Mereka bertujuh berpandangan sesama sendiri sebelum mula memandang ke arah Khai secara serentak.
" Err..Bambam tu nama manja untuk Qimi hehehe." Khai mengangguk faham." Ada lagi ke yang ada nama manja? Or nama panggilan yang aku tak tahu? " soal Khai sambil mengangkat sebelah alisnya.
Mereka bertujuh menggeleng dengan laju sebelum mula tersengih." So, Khai k-kau..sudi tak jadi pasangan aku? " Khai mengangguk sambil tersenyum.
" YES!! Khai ILY!! " jerit Fahrin.
Khai tersenyum lantas menjawap." IHYT." Mereka bertujuh menggelengkan kepala mereka sahaja sebelum mula tersenyum.
" Aku rasa, anugerah pasangan tersweet tahun ni milik diorang." Nurin tersenyum manis melihat ke arah mereka berdua.
" Hahaha why not? "
" Tapikan, kenapa dengan majlis ni? Apa yang penting sangat dengan majlis ni? " soal Rizqi sambil memandang ke arah mereka bertiga.
" Macam ni, majlis ni diadakan setiap hujung tahun dan majlis ni penting sebenarnya untuk form 5 sebab form 5 kan last year. Jadi majlis ni untuk tengoklah pasangan mana yang paling sweet." Terang Nurin.
" Dan..pasangan mana yang paling sweet akan diberikan anugerah dan hadiah yang lumayan sebagai contoh, senior 2 tahun lepas dapat pergi bercuti ke Hawai." Terang Tira pula.
" Tahun ni, tak silap akulah, hadiah dia wang tunai berjumlah RM10.000." Terbeliak mata mereka bertujuh dibuatnya.
" M-mana sekolah dapat duit sebanyak tu hanya untuk pasangan yang paling sweet? Nonsense! " tegas Fahrin mula membuat muka.
" Untuk pelajar Form 5! "
" Maksudnya, Cikgu-cikgu nak berikan detik-detik yang indah untuk kesemua pelajar Form 5." Mereka bertujuh mnegangguk.
" Erm..macam mana nak dapat anugerah tu? " soal Fahrin lagi.
" Syarat-syaratnya banyak weh serius aku cakap. Pertama, dilarang sama sekali berpegangan tangan." Ujar Nurin.
"...kecuali kalau dah kahwin muda."
" kedua, pelajar tidak dibenarkan memakai baju yang menjolok mata." Nurin menyambung semula.
"...contohnya, baju ketat."
" Ketiga, jaga batas pergaulan antara lelaki dan perempuan." Nurin menghentikan ayatnya menyuruh Tira menyambung.
" Oh..contohnya, jangan buat sesuatu yang melanggar hukum." Nurin mengangguk apabila mendengar Tira membuat huraian lengkap.
" Takdelah banyak sangat tapi agak tegas jugalah diorang punya peraturan." Nurin, Tira dan Khai mengangguk.
" Tapi best! "
Adam melihat ke arah pergelangan tangannya." Alamak korang. Kitorang terpaksa pergi dulu sebab kitorang ada hal ni erm..okaylah balik dulu. Bye Assalamualaikum." Adam terus berlalu keluar dari kelas.
" Wa'alaikumsalam. Bye."
Nurin dan Tira memandang ke arah Khai apabila kelibat mereka bertujuh mula hilang dari pandangan.
" Dah, puas? "
Khai tersengih-sengih sebelum mula bangkit dari kedudukan dan terus keluar dari kelas. Tira terus berlari mendapatkan Khai.
' Kalau Fahrin boleh buat kau bahagia, Khai. Aku sanggup menahan derita.' Nurin tersenyum melihat keadaan didalam kelas sebelum mula mengatur langkah menuruni tangga.
" Khai!! Sampai hati kau tinggalkan aku dengan Nurin?! Ni nak kena babab ni amboi!! " marah Tira sambil memukul lengan Khai perlahan.
" Hehehe, aku nak cover malu."
" Eleh, masa kena pinang tadi tak nak pulak nak cover malu. Hak tuih! " Khai terus menampar bahu Tira.
" Bila masa pulak aku kena pinang ni?! " marah Khai dan terus berjalan mendahului mereka berdua." Kena tinggal lagi!! " Khai memandang ke arah mereka berdua dan terus tergelak.
" Amboi, happy sangat member aku sorang ni." Tira menjegilkan matanya sambil menggeleng-gelengkan kepala.
" Tak, aku tak happy! "
YOU ARE READING
[C]My Boy Is Kpopers✔
RomanceKhairunisha-Seorang gadis yang jahil tentang kpop, benci akan Fahrin yang seeing mengganggunya, orang kaya yang sangat rendah diri dan pemurah. Fahrin Wang-Seorang Mamat kpop yang mempunyai rahsia tersendiri, mempunyai 7 orang kawan baik, suka kacau...