36

86 7 1
                                    


-HANNY POV-

Jungkook yg tak bercakap sejak jumpa yoori tadi menimbulkan rasa ingin tahu tapi takut di cop eh kau makcik onion.

simpan je perasaan nak tahu tu diam ii nnti la tanya bukan masa sesuai kot nak tanya hahaha.

"oppa" aku cuit bahu hanbin

Hanbin pusing dan jongketkan kening dia.

"pergi mana?" tnyaku

"makan la lapar ni" jawab hanbin smbil usap ii perut dia.

Aku hanya mengangguk sahaja.

Dah 10 minit berada di jalan raya akhirnya sampai di sebuah restoran utk lunch. Pagi tadi dh masing ii malas bersiap malas bergerak so makan je dalam hotel tu.

Kami masuk dalam restoran tu. Jungkook menuju ke arah kaunter. Seorang pelayan membawa kami ke sebuah tempat yg sunyi hanya bertemankan musik yg dimainkan.

Ok tmpat vip segan pulak hahaha. Kami semua duduk dimeja yg disediakan. Keadaan situ sunyi masing ii tak bersembang sibuk dgn telefon. Seokjin yg tngk naik semak dia mulakan perbualan.

"kook, hyung nk tnya boleh?" terhenti aktiviti jungkook tadi.

"ye apa?" jwb jungkook

"sorry kalau hyung mcm menyibuk tapi perempuan tadi tu siapa?" tnya seokjin membuatkan semua letak telefon dan tumpu pada jungkook.

"ha kook siapa?" tnya jimin

"eo? Ex girlfriend cita lama la hyung" jwb jungkook

"dia buat apa dekat kau?" tnya namjoon

"mcm yg korang dgar tadi, dia tinggalkan aku sbb laki lain then harta time tu aku takde apa ii lagi syarikat appa aku pun tak maju lagi jadi dia tinggalkan aku dia cakap aku ni tkleh buat dia bahagia" panjang lebar penerangan si jungkook

"eh apa punya perempuan la haih" sungwoon mencelah

"aku nmpk mcm dia nak aku balik" kata jungkook

"kau nk dia balik ke?" tnya aku

"hell tak!" jwb jungkook

"apa kata kau kenakan dia?" cadang yoongi yg berdiam diri dari tadi

"maksud hyung?" tnya jungkook

"kau gedik ii la dgn dia mcm kau nk dia balik lpstu -" wassalamualaikum makanan dh smpai ayuh makan.

Kami semua makan dan menikmati makanan masing ii.

End pov

Puan kim yg berada di rumah puan jung sedang bergelak tawa. Alasannya puan jung bosan berada di rumah. Jadi dia ajak besan takjadi dia melepak di rumah aje.

Mcm jahat pulak besan tkjadi😂

Bila perempuan jumpa perempuan apa yg jadi? Maka membawang la mereka berdua. Perempuan tkpenah lari dari sifat membawang mengutuk semua ada😂Tipu la kalau tkpenah mengutuk atau membawang tmbh ii ngutuk classmate 😂

Tuan jung tkde kerja walaupun dah tua nak buat mcm mna dia tak jumpa pengganti lagi. Tkkan nk bgi dekat org luar suka ii hati je kan?

...........................

Daniel yg berada di cafe bersama rakan ii nya tngh rancak bersembang siapa lagi kalau bukan jihoon , seongwu, minhyun, woojin, daehwi, jaehwan.

Jisung tak dapat datang sbb ada hal keluarga katanya. Jinyoung pun tak dapat datang bercuti dgn family.

Di cafe tu terdengar bunyi gelak tawa jaehwan apabila membuka cerita pada zaman kanak ii dulu. Bila dh lama tak jumpa mcm ii nak di throwback.

"weh hanny, sungwoon dgn kuanlin balik bila?" tnya Minhyun

"hujung minggu ni. Ha ni kuanlin ajak lepak nnti ramai ii" jwb daniel.

