Macam yg dikatakan hari khamis ialah hari utk diaorg pergi kem. Hanny dan yg lain dah ada dekat sklh
Danny selaku ketua bagi kami semua tngh sibuk panggil nama utk check sama ada hadir ataupun tidak.Semua nama telah di panggil. Masing ii dah masuk dalam bas. Ke semua mereka mengambil tempat di bahagian yg blkg.
2 jam berada dalam bas akhirnya kami sampai di tempat perkhemahan(?) .
Keadaan di kem tu tenang kerana terdapat banyak tumbuhan hijau sungai yg mengalir membuatkan keadaan menjadi lebih tenang.
Cikgu hoojin mengarah semua peserta beratur di hadapan dia.
"cikgu nk bahagi kumpulan harap semua boleh bagi kerjasama dalam kumpulan tu ok?" kata cikgu hoojin
"kamu semua akan di ambil alih oleh pelajar uni international korea ok?" sambung cikgu lagi
"okay okay cikgu"
"yoongi, hoseok, namjoon, jimin, taehyung, jungkook, hanny, hyejin kumpulan 1 nnti saya bagi tahu siapa fc korg"
Siap bahagi kumpulan. Kelihatan sebuah van datang ke tempat perkhemahan kmi.
Seorg demi sorg turun dari van tersebut.
-HANNY POV-
Siap je bahagi kumpulan nmpk sebuah van berhenti dekat tapak perkhemahan. Seorg demi sorg turun dari van tersebut.
Semua yg turun dari van semua aku kenal. Aku harap kem ni tak membosankan.
Aku nampak kuanlin dgn hyori pon ada wth saja nk ikut ke apa? Menyemak.
Mereka semua jalan dan berdiri di depan kami semua.
"okay ni fc kamu."
"kumpulan 1 facilitator kamu hanbin sungwoon. Kumpulan 2 daniel jay. Kumpulan 3 kuanlin dan hyori. Soekjin ketua utk kem ni apa ii semua boleh pergi dekat dia." kata cikgu
"okay semua bergerak duduk dalam kumpulan masing ii dan pasang khemah." kta jin.
Semua bergerak duduk dalam kumpulan masing ii. Aku mengetuk kepala hanbin lembut sebelum memeluk lengan dia.
Patut pagi tadi dia packing baju rupanya kem skli hampeh punya abg.
Kami semua mula pasang khemah masing ii. Siap pasang semua fc datg ke arah kumpulan aku kecuali kuanlin dgn hyori. Lantak diaorg la nk dtg ke tak.
"hanny ok tak?" tnya daniel
"okay la dh lupakan jom happy ii kat sini" kataku
Mereka mengangguk.
"jom lepak tepi sungai rendam kaki" ajak jimin
Kami semua bergerak menuju ke arah sungai. Semua sinsing(?) seluar hingga paras yg mereka nak. Air yg mengalir sejuk namatey.
Ilek tkmati pon. Aku nmpk kuanlin dgn hyori dri jauh tngh bersweet ii. Aku menghela nafas berat. Euw tolong jgn sweet dekat sini nnti semut bnyk aku nk tidur masuk dalam telinga setengah.
"yg hujung tu nk sweet ii pergi tempat lain nnti semut bnyk susah" kata suga tnpa ada perasaan.
Aktiviti kuanlin dan hyori terhenti apabila dgar kata ii suga.
"jeles cakap aku tau kau forever alone!" jerit hyori
"okay la aku forever alone dri kau rampas hak org" balas suga.
Tngh hyori jalan ttiba jatuh sbb pkai heels. Nak cakap bodoh tak sanggup tapi dh kata em sorry sis u mmg bodoh dekat hutan pkai heels halamakkkkkk. Dh tua pon bodoh.
Semua yg ada kat situ gelak tambah ii suga.
"nnti pkai yg 8 inci dtg sini" ejek daniel
"dh tau hutan nak pakai heels padan muka tkpasal jatuh malu.!" jerit hanbin.
Kuanlin yg tahan ketawa dari terus meletus gelak dia. Bagus kuanlin gelak je bnyk ii smpai terguling ii dekat tanah pon aku suka.
Hyori terus hentakkan kaki dia. Eleh tkpadan baru jatuh nnti jatuh lgi padan muka.
Kuanlin dh kejar dia dri blkg. Terus mati gelak aku bila kuanlin kiss dia sbb nk bgi dia tenang. K ba alif ba ya.
Rasa mcm nk terjun dalam sungai wehhh!
"hoi yg sana tu tkyah nk kiss ii bagai jatuh sikit je pon pergi sapu ubat kalau tknak lantak kau la" kata suga. K dia masih tkpuaa hati dgn hyori
"zina mata weh astagfirullahaladzim" jhope cakap smbil tutup mata jungkook.
Mereka dh hilang dari pandangan. Kalau mcm ni mcm mna nk move on? Menyemak. Asal aku nk move on si tiang tu ada depan mata.
End pov
S
K
I
PPada sebelah petang, seokjin memanggil semua kumpulan dan fc ii utk diberi tugas.
"saya nk kami semua masak harini. Jadi saya akan bahagikan kerja masing ii." kata jin
"hanbin, hanny, jungkook, yoongi, kuanlin, hyori, daniel, keluar cari kayu api utk masak."
"yujin, jay, jimin, taehyung tolong handle bahagian air dan pencuci mulut."
"Hyejin, namjoon, yejun, hoseok, sungwoon dan saya akan masak. Yang lain tolong siapkan apa yg patut. "
Semua org sibuk dengan kerja masing ii. Hanny dan yg lain ii dh masuk hutan utk cari kayu api.
Hanbin yg berada di depan manakala hanny yg berada di blkg dia diikuti oleh hyori, jungkook, suga, daniel dan kuanlin
Tengah sibuk cari kayu api hanny tersadung pada satu benda. Dia jatuh dan mengakibatkan kaki dia luka.
"hoi kenapa kau sadung kaki dia?" tnya jungkook dalam keadaan marah
"bila masa aku buat?" tnya hyori dgn muka tkbersalah
"eh ingat aku tknmpk ke kaki kau yg tahan kaki dia. Asal kau tkcukup lgi jatuh tadi? Kalau tkcukup aku nk potong kaki kau" balas jungkook.
"yg kau ttiba nak tuduh awek aku apehal?" selit kuanlin.
"tnya sendiri awek kau tu dh buat org jatuh pstu tknak mengaku" balas suga sinis.
"dah la jom cari kayu api lpstu kita balik." ajak hanbin
"hanny boleh jalan ke tak?" tnya daniel
Hanny mengangguk. Hanny jalan tercapit ii akibat luka di lutut dia. Mereka jalan dan meninggalkan dua ekor jebon di sana.
Siap cari kayu api mereka pulang ke tapak perkhemahan. Hyejin yg nmpk hanny jalan begitu terus berlari ke arah hanny.
Dia terus memapah hanny ke tempat di mana seokjin dan yg lain ii ada. Hyejin yg nmpk seluar hanny terkoyak pada bahagian lutut terus mengambil first aid yg disediakan. Hoseok yg nmpk kejadian itu terus lari menuju ke arah hanny.
"hey okay tak?" tnya hoseok prihatin
"okay sikit je ni" balas hanny
"meh nk tolong cucikan luka ni hyejin kau pergi sambung masak biar aku rawat future wife aku ni"
"ha okay la rawat elok ii kawan aku ni jaga dia elok ii" balas hyejin.
Di sebalik itu ada seseorang yg memerhati mereka dari jauh siapa lgi kalau bukan kuanlin. Sayang tpi ego tkguna!