21

119 6 2
                                    

Lepas mandi sungai semua org dh tidur. Penat main air. Pukul 7 kami semua dh bangun katanya malam ni ada aktiviti kena masuk hutan ha marey la kita tidur dalam hutan malam ni.

Pukul lapan malam kami semua dh berkumpul dekat dataran sbb nk buat aktiviti.

Semua akan dilepaskan sorg ii dan fc akan jadi pengacau nasib fc haih. Kalau fc tkpe senang nak smackdown nnti hahaha.

Semua dh ambik posisi masing ii. Seorang demi sorg dilepaskan ikut arah yg ditanda. Tiada sebarang cahaya hanya bertemankan cahaya bulan pada malam tu.

Ada yg menjerit, ada yg menangis skrg dh smpai turn hanny utk jalan. Pelan ii dia jalan ikut track yg cikgu dh sedia kan.

Dia tkkena kacau teruk sngt pon tpi dia pergi sembang dgn pengacau tu. Sapa suruh pengacau tu kawan ii dia mmg dia ajak borak la.

Nasib si hyori tu tkde bahagia hidup. Cikgu suruh dia buat bbq padan muka dasar bibik tksedar diri.

Dia dengan cikgu ii yg tngh sibuk ii bakar semua bnda. Kami? Kami buat aktiviti lpstu makan.

Otak tepu weh

Dh siap semua aktiviti. Kami semua balik dekat tmpat perkhemahan. Nmpk semua makanan dh terhidang. Terus semua ambil pinggan dan ambil makanan.

Hanny dan hyejin tunggu yg lain ambil makanan. Malas benor 2 org ni. Kuanlin datang menghampiri hanny dan hyejin

"bahagia nmpak dengan hoseok" kata kuanlin sinis

"biar la dia kalau kau bahagia knpa dia tkboleh bahagia? Dia berhak nak bahagia" kata hanbin yg muncul dari blkg smbil bawa makanan.

"aku akan buat hidup kau sensara lagi lepasni tunggu" kata kuanlin dalam hati

Terus dia beredar dari kawasan hanny dan hyejin duduk. Hanbin yg datang smbil bawa makanan tadi terus duduk disebelah hanny.

Hanbin dh tau ada sebab kenapa kuanlin tegur hanny. Terus hanbin suruh hanny hati ii dengan kuanlin. Takut ada bnda yg tkelok jadi dekat hanny.

Jimin dan yg lain datang menghampiri mereka yg sedang duduk menikmati keindahan pada waktu malam.

Hyejin yg berada di sebelah hanny terus bergerak duduk di sebelah jungkook. Jungkook ada apa ii ke dgn hyejin? Nak hyejin dgn jimin ke taehyung ke jungkook? Kalau sya, sya pilih ke. K tk lawak.

Semua menikmati makanan yg ada. Siap makan semua dh masuk dalam khemah masing ii. Esok hari last diaorg dekat kem lpstu dh kena balik rumah. Tksabar nk jumpa irene. Cakap pasal irene. Dia tkikut pergi kem sbb eomma dgn appa dia kena pergi luar negara so dia ikut.

Jam 11 semua dh masuk tidur. Awal betul masuk tidur. Haha semua penat sabar esok last lepastu tidur la nak tidur smpai esok ke lusa ke tidur ii.

S
K
I
P

Harini hari last dekat kem dan last aktiviti. Kami ada aktiviti mcm flying fox, climbing wall, panjat tu panjat ni merangkak bawah dawai besi dan lain ii.

Kumpulan 1 buat flying fox dulu. Kumpulan 2 akan buat 13 halangan
Kumpulan 3 akan buat climbing wall
(13 halangan tu yg mcm jalan selang seli dalam tayar, panjat tembok semua tu) sya buat ikut pengalaman masa kem.

-HANNY POV-

Aku yg tngh tunggu turn nak naik flying fox ni takut juga tpi tkpe tunjuk yg aku kental wuu. Ilek hanny jgn takut tkmati pon naik bnda ni lek ii.

Penyangkuk yg ada pada aku telah disangkut pada tali. Bila dh ready aku pejam mata rapat ii dan angkat kaki terus turun. Ya tuhan rasa mcm nak tercabut jantung.

Nasib pendek je tali dia. Best jugak rasa mcm nk naik sekali lagi hahaha. Bila semua dh naik flying fox kami beralih ke aktiviti yg seterusnya iaitu 13 halangan.

Kami lari atas bata, panjat 3 tembok yg berlainan saiz dan tinggi, lalu dekat atas satu papan yg bwh dia ada air dan dalam air tu ada pacat wek nk muntah.