Mereka meng'iya' saja.

Keadaan menjadi bising balik apabila jaehwan membuka cerita tentang zaman kolej dia terjumpa seorang perempuan yg cantik tapi malangnya tu sajat.

Hampir 3 jam mereka berada di situ dh lama tkjumpa biar la jumpa lama ii pun.

..................

Hanny yg berada ditepi pantai lepas pergi jalan ii dekat taman bunga, taman apa lagi? Tah la.

Mereka duduk beramai ii di atas pasir pantai tersebut tngh tunggu sunset. Eh jap sunset la kan matahari terbenam?

Kuanlin yg baru smpai di pantai yg sama mengambik tempat disebelah hanny memandangkan hanny berada di hujung sekali.

Kehadiran kuanlin menyebabkan hanny terkejut tpi tak ditunjuk yg lain nmpk tpi dibiarkan masing ii layan perasaan. Keadaan sunyi hanya bunyi ombak pantai

"teringat pulak kenangan dulu duduk tepi pantai mcm ni haih" kuanlin bersuara

Hanny tngk dia dan tersenyum niat dia mmg nak layan tpi dia lebih ingtkan kenangan dia dgn hoseok.

Dua ii kenangan bermain dalam minda dia. Dia mengeluh berat. Hanny berdiri dan main dgn ombak. Sempat dia mengukir nama '중허색' dia keluarkan telefon bimbitnya dan cepat ii ambil gmbar takut nama tadi dihanyutkan oleh air

Gambar yg pertama diambil nampak ke semua nama tapi gambar kedua hanya 중허. Disebabkan ombak dh bwk lari nama hoseok 😪

Eomma ombak bawak lari nama hoseok! 😪😭

Yg lain hanya melihat gelagat hanny dari tadi. Semua dh faham dgn perangai hanny sejak hoseok tkde ni perangai pun dh banyak berubah jadi matang.

Nampak je hanny tu kuat tapi dalam hati siapa tahu? Dia sembunyikan 1001 masalah kesedihan dalam hati taknak tunjuk dekat org tknak simpati org.

Sanggup kuanlin tinggalkan dia dulu hanya disebabkan hyori tu haih. Tpi tkpe kuanlin dh terima balik balasan mcm hanny dapat dulu masa kuanlin curang dulu.

Gwenchana✨

Matahari yg nak terbenam membuatkan lighting lawa mereka semua ambik gmbar menghadap matahari. Tu ja lighting yg lawa😪

Dh ambil gmbar semua mereka ambil keputusan utk makan dulu sebelum balik ke hotel. Kuanlin dgn vernon pon ikut sekali pergi dinner.

S
K
I
P

Vacay dah habis masa utk back to reality life bekerja caiyok! Harap lepasni dapat lgi pergi bercuti sama ii. Tapi kalini pergi luar negara tknak dalam korea bosan

Masing ii dah call org suruh ambil. Puan jung suruh driver dia ambik hanny, hanbin dgn sungwoon dekat airport.

Puan kim tkboleh nk pergi ambil sbb ada kerja. Jadi dia minta tolong puan jung ambilkan puan jung suruh driver dia ambilkan hahaa.

Lepas hantar sungwoon dekat rumah dia mereka singgah di rumah puan jung sebentar utk melepas rindu dan tanda terima kasih.

Ole ii yg di beli dari jeju itu diberikan kepada puan jung. Walaupun mak mentua tkjadi tkpala dah anggap mak sendiri.

Dah lama duduk situ hanbin dah tertidur letih agaknya. Hanny kejutkan hanbin sbb nak balik tkkan nk tinggal dia dekat rumah org.

Driver puan jung yg volunteer nak hantar so on ka je la lagipun dah nk malam. Dah salam ii peluk ii lepas rindu hanny dan hanbin pulang ke rumah asal mereka wah rindu eomma!

[C] CRUSH | Lai Kuanlin.Where stories live. Discover now