16⚘

23 3 0
                                    

" Wah, adakah ini jodoh? " soal Tira dengan muka minta penyepak. Khai hanya menggulingkan biji matanya dengan menyampah.

" Woi, cepat lah masuk nak hujan ni " marah Nurin. Tira segera masuk ke dalam kereta BMW milik Airil yang dipinjam oleh Khai.

" Macam mana baju kita ni boleh sama? Adakah ini jodoh persahabatan? Wah, First time feel like a boss " Soal Tira dengan muka berseri-seri.

" Dah lah Tira duduk belakang tu diam-diam kang tak pasal-pasal kepala kau aku buat kari malam ni " Tira terus memegang bibirnya.

" Ok..aku diam "

" Btw, Khai mana kereta kau? " soal Nurin

" Abang aku rampas kunci katanya aku masih belum cukup umur hey, sekurang-kurangnya tinggi aku 160cm kot bukan beshe beshe " Nurin hanya mampu menggulingkan biji matanya menyampah.

*You can' stop me lovin' myself*

" Eiy, lagu apa ni?! Pahal macam lagu keling je?! " soal Khai dengan peliknya.

" Entah, lagu hindustan kot? " teka Nurin dengan nada selambanya. Tira tergelak mendengar lagu yang dimainkan oleh radio Hot FM itu.

" Tapi..sedap jugak eh lagu ni? Oh oh oh oh oh tapi lagunya macam menganjing je kalau korang perasan " dahi Nurin berkerut. Tidak lama kemudian Nurin mengangguk.

" Haah, baru aku perasan "

" Hish, dah lah alih-alih menyampah pulak aku dengar lagi hindustan ni " Khai terus menumpukan perhatiannya pada jalan.

" OH! OH! OH! OH! OH! OH! OH! "

" TIRA!!! "

●●●

Fahrin dan yang lain berjalan-jalan dikawasan mall itu dengan perasaan bosan. Hanya Adam dan Danial sahaja yang mencari barang-barang keperluan mereka.

" Adam! Lambat lagi ke? Aku dah mula bosan ni! " rungut Fahrin sambil menghentakkan kakinya dilantai jubin itu.

" Wait the minute! "

" Weh! Weh! Itu Khai dengan Nurin kan? Apa diorang buat dekat sini? Dan mana Tira? Bukan diorang selalu berkepit ke? " soal Qimi bertubi-tubi.

" Diorang memburu! "

Mereka berlima tergelak mendengar jawapan santai milik Adam. Qimi mencebik geram. Dipandangnya Adam dengan tatapan menyampah.

" Dah tu? Kau tanya diorang buat apa dekat MALL ni kenapa?! Dah sah-sah lah diorang shopping! Alahai lembapnya lah member aku sorang ni " Mereka semua menggeleng.

" Jom tegur! " ajak Faris dengan semangatnya.

" Amboi, kau ada suka salah sorang dari diorang ke? HAHAHA " soal Qimi dalam gurauan. Faris menggulingkan biji matanya menyampah.

" Kalau aku kata aku suka Nurin kau nak balas apa? " mereka berenam terdiam mendengar jawapan santai milik Faris.

" Aku nak pergi tandas kejap " Nazrin terus berlalu dari situ. Nampak gayanya dia cemburu. Fahrin menarik dan menghembuskan nafasnya beberapa kali sebelum mula melangkah menuju ke arah dimana Khai dan Nurin berada.

" Woi! Kau nak---"

" Jom pergi cafe kat bawah ni kejap " ajak Rizqi lalu menarik tangan Faris menuju ke tingkat bawah. Faris hanya mengikut tanpa membantah.

" Okey ini masalah besar! "

" TERsangatlah besar, babe! " Qimi menyokong sambil menghembuskan nafas berat. Adam memandang ke arah Danial dan Qimi silih ganti.

" Aku tak nak Nazrin dan Faris bergaduh hanya disebabkan perempuan. Kita dah kawan lama kut takkan lah kita nak biarkan friendship kita ni musnah hanya disebabkan seorang perempuan "

Danial hanya mendiamkan dirinya sambil memikirkan rancangan yang boleh dipakai. Adam mula mendapat idea.

" Okey apa kata kita jauhkan Faris dengan Nurin buat sementara waktu like how Rizqi buat tadi " Adam mula memberikan cadangan bernas.

" Okey, aku on! "

●●●

" Eh? Fahrin? Sejak bila kau ada dengan diorang ni? " soal Tira setelah tiba dihadapan mereka bertiga. Fahrin mengangkat sebelah tangannya. Hormat.

" Sejak hati kita mula bersatu? HAHAHA okey aku gurau don't take it serious " Khai menggeleng.

" Kau fikir apa datang dekat diorang ni? Nak minta couple ke? Maaflah diorang ni taken--"

" Taken by who? "

" Taken by Allah "

" HAHAHA! " Khai ketawa terbahak-bahak melihat reaksi muka Fahrin yang sedikit berubah. Lega.

" Kau ni buat aku terkejut je " Marah Fahrin sambil mnegurut dadanya. Nurin dan Khai berkerut dahi mendengar jawapan milik Fahrin.

" Kenapa---"

" Alaa..kau tak tahu ke yang Fahrin ni suka kau, Khai " balas Tira selamba.

Krik krik krik krik

" Lek ah..aku gurau je asal nak ambil serius sangat? " Tira tergelak kecil melihat perubahan air muka mereka bertiga.

" Tak lawak dowh tak lawak "

" Hehehe.."

BERSAMBUNG

[C]My Boy Is Kpopers✔Where stories live. Discover now