20

107 5 0
                                    

Malam tu kami adakan campfire. Kami buat bulatan depan unggun api yg dibuat oleh mereka. Mereka bermain satu permainan yg memerlukan kejujuran.

-KUANLIN POV -

Barang yg diberi akan diberikan kepada org lain sehingga musik tamat. Lagu yg dipasang tamat apabila barang tersebut ada di tangan aku.

Diaorg suruh aku jujur tntg perasaan aku. Ok aku jujur.

"first of all, perasaan saya? Saya pernah jatuh cinta dengan sorg budak yg berusia 14 tahun skrg 15 tahun. Tpi sejak dia masuk umur 15 perasaan saya terhadap dia hilang tah knpa. Saya lupakan dia dan cari org baru. Dan org baru tu ialah kim hyori." jelasku panjang lebar.

Musik dimainkan semula barang itu bergerak dan terus bergerak. Lagu di hentikan. Barang tu berada di tangan hyori.

Diaorg suruh hyori jujur mcm mna boleh tersangkut dengan aku.

" ok saya cuba jujur dgn cerita saya"

"mmg kau kena jujur pon la gila" kata yoongi

Hyori menjeling wajah yoongi.

"first saya terlanggar kuanlin. Masa tu saya dh lambat nk pergi kelas kot saya pun tk ingat. Sejak dari tu kmi slalu juga jumpa then satu hari tu kuanlin ajak saya couple. Saya pun on kan je la walaupun saya tahu dia dh ada aw-"

" bodoh dh tau dia ada awek knpa terima?" potong hoseok

"ish diam kejap boleh tak? Lpstu saya terima dia smpai skrg. Saya harap hanny dh boleh move on dgn kuanlin. Sbb kuanlin dh jadi milik saya. So stay away from him" sambung hyori

Aku pandang muka hanny yg sedikit berubah. Lantak dia la janji aku bahagia. Lagipon aku buat semua bersebab.

"ha bagus juga kuanlin tinggal dia tak la dia rasa bodoh sngt percaya dekat org mcm tu" hanbin mula bersuara.

Lagu di mainkan semula barang tu terhenti pada hanny dan lagu juga.

Masih soalan yg sama suruh jujur pasal perasaan sendiri.

"saya pernah crush dekat dua org senior ni. Seorg pendek seorg tinggi. Saya pernah broken dengan si pendek tu sbb dh ada awek dan syukur saya dh move on skrg saya anggap dia sbgai abg. Bagi yg si tinggi saya harap saya boleh lupakan perangai setan dia tu. Saya cuba sayang dan cinta my only hope jhope. Hoseok saranghae. Tu je kot. Oh ya saya harap si tinggi bahagia bersama si perampas dan si pengikis. " kata hanny panjang lebar.

Aku dh bangun dari tempat aku dan tarik tangan hanny. Sempat hoseok melepaskan pegangan kami berdua.

" nak lepas geram nak marah bukan dekat wife aku. Now blah pergi lepas geram dekat perampas and pengikis tu" balas hoseok sinis

Terus aku menumbuk pipi mulus hoseok sehingga keluar cecair darah dari mulut dia.

Cepat ii hanny menarik hoseok dan hadiah satu tamparan pada pipi aku. Ok nice hanny.

"hey asal tmpar pipi dia?" selit hyori

"lantak kau gi mampus sana kikis duit dia banyak ii nnti dh habis pergi rampas suami org ke ape ke." kata hanny

Riak wajah hyori mula berubah.

Satu tamparan singgah di pipi hyori hadiah dari hanny.

"hey perempuan! Berani kau sepak aku eh?" marah dia

"aku berani sbb kau rampas hak aku bodoh now kau ambil la bekas aku aku tknak kau mmg jenis yg nak bekas org eh? Pakai buang kitar semula gitu?"

Wajah hyori mula berubah.

[C] CRUSH | Lai Kuanlin.Where stories live. Discover now