26⚘

24 1 0
                                    

" M-mana ada, a-apa yang kau mengarut ni Khai? K-kau demam ke Hahaha jomlah ke bilik rawatan." Nurin cuba untuk memegang lengan Khai. Tetapi ditepisnya geram.

" Khai? Kau okey tak? "

" Cakap! Korang ada sorokkan sesuatu daripada aku ke?! Jawap!! " tengking Khai. Tira dan Nurin terdiam.

" So, kau nak tahu perkara sebenarnya? " Khai mengangguk tetapi matanya masih lagi tajam memandang ke arah Nurin dan Tira.

" Kalau kau nak jom, kita ajak kawan-kawan Fahrin tu sekali. Kita settlekan benda ni after school." Khai mengangguk. Dia terus berjalan meninggalkan mereka berdua untuk masuk ke dalam kelas.

" Betul ke apa yang kita nak buat ni Nurin? Aku takutlah kalau Khai tak dapat terima hakikat yang Fahrin--"

" Shh..kejujuran memang menyakitkan tetapi lama kelamaan Khai akan dapat juga terima hakikatnya itu." Pujuk Nurin.

Tira mengangguk.

" Lagi 1 jam nak balik. Dah dalam satu jam tu jugalah aku akan berdebar bila pandang Khai yang duduk berdepan dengan aku." Tira menggulingkan biji matanya.

A/N: Meja abad ke-21.

" Aku duduk sebelah dia nak cerita macam mana pulak? " akhirnya, kedua mereka mula melangkah masuk ke dalam kelas.

KRING!!

Loceng terakhir mula kedengaran apabila tamatnya sesi persekolahan. Khai ialah orang pertama yang paling gementar untuk mendengar penjelasan kedua sahabatnya itu.

" Jadi, sekaranglah kan waktunya? " soal Tira sambil memandang ke arah Khai. Nurin segera memanggil Fahrin dan rakan-rakannya.

Fahrin dan keenam rakannya segera berjalan perlahan menuju ke arah meja Khai, Nurin dan Tira sambil menggalas beg mereka.

" Okay, Sebenarnya aku nak kita berterus terang dengan Khai. Dah jangan nak berahsia dengan dia lagi." Mereka bertujuh mengangguk.

" Nak mula dari mana? "

" Dari nama sebenar korang? " mata Khai terbutang apabila mendengar pernyataan Tira. Tira membuat simbol ' Relax sis relax.'

" Okay sebenarnya nama Group kitorang. G.O.T.7 aka Got7." Mata Khai semakin besar apabila Adam berkata sebegitu.

" Come and get it Got7 annyeonghaseyo Got7 imnida." Got7 menunduk hormat.

" J-jadi korang ni orang korealah? "

" Erm..haah. Nama sebenar aku Jackson Wang tapi disebabkan kitorang nak sangat masuk Islam so kitorang tukar nama kitorang. Nama aku Fahrin Wang." Fahrin memandang ke arah mereka berenam.

" Choi Youngjae imnida."

" Im Jaebum Imnida."

" Mark Yi-En Tuan imnida."

" Kunpimook Bhuwakul."

" Kim Yugyeom imnida."

" Park Jinyoung Imnida."

Ingin saja Khai pengsan disitu, tetapi dia terus bertahan untuk mengorek lagi rahsia mereka bertujuh.

" Jadi, macam mana korang boleh fasih bahasa Malaysia? Hm...ini pelik." Fahrin tergelak kecil melihat Khai yang sedang memuncung.

" Bahasa Malaysia ni simple. Senang sangat nak fasih. Hahaha." Rizqi berkata dengan nada riak. Tira menggelengkan kepalanya sahaja.

" J-jadi, mesti umur korang ni l-lebih tua dari kitorang kan? " soal Khai.

" Yup, sepatutnya aku 26 tahun."

" Aku, Adam dan Danial 25 tahun."

" Aku 23 tahun."

" Dan kitorang 22 tahun!! "

Khai sudah mula nak pengsan tetapi ditahannya lagi. Dia memandang Got7 dengan kagum." A-aku ingatkan Nazrin yang paling muda rupanya Faris dengan Qimi."

" Hahaha ramai yang cakap."

" Kenapa korang baru cakap sekarang? Kenapa bukan dari first day sekolah?! " marah Khai sambil menghentakkan tangannya.

" Sebab aku takut, kau tak nak pergi majlis tu dengan aku." Fahrin menunduk yang menyebabkan Khai rasa bersalah.

" Ehem! Fahrin, kau tak nak jujur jugak ke? " soal Nazrin sambil menyiku-nyiku perut Fahrin. Berkerut seribu dahi Khai dibuatnya.

" Jujur apa? "

" Alala..berpura-pura pulak."

" Eh! Apa kau ni?! "

" Kalau aku luahkan kang tak jadi sweet pulak kan? HAHAHA!" Nazrin ketawa terbahak-bahak sambil memukul-mukul badan Fahrin.

" Hish! Yelah."

Fahrin tiba-tiba duduk menghadap Khai seperti orang yang sedang melamar." Khai, sebenarnya aku s-suka kau..dah lama aku nak luahkan benda ni tapi aku tengok kau macam tak suka aku jadi aku pendam perasaan ni. Jadi sekarang, aku nak kau tahu isi hati aku. Dan aku s-sebenarnya sukakan kau." Luah Fahrin. Khai terdiam.

" K-kau terima cinta aku tak? " sambung Fahrin sambil menatap anak mata Khai.

" Aku bukan tak nak terima cuma kita masih lagi sekolah tapi..insya Allah selepas sekolah aku akan terima kau." Khai tersenyum manis.

" So, maksudnya.."

" Yes, aku pun suka dekat kau. Cuma aku ingatkan yang kau bencikan aku sebab kau asyik cari gaduh dengan aku je." Muka Khai mula memerah.

" Sebab aku suka kaulah aku bergaduh dengan kau." Perlahan-lahan Fahrin mengungkapkan ayat itu. Khai tersenyum malu.

" Eiy!! Geli-geli je."

Nurin segera membuat isyarat supaya Tira dan Qimi diam. Mereka berdua tersengih sebelum mula mendiamkan diri." Dan, Nur Athirah. Untuk pengetahuan kau si Qimi ni on crush dekat kau tau? " Adam tersenyum.

" Hyung!! Hajima!! "

" Malu apa bosskur!! "

" Malulah keranikur!! "

Mereka semua mula gelak terbahak-bahak mendengar rungutan kecil milik Qimi.

" Hm..cantiklah tu, Tira minat Bambam dan Bambam on crush dekat Tira. Hm..semoga bahagia bila dah besar nanti eh? " Khai garu kepala.

" Siapa Bambam? "

[C]My Boy Is Kpopers✔Where stories live. Discover now