30⚘

35 2 0
                                    

15 December 2019

Hari yang dinanti-nantikan oleh kesemua pelajar tingkatan 5. Ya, ianya ialah Majlis akhir tahun.

Disini Khai sedang berada, dimana lagi kalau bukan dirumah dan diatas katil. Datin Aira berjalan perlahan menuju ke arah katil anak perempuannya sambil mencekak pingang.

" Amboi, sedapnya tidur.."

" Adik, bangun!! "

Khai terus tersedar sambil memandang ke arah Mamanya dengan muka cuak.

" Kenapa, Ma? Ada ular masuk ke? "

" Ada, ni ada ular sawa yang tak reti nak bangun pagi!! " Datin Aira segera menarik telinga anak bongsunya itu. Khai mengaduh sakit sambil memegang telinganya.

" Ye, ye, adik bangun! "

" Cepat siap! Ada majlis akhir tahun yang adik perlu pergi! Penting tau tak majlis ni?! " bebel Datin Aira. Khai mencebik manja sambil berjalan perlahan menuju ke bilik air.

" Boyfriend kamu tu ambil ke, Dik? " soal Datin Aira menyakat. Khai yang berada didalam