Sejak dari haritu kuanlin jarang ii pulang ke rumah. Hanny tunggu dia setiap malam tpi dia tkendahkan. Kesian anak org buat mcm tu haih.
Kadang ii hanny cemburu dgn hyejin dan jimin. Pasangan tu seolah ii tkde masalah rumah tangga. Suka sama suka syg sama syg.
Hanny yg mengidam nk makan itu ini dia suruh jungkook yg beli nak suruh kuanlin mahu kena tengking tkdilayan nnti.
Baik kawin je dgn jungkook tu kan senang lpstu lari tajuk🙄
-JUNGKOOK POV-
Harini aku nk kena hantar bulgogi dekat hanny. Aku layan je karenah dia kesian suami ada mcm tkde je.
Baik kawin dgn tiang elektrik sama ja dua ii tinggi berdiri tegak je.
Dah siap ii beli apa yg makcik tu minta aku terus memecut ke rumah dia. Loceng ditekan pintu dibuka dari dalam terdapat seketul hanny berada di depan pintu dgn perut boyotnya.
Dia mengajak aku masuk dalam rumah. Eleh kuanlin bwk masuk yoori boleh je dalam rumah tkkan hanny nk bwk masuk pun tkboleh.
Hantar makanan je kot. Bulgogi yg berada dalam polistrin tadi dibuka letak dalam pinggan lalu dihidang.
Bagus tkmakan sorg tpi nasib aku beli bnyk so aku makan dgn dia memandangkan aku pun lapar.
Kuanlin balik rumah tngk aku dgn hanny dalam rumah. Dia endahkan mmg selalu dia akan buat mcm kami tkwujud dalam rumah tu.
Lepas 15 minit dia turun semula dgn pakaian yg lain bau perfume yg menusuk rongga hidung aku. Wangi reti pun pakai perfume wangi.
Jumpa yoori la tu. Hanny hanya tngk tpi tkkata apa smbung makan. Dia seolah ii dah faham jadi dia pun malas nk layan. Kesian sebenarnya aku tngk hanny ni harap masa baby dh keluar baby tu rasa kasih syg dari seorang bapa.
Kalau kuanlin tknak aku boleh bagi, bts wanna one boleh bagi ramai kot 18 bapak boleh bagi termasuk hanbin.
"selalunya dia balik pukul brpa? Skrg dh pukul 6" tnya aku
"tngk la 10 ke 11 mcm tu dia balik la kdg iu tkbalik aku duduk rumah sorg ii" balas hanny smbil menyumbat makanan dalam mulut.
"kesian kau kan. Baby nanti dah keluar kalau tkde kasih syg bapak uncle boleh bagi kasih sayg uncle dekat awak uncle ii yg lain pun boleh. Semoga sihat bila lahir nnti comel mcm mama kamu" aku bercakap dgn perut hanny.
Dia hanya tersenyum. Aku tau dia sedih diperlakukan begitu. First love dia buat mcm tu dan dah janji tkkan ulang perkara yg sama.
Semua dusta!
End pov
Jam dah menunjukkan pukul 7 jungkook pun mengatur langkah ke kereta utk balik. Nak balik mandi melekit badan.
Jungkook biar hanny masuk dulu baru dia pergi takut ii bnda buruk yg jadi. Kalau jadi apa ii dekat hanny agak ii kuanlin risau?
Pasal kuanlin curang jungkook sorg je yg tahu apa ii masalah semua hanny cerita dekat jungkook entah dia rasa lebih selesa dgn jungkook.
-HANNY POV -
Aku tutup pintu bila jungkook dah pergi. Kedengaran deringan loceng bergema dalam rumah aku intai dulu dari tingkap siapa yg datang rupanya eomma appa dan hanbin
Pintu utama dibuka aku mengajak mereka bertiga masuk ke dalam rumah. Rindu pada keluarganya walaupun baru minggu lepas pergi melawat.
Ni mesti anak aku yg rindu dgn halmeoni, haraboji dan uncle dia la tu. Aku peluk seorang demi seorang.
Aku menjemput mereka duduk di ruang tamu rumah aku sementara aku menyediakan makanan dan air utk mereka bertiga.
Dah la dtg tkbgitau kalau tak boleh suruh jungkook tu tapau apa ii tadi dekat kedai yg dia beli bulgogi tadi.
Aku jamu apa yg ada je dalam dapur tu. Eomma yg nmpk aku angkat sedulang air teh tu cepat ii dia ambil katanya tkboleh buat benda berat.
Eomma simple je kot. Lepas dh letak dulang tadi dekat atas meja loceng bunyi sekali lagi. Aku buka pintu tngk mama.
Rindu pada mama last aku jumpa dia 3 minggu lepas. Minggu lepas nak melawat tpi tkde org dorg pergi outstation mama ikut sekali.
Aku menjemput masuk mama ke dalam rumah. Aku peluk cium mama mama mengusap perut yg berusia 5 bulan itu.
"Kalau ni anak hoseok kan bagus " ttiba ayat ni terlintas dalam fikiran aku.
Aku ambil satu cawan lagu dan letak dalam dulang tadi. Air aku tuang dalam setiap cawan.
"hanny mcm mna sihat?" tnya mama
"sihat je tpi selalu mengidam benda yg susah nk cari" jwb aku
"kalau nk apa ii bgitau la mama nnti mama boleh suruh driver mama belikan" kata mama
Aku hanya mengangguk dan senyum.
Mertua aku pun tak sebaik mcm puan jung ni. Kdg ii tkdapat belikan apa yg aku nak kan padahal utk cucu dorg juga.
Loceng sekali lagi berbunyi aku nmpak eomma dan appa kuanlin. Aku mengajak mereka masuk. Mereka bertegur sapa antara tuan puan lai terhadapat puan tuan kim dan puan jung.
"mana kuanlin?" tnya eomm kuanlin
"keluar" jwbku
"ouh buat apa?" tnya appa kuanlin
"belikan hanny makanan mengidam tadi nk makan cake blueberry" jwbku
Mereka hnya tersenyum. Tak sampai berapa minit pintu dibuka dari luar nampk kuanlin masuk dgn tiada sebarang plastik ditangan pun.
Aku pergi sambut dia dan minta kek blueberry aku tadi. Pada mulanya reaksinya agak pelik.
"alamak sorry syg kek tu dah habis" jwb kuanlin.
Aku memuncungkan mulut aku.
"ala jgn la merajuk please" kata kuanlin smbil memegang kedua ii belah tangan aku.
Aku hanya tersenyum. Pandai lakonan hanat anda!
Kami mengambil tempat sofa yg kosong. Sepanjang org tua kami berada disini makin menjadi ii lakonan kami berdua.
Lakonan yg mantap! Nnti masuk anugerah skrin jgn lupa.
Lepas semua dah balik keadaan menjadi seperti biasa kuanlin bertukar menjadi kuanlin yg perangai mcm nak harom. Aku kemas sorg ii tempat yg kitaorg duduk tadi. Ei dasar bangla tkreti tolong org!
Dia fikir aku bibik? Dey kalau nak buat bini sebagai bibik baik kau kawin dgn bibik dsh tentu ii dia yg buat semua kerja tu.
Ok sabar hanny. 4 bulan je lagi lepasni baby dah keluar aku minta cerai senang biar dia kawin dgn pemuas nafsu dia tu. Tkyah kawin dgn aku semak hidup.
End pov