28⚘

26 1 0
                                    

3 Bulan Kemudian

Pejam, celik, pejam, celik tanpa mereka sedar sudah 3 bulan berlalu sejak kejadian Fahrin melamar Khai untuk menjadi pasangannya.

" Ah! Lagi sebulan je nak Exam besar! Aku kena fokus! Aku nak lulus! 10A ditangan insya-Allah!! " Khai berkata dengan semangatnya.

" Khai jadi tak nak study harini sama-sama? " soal Nurin.

" Malaslah."

" Angan-angan taik ayam, Tuih!! " 

" Ye, memang orang pandai study waktu orang nak tidur, kan? " sindir Khai sambil menguap besar.

" Okaylah aku nak tidur, selamat malam korang. Maafkan dosa-dosa aku yang pernah aku buat dekat korang tau? Assalamualaikum." Khai terus panjat ke atas katil Tira.

Tira yang sedang study mula memusingkan kerusinya menghadap katilnya yang sedang ditiduri oleh Khai.

" Ayat kau ni, Khai."

" Biarkan jelah dia, Tira. Lagipun betul apa yang dia buat tu, kita kena minta maaf dan memaafkan orang sebelum kita mula tutup mata, faham? " Tira mengangguk faham.

" Nurin, kau nak tahu tak? Kalau aku lelaki sekarang dah lama aku lamar kau jadikan bini weh! Untung babe siapa yang dapat member aku sorang ni." Puji Tira sambil memusingkan kerusinya semula menghadap meja.

" Ada-ada jelah kau ni."

" Kau kalau nak tidur, tidurlah dulu aku okay je study sorang-sorang." Nurin menggeleng.

" Takpe aku tak ngantuk lagi."

" Ha, boleh aku tanya tak? "

" Apa dia? "

" Betul ke yang kau pernah on crsuh dekat Fahrin? " Nurin tersentak mendengar soalan Tira tetapi akhirnya mula mengangguk perlahan.

" Masa first time dia langgar kita tu aku dah mula suka dengan perangai kebudak-budakkan dia tu." Nurin tersenyum malu.

" Tapi, sejak aku tengok perubahan layanan Khai dekat Fahrin berbeza sangat tu yang aku macam...erm..faham-faham jelah." Terangguk-angguk Tira dibuatnya.

" Tapi kan..aku tengok Nazrin tu macam syok dekat kau je. Cuba kau tengok dia dari satu sudut yang berbeza." Nurin tersenyum kelat.

" Pfft, aku pon syok kat dia."

Krik krik krik krik

" Kau apa, Nurin?! "

Nurin menampar-nampar pipinya." Ahh!! Mulut jahat-mulut jahat!! Dasar mulut tak kenang budi!! " marah Nurin.

" Ermm..apa bising-bising ni? " soal Khai dalam mamai. Apabila dia merasakan tiada lagi suara dia mula menutup matanya semula.

" Fuh, selamat."

Tira dan Nurin berpandangan sekejap sebelum mula meletakkan satu jari ke bibir." Shh.." Nurin dan Tira segera keluar dari bilik dengan perlahan-lahan supaya tidak mengganggu tidur Khai.

Setelah mereka berdua beredar Khai segera bangkit dari pembaringan." Aku perampas crush kawan aku ke? " Khai mengeluh seorang diri sebelum mula menidurkan dirinya semula.

Tidak lama kemudian akhirnya Khai betul-betul terlelap.

[C]My Boy Is Kpopers✔Where stories live. Discover now