11⚘

33 5 1
                                    

" Amazing kepala biru anda " Danial mengetuk kepala Qimi yang sedamg bertepuk tangan seorang diri. Qimi hanya mampu tersengih apabila dimarahi.

" Memang sepandan lah kalau korang berdua ni Kahwin.." Khai dan Nurin berpandangan sekejap sebelum mula menyambung.

" Dua-dua otak masuk air "

" Otak? Masuk air? Bila masa pulak otak aku masuk air? Wait! Macam mana otak masuk air? Ada mesin dia ke? " soal Qimi bertubi-tubi.

" Bengong, Tira kau lahir bulan berapa? " soal Danial dengan muka menahan sabar. Tira memandang muka Danial sekejap sebelum mula menjawap.

" 4 November "

" Patutlah otak tak betul "

" Kenapa pulak? "

" Tak ada apa "

" Ok guys boleh aku tanya korang ni nak apa datang kat meja kitorang ni? " soal Nurin sambil memandang mereka satu per satu.

" Erm...sebenarnya..."

" Korang semua ni tak takut kena tangkap dengan cikgu ke? " tiba-tiba satu suara dari arah belakang mencelah. Mereka semua menoleh ke arah suara tersebut.

" Tak " balas Tira dengan nada selamba. Gadis itu nampaknya berang dengan cara dan nada suara Tira terus menghampiri meja mereka.

" I tanya baik-baik tapi U jawap macam tu U fikir I ni tak ada perasaan ke? " soal Gadis itu lagi. Khai menguap besar mendengar ucapan gadis itu.

" Sudah lah Farisya jangan nak berdrama lagi kau dah ada Johan kan? Apa yang kau tak puas hati lagi dengan Khai? " soal Nurin dengan nada menyampah.

" Memang I dah ada Johan tapi..." Kata-kata Farisya terhenti lalu memandang ke arah Nazrin yang berada betul-betul disebelahnya.

"...I nak dia " Farisya memandang Nazrin sambil menggigit bibir dan itu menyebabkan mereka bertujuh memandangnya dengan tatapan geli.

" Hantu apa pulak yang rasuk dia ni? Tiba-tiba je nak rampas boyfriend orang? " soal Tira dengan nada selamba. Khai mengangguk menyetujui kata-kata Tira. Farisya memandang Tira dengan tatapan membunuh.

" What do you means? Boyfriend orang? U taken ke? " soal Farisya dengan nada yang sangat gedik. Nazrin menepis tangan Farisya yang cuba untuk menyentuhnya.

" Haram disisi islam seorang wanita menyentuh lelaki yang bukan mahramnya " Farisya hanya tersenyum sinis mendengar tazkirah pendek Nazrin.

" So, i will make you mine " setelah itu Farisya terus meninggalkan meja mereka tetapi sebelum itu sempat juga dia mengenyitkan matanya ke arah Nazrin.

" Sah dah kena rasuk " Tira dan Nurin berkata serentak sambil menjeling ke arah Nazrin yang sedang kegelian.

" Khai "

" Apa? "

" Siapa Johan? "

●●●

" Khai !! " panggil Fahrin dengan nada bosan. Khai masih lagi berjalan menuju ke kelasnya. Tira dan Nurin berpandangan. Tira menarik bahu Khai bagi memusingkan badan gadis tinggi itu.

" Kau kenapa? Kau okey tak? " soal Nurin prihatin. Khai hanya menggelengkan kepalanya sahaja dan berlalu pergi dari situ.

" Aiseh men " Tira memusingkan badannya memandang ke arah tujuh jejaka yang berada di belakangnya. Tira memandang Fahrin.

" Kau nak cakap or tanya? "

" Tanya "

" Kau nak tanya apa? Kalau aku boleh jawap aku jawap kalau sebaliknya aku kena tanya Khai dulu " Fahrin memandang Tira yang lebih pendek dari mereka semua(termasuk Khai dan Nurin) dengan hembusan nafas lemah.

" Siapa Johan? "

" Erm..kalau pasal tu aku kurang pasti tapi..yang aku tahu Johan tu bekas kawan baik Khai yang sangat rapat..." Fahrin memandang pelik ke arah Tira.

" Kawan baik? Itu je? "

" Nope, ada lagi sebenarnya tapi..." kata-kata Tira terhenti apabila Nurin tiba-tiba mencelah dari arah belakang dan terus menarik lengan Tira yang menyebabkan gadis pendek berketinggian 154cm itu mengikutinya.

" Don't say anything "

Makin berkerut dahi mereka bertujuh apabila melihat Nurin yang berkelakuan amat dingin berbanding tadi. Rizqi memandang Fahrin.

" Well, satu hari nanti kita akan tahu juga kebenarannya..sama lah macam mereka..." Mereka bertujuh menundukkan pandangan lalu duduk di pentas dewan perhimpunan.

" Tapi aku pelik..."

" Apa yang peliknya? "

" Pelik...macam mana budak macam Tira tu boleh berkawan dengan orang macam Khai dan Nurin..." Dahi Danial berkerut tidak faham apa yang cuba di sampaikan oleh Qimi.

" Maksud..."

" Tengok lah Tira tu dia lain dari diorang berdua..dia nampak macam budak-budak lagi-lagi dengan ketinggian dia tu, perangai dan cara dia..lain sangat dari Nurin or Khai yang nampak lebih matang dan elegant " Mereka berenam mengangguk.

" Baru aku perasan "

●●●

" Eh!! Eh!! Eh!! Nurin kau nak culik aku ke hape ni?! Aku masih muda untuk mati awal!! Huargh!! " Tira meraung dengan kuat dan menyebabkan pipinya dicubit kuat oleh Nurin.

" Takit !! "

" Ha, tahu pon sakit..tu lah lain kali jangan nak bocorkan rahsia..." Nurin menggoncang-goncang kepala Tira dengan geramnya.

" Le-lepaskan " Nurin akhirnya melepaskan Pipi Tira yang telah kemerahan. Tira mengusap pipinya dengan muka sedih.

" Kau ni harap badan je kecik tapi..suka sangat buka rahsia orang sesuka hati " Tira mencebik

" Tapi..mana ada kena mengena dan aku tahu lah aku ni pendek tapi tak payah lah nak mention " Nurin hanya mampu membuat muka poker apabila melihat Tira mula mencebik.

" Btw, kalau diorang tanya lagi jangan jawap kata je kau lupa ke erm...pandai-pandai lah kau buat alasan tapi jangan bagitahu diorang, faham?! " Nurin bernada tegas.

" Tapi...tipu tu kan dosa " Tira bermain-main dengan jarinya dengan muka naifnya. Nurin menarik nafas panjang sebelum mula memandang Tira dengan mata helangnya.

" Just do whatever I said, kid "

" Okey, fine. I'm sorry "

" Good girl okey jom pujuk Khai " Tira mengangguk dan melompat-lompat seperti katak ribena. Nurin hanya mampu mengeluh panjang apabila teringatkan tentang Nazrin.

" Sorry Cousin, but Nazrin is mine "

BERSAMBUNG

[C]My Boy Is Kpopers✔Where stories live. Discover now