21⚘

23 1 0
                                    

Fahrin memandang ke arah suatu gambar polaroid sambil tersenyum sayu." Mommy, I miss you." Fahrin mengungkapkan dengan perlahan.

Fahrin mengesat air matanya yang tiba-tiba tumpah sambil nenatap gambar wanita yang berada didalam gambar itu. Fahrin terus memeluk gambar itu seerat-eratnya.

" Fahrin? Kau okay? "

Fahrin mengangguk sambil menyorokkan gambar itu dibawah bantalnya. Adam duduk dibirai katil Fahrin sambil memandang ke anak mata Fahrin.

" Rin, kalau kau ada masalah jangan simpan. Luahkan dekat sesiapa. Kalau kau perlukan seseorang, aku ada." Pujuk Adam dengan lembut.

Fahrin menggeleng.

" A-aku okay."

" Prove it."

Fahrin terdiam. Dia mati kata apabila bersemuka berdua dengan Adam yang memang sudah mengenalinya.

" Fahrin, janganlah macam ni aku tahu yang kau rindukan Mommy kau kan? " Fahrin tersentak lantas mengangguk dengan perlahan-lahan.

" Kalau kau nak, dua minggu dari sekarang kita balik rumah Mommy kau nak? " cadang Adam.

Fahrin menggeleng.

" Tak payah nak susahkan diri korang sendiri untuk orang yang macam aku. Takde gunanya pun." Adam mendengus sebelum menarik muka Fahrin menghadapnya.

" Kau tak payah nak buat ayat drama boleh tak? Just be yourself! " tengking Adam. Fahrin mengangguk. Takut akan pandangan Adam yang sangat menyeramkan.

" Dah, pergi turun makan. Aku dah buat sarapan boek punya! Aku yakin punya kau akan tambah 7 kali." Adam berkata dengan nada yakin teramat.

" Yeke? Boleh percaya ke? "

" Dude! "

Fahrin dan Adam turun dan terus bergegas menuju ke meja makan. Mata Fahrin terbutang melihat makanan yang tersedia ada diatas meja.

" Banyaknya kau masak? "

" Ada tetamu ke? "

Adam menggeleng. Senyuman masih lagi terukir dibibirnya sebelum mula berjalan menuju ke kerusi kosong bersebelahan dengan Danial.

" Sebenarnya, harini aku happy sangat! Sebab aku dah jumpa pasangan yang boleh teman aku pergi majlis tu." Ujar Adam sambil tersenyum malu.

" Ha?! Siapa?! " soal Qimi.

" Adalah, nanti korang akan tahu juga." Adam tersenyum suka.

" Adam dah jumpa, Qimi dan Jumpa, aku bila lagi siot?! " soal Danial sambil menghentak pinggannya geram.

" Ha? Aku? Bila masa pula aku dah jumpa pasangan untuk pergi majlis tu? " soal Qimi sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.

" Habis, Nur Athirah tu apa, Gila? "

" Oranglah."

" Stupid."

Qimi mengelipkan kedua matanya sambil memandang ke semua rakan-rakannya yang memaanggilnya 'stupid'. Rizqi segera menyuapkan Nasi goreng ke arah mulut Qimi.

" Dah, makan ye sayang? "

Tersembur gelak tawa mereka bertiga apabila Rizqi menggelarkan Qimi 'sayang'. Qimi hanya mencebik.

'Tapi, bila masa Athirah jadi pasangan aku ni? Aku rasa aku cuma on crush dekat dia je.' Desis Qimi dalam hati.

" Fahrin, amacam Khai? Dah dapat bagi ayat power dekat dia? " soal Nazrin sambil mengangkat-angkat sebelah alisnya. Fahrin yang sedang minum air tersembur apabila terdengar soalan Nazrin.

" Tuih! Tuih! Tuih! Kau ni tak senonohlah, Rin! Aku tengah syok-syok termenung! Boleh pulak kau--eiyy!! " Qimi terus membasuh mukanya yang sudah basah lencun.

" Apahal tiba-tiba kau tanya soalan tu ha?! " soal Fahrin sambil mengelap bibirnya. Nazrin hanya diam sambil tersenyum ke arah Fahrin. Dagu ditongkat menghadap Fahrin.

" Alololo, Abang Fahrin kita ni marah ke? Ha? HAHAHA! " sakat Faris sambil mengusap double chin Fahrin beberapa kali.

" Hish! Korang ni dah macam Gay je aku tengok. Patutlah takde perempuan yang nak." Sindir Fahrin. Mereka berenam terdiam sebelum Rizqi menyambung.

" Khai pun tak nak dengan kau so maksudnya kau gaylah kan HAHAHA!" Fahrin terdiam seribu bahasa.

" A-aku gay? "

[C]My Boy Is Kpopers✔Where stories live. Discover now