17

116 5 3
                                    

Seperti yg dirancang oleh hanny dan rakan ii nya yg lain utk keluar ke mall sbb nak cari baju utk kem pada minggu hadapan.

Pada mulanya dia mengajak kuanlin utk keluar bersama dgn dia tpi kuanlin tolak sbb ada assignment bnyk nk kena siapkan. Dia percayakan kata ii kuanlin itu.

S
K
I
P

Hanny tunggu di luar rumah sbb bts nk ambil dia so mudah nk gerak pergi mall. Lima minit menunggu akhirnya diaorg pun smpai bersma sebuah kereta yg berwarna hitam.

Hanny masuk dalam kereta dan menyapa setiap org yg berada dalam kereta tersebut.

Sedang berbual sesama mereka tanpa sedar diaorg dh smpai dekat mall yg diaorg nk pergi.

Masuk saja dalam mall ramai yg memenuhi mall pada waktu cuti ini walaupun cuti hnya dua hari.

Sebelum cari baju dan peralatan yg di perlukan. Kami semua sempat beli tiket utk tngk wayang.

-HANNY POV -

Kami semua mengatur langkah masuk ke dalam pawagam di dalam mall itu. Kmi semua mengambil tempat yg tertera dalam tiket tu.

Hyejin duduk di sebelah kiri aku manakala jhope berada di sebelah kanan aku. Disebabkan kmi tngk movie action so agak boring tpi dalam masa yg sama ada scene yg terkejut dan aku sorok blkg bahu jhope. Dia hnya tertawa melihat telahan aku.

Dalam masa yg sama aku ternmpk seorg figura yg aku amat kenali dari belakang. (manusia tu duduk depan aku) aku just abaikan dia dan smbung tngk movie.

Makin lama makin sweet je manusia depan aku ni rasa mcm nk sepak je tau la pkwe aku tkboleh keluar dgn aku tkpayah la nk tnjuk sngt. Nasib ada my hope omg tercurang.

S
K
I
P

Setelah beberapa jam terperap dalam panggung tu kmi keluar and yes aku still nmpk lelaki yg ada depan aku tadi. Aku jalan melintasi pasangan tu tnpa pusing ke belakang.

Kami semua duduk di sebuah restoran yg berada dlm mall tu. Aku dan hyejin minta diri dlu sbb nk pergi cari baju.

Skip cari baju.

Siap beli baju aku dan hyejin pergi semula ke restoran yg bts berada skrg. Masuk dalam restoran tu mata aku tertancap pada lelaki yg aku jumpa dlam panggung dan luar panggung tadi. And yes lelaki tu kuanlin.

Aku jalan menuju ke arah kuanlin dan seorg perempuan tu. Bts dan hyejin hnya memerhati aku dri jauh dan tngk sesama sendiri.

"hai baby" kataku

"e-eer hanny" jawb kuanlin gagap

"baby siapa ni?" tnya perempuan tu

Baby? Wtf? Baby sia baby ke babi?

"what a nice drama babe kau cakap kau ada assignment tpi kau keluar dgn perempuan ni wtf? Kalau kau boleh buat mcm ni aku pon boleh buat mcm ni ok" kataku

"hoseok sayang~" panggil ku

Hoseok agak terkejut terus dia berjalan ke arah aku.

"ye" balasnya

"ha weh nk bgitau dgn kau aku dgn dia dh officially." kataku mataku agak berkaca tpi aku tahan.

"wah tahniah syg u boleh lepas kan dia kita bahagia dua" kata perempuan yg bernama kim hyori

Aku menjulingkan mata.

"kalau mcm tu kita break kau dh ada seok aku dh ada hyori settle masalah" kata kuanlin dgn nada tenang seperti tiada apa ii yg berlaku

[C] CRUSH | Lai Kuanlin.Where stories live. Discover now