh pingan yg aku makan tadi ye la dh biasa makan basuh pingan so basuh je la
Mama dh masuk bilik hoseok dulu utk check suhu bdan dia mujur tkpanas sngt.
Aku letakkan bubur, air mineral dan ubat dalam satu talam dan bwk naik ke bilik hoseok. Aku tolak pintu bilik hoseok pkai bahu belah kanan aku
Aku nmpk dia masih ada dlm selimut. Mama dh keluar dari bilik tu. Aku duduk di sebelah dia smbil tarik sedikit selimut yg menutupi muka dia.
"awak makan jom" ajak aku
"awak suapkan ok"
Aku angguk terus dia bangun dan sandar pada kepala katil. Aku tutup aircond yg terpasang tu gila ke apa budak Hoseok ni demam bukak aircond haih.
Aku suap bubur tadi hingga licin. Aku letak mangkuk bubur tadi dalam talam balik dan bagi dia air. Aku bagi dia ubat demam tadi suruh dia makan. Nasib mudah je nak makan ubat kalau tak aku cepuk kepala tu.
Lepas dia makan ubat dia mula baring balik. Aku selimutkan dia aku nk keluar dari bilik dia cepat ii dia tarik tngan aku.
"nnti lepas hntar tu dekat bawah masuk bilik saya balik ok"
"okay"
Aku turun semula ke bawah dan hntar talam tadi. Mama yg berada di ruang tamu aku tegur.
"mama minta maaf hanny tkbokeh teman mama hoseok ni ttiba manja nak suruh teman la apa la" bebel ku
Mama tergelak "pergi la layan dia kesian dia nnti kita bual lain kali" aku cium kedua ii belah pipi mama dan naik ke bilik hoseok semula.
Aku buka pintu bilik dia, dia masih dalam selimut eh eh mengada betul. Aku tutup pintu bilik dia dan jalan menuju ke arah dia.
"saya nak awak tidur dengan saya malam ni jadi bantal peluk saya please" rayu hoseok
Pada mulanya aku tknak tpi aku kesian tngk dia so aku tidur je
Aku panjat katil dia dan tidur sebelah dia. Dia pusing menghadap aku yg tidur disebelah dia. Dia peluk pinggang aku, aku main rambut dia.
"saya nak peluk awak smpai pagi esok"
Aku ketawa.
Aku bngun tutup lmpu utama dia buka lmpu tidur. Dia kembali peluk aku.
"dah tidur"
Dia pejamkan mata dan aku membenamkan muka aku dekat dada dia smbil balas pelukan dia.
Omg so sweet k.
Keesokan harinya
Mama masuk ke dalam bilik hoseok nmpk kami tngh berpelukan terus dia tutup balik pintu tu. Teringat dia pada tuan jung. Mama gatal eh haha
Matahari yg menyucuk ii mata aku menyebabkan aku terjaga dari tidur. Aku rasa ada satu tngan dekat pinggang aku. Tangan hoseok ok.
Aku pandang setiap inci muka dia. Flawless aku baru perasan aku tahi lalat dekat bibir dia.
"puas tngk muka saya?" tnya dia
Terkejut aku
"awak dh ok ke demam?" tnya ku
"dh ok sikit dh ni ada doktor cinta jagakan saya"
"eleh mengada"
End pov
-HOSEOK POV-
Disebabkan aku demam smlm tah kenapa ttiba aku nak gedik ii dgn hanny nasib budak tu nak layan karenah aku.
Mama hoseok dh jumpa menantu pilihan terboek utk mama sila kawin kan hoseok dgn hanny secepat yg mungkin ma.
Dia bangun dari katil aku dh keluar dari bilik aku utk cuci muka. Aku pun buat bnda yg sama
Siap cuci muka dh berus gigi aku turun ke bawah utk sarapan. Nasib badan aku dh ok sikit.
Mama yg ada dekat meja makan tngh tunggu aku dgn hanny turun aku sapa dia.
"mama" panggilku
"eo hoseok dh ok ke demam?" tnya mama
"ok dh sbb doktor cinta tolong rawatkann" aku pandang arah tangga nmpk hanny tngh turun habis merah padam muka di hanny tu.
"hanny meh makan" panggil mama
Cepat ii dia berjalan ke arah kami dan ambil tmpat di depan aku. Mama yg dari tadi senyum ii tah kenapa lah.
"ma kenapa senyum?" tnyaku
"tkde mama rasa best pulak ada anak perempuan."
Aku hnya membulatkan mulut aku.
Siap sarapan aku dan hoseok jalan ii dekat luar rumah dia. Rumah besar kan ada taman kolam ikan aku jalan ii dekat situ.
"awak nak balik pukul brpa ni?" tnyaku
"em ptg sikit boleh?"
"boleh je"
Keadaan sunyi sepi hahaha. Esok cuti sis rilek. Mari date lagi hahaha.
Aku dgn hanny jalan dekat tepi kolam tu muncuk satu idea jahat. Aku tolak hanny dalam kolam tu dan aku terjun skli. Senang mandi kolam je jap gi baru masuk mandi dalam bilik air.
Mama yg memerhati gelagat kami berdua terukir satu senyuman. Walaupun aku masih muda tah kenapa jiwa aku tua haha.
Mungkin aku dh matang hahaha.
End pov