Tngh buat aktiviti tu aku dgar hyori jerit sbb takut nak naik flying fox ya allah semak je aku tngk perempuan ni. Bukannya nk jatuh pon dh sangkut kan bnda tu dekat tali.

Makin menjadi ii jeritan dia bila semua alihkan perhatian dekat dia.

"bising la kau!" marah seokjin

Terus dia diam dan naik flying fox tu. Ha reti pon duduk diam ei gedik je geram aku penyek ii buat ayam penyek baru tau. Jual dekat bazar ramadhan.

Sapa yg nak nnti pm sya ok? Kot ii nk buat buka puasa sunat ka apaka hahaha.

S
K
I
P

Semua aktiviti dh dijalankan skrg semua kena balik ke tmpat perkhemahan. Hyori berada di blkg hanny manakala hanbin berada di blkg hyori.

Hanbin memerhati gerak geri hyori yg kelihatan agak pelik. Tnpa dia sedar hyori tolak hanny ke tepi membuatkan hanny jatuh.

Hanny tahan menggunakan tangan kanannya supaya tak jatuh menyebabkan tangan kanan dia terseliuh.

"seokjin hyung! Hanny jatuh tangan terseliuh hyung cepat!!" jerit hanbin.

Seokjin mengarahkan semua utk duduk diam ii dkt tmpat yg mereka berhenti. Seokjin terus berlari ke arah hanny.

"siapa yg buat hanny mcm ni?" tnya seokjin

"hanny rasa ada org tolak hanny" jwb hanny

"hyung ni minah ni yg tolak hanny, aku dok usya dia dari tadi lgi ttiba je dia tolak hanny mental ke?" marah hanbin.

"kau tk habis ii kan nk kacau hanny dh la rembat pkwe dia skrg nk seksa dia?" kata yoongi.

"bro cakap tu elok sikit boleh, bukan dia yg gedik dengan aku tpi aku yg gedik dgn dia" celah kuanlin.

Hanny terkedu, tersentak, terkejut mcm ii ter

"bagus kau mengaku sekurang ii adik aku tak diperbodohkan dengan manusia mcm kau ni" jerkah hanbin

Bahu hanny terhincut akibat terkejut. Jarang hanbin marah smpai jerkah ii mcm tu. Seram tngk.

Terus hanny bangun dengan bantuan hoseok. Hoseok jalan di sebelah hanny. Semua dh smbung jalan balik ke tmpat perkhemahan.

-HANNY POV-

Aku tngh jalan ttiba rasa ada org tolak aku, aku tahan diri aku dari jatuh pkai tangan kanan. Tangan terseliuh k sakit nak mampus.

Aku mengadu kesakitan hanbin tolak hyori ke tepi dan menuju ke arah aku. Nasib tkde luka kalau ada aku sama hyori sbb dh kurangkan mas kawin aku!

Hanbin trus panggil seokjin yg berada di depan. Seokjin lari ke arah aku, hanbin dan lain ii.

Hyejin yg berada di depan aku menuju ke arah hyori.

"sehari tkcari pasal dgn kawan aku tksah kan? Apa masalah kau sebenarnya? Tkcukup dh rampas hak org? Nak rampas apa lgi? Abg dia? Hoseok? Namjoon? Jungkook? Simpan sikit perangai sundal kau tu sis even aku tahu maksud sundal tu tkbaik tpi aku tahu kau manusia yg spesis nak layan lelaki! Aku tngk dari segi pemakaian, perangai syaiton kau pun aku tahu hey hidup kau patutnya dekat club sana tkyah layan kuanlin yg suci ni blah kau sundal! " marah hyejin

Jungkook terus tarik tangan hyejin blah perempuan tu nnti tkpasal ii hyejin pulak yg kena.

Hoseok yg berada disebelah aku dengan muka yg muram. Seram aku weh.

" jaga diri elok ii jgn jadi lembik mcm sotong please saya tknak tngk org yg saya sayang disakiti" kata hoseok dengan muka tanpa sebaris senyuman.

Aku hanya mengangguk. Terharu weh dia syg aku smpai mcm ni skli. Eomma hanny nk kawin dgn hoseok please!

Hoseok bawa aku pergi dekat cikgu utk urut dulu takut nnti lagi teruk kan susah. Ya tuhan air mata jatuh sakit nak matey.

Siap urut tangan aku dibalut. Aku tunduk hormat ke arah cikgu dan terus balik dekat khemah nk kemas barang.

End pov

[C] CRUSH | Lai Kuanlin.Where stories live. Discover now