36⚘

46 2 0
                                    

" Nak bercuti sama-sama? "

Fahrin mengangguk sambil tersenyum-senyum. Rizqi menggeleng dengan laju.

" Maksud kau..dengan keadaan Khai yang macam tu? " soalan Rizqi yang kali ini membuatkan Fahrin terfikir sejenak sebelum mula menyambung.

" Macam kau kenal aku."

Rizqi hanya menggulingkan biji matanya menyampah dah terus memandu dengan laju menuju ke arah rumahnya.

" Assalamualaikum! "

Setelah memberikan salam Rizqi terus berjalan masuk ke dalam rumahnya. Fahrin agak kagum melihat keadaan rumah Rizqi yang sangat teratur walaupun hidup Rizqi tidaklah seteratur mana.

" Mana Qiminya? "

" Ikut aku."

Fahrin hanya mengangguk lalu mengikuti Rizqi dari belakang tanpa membantah. Setelah tiba disebuah bilik yang agak suram Rizqi terus membukakan pintu untuk memberikan Fahrin laluan.

" Qimi? "

Fahrin segera mendekati Qimi yang sedang tidur. Tidak lama selepas Fahrin mendekati Qimi, tiba-tiba Qimi meracau-racau.

" Tak! Jangan! Jangan pergi! "

Fahrin yang tidak biasa dengan keadaan itu segera mendekatinya dan mula menampar-nampar pipi Qimi dengan lembut. Tidak berhasil.

PANG!!

Satu tamparan penuh berbisa tepat mengenai pipi Qimi yang sedang meracau-racau. Qimi terus tersedar.

" Fahrin? "

" Apa masalah kau?! "

" Apa--"

" Kenapa kau meracau-racau benda-benda macam tu?! Kau kata kau dah terima takdir kau?! Mana janji kau yang kau kata kau tak nak sedih?! "

" Kau tak--"

" Apa?! Dari segi mana aku tak faham?! Weh, aku penatlah!! Tolonglah!! Ikhlaskan pemergian dia!! Dia tak tenang kat sana nanti!! "

" Aku--"

" Sudah! Aku taknak dengar apa-apa dari mulut kau!! Get ready esok kita gerak pergi Australia!! " Rizqi menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Fahrin terus keluar.

" Weh, sejak bila kita ada perancangan nak pergi Australia ni? " soal Rizqi perlahan.

" Aku main cakap je.."

Fahrin terus berlalu menuju ke ruang tamu dan berehat disofa. Telefonnya dikeluarkan dan nombor Nazrin di dial. Talian disambungkan.

NazSengal.
Hello?

FahrinOdoh.
Hello, weh Nurin kau bokeh tolong tengok-tengokkan Khai tak?

NazSengal.
Boleh jerr. Tapi kenapa?

FahrinOdoh.
Kau tak tahu atau pura-pura tak tahu? Khai masuk hospital lah.

NazSengal
Manalah aku tahu. Aku dengan Naz kan baru balik dari bercuti.

FahrinOdoh.
Bercuti ke honeymoon?

NazSengal.
Diamlah kau. Dah nanti suruh Khai send location dia kat mana.

FahrinOdoh.
Okay, Thank you.

N

azSengal.
Hm..

Talian diputuskan.

[C]My Boy Is Kpopers✔Where stories live. Discover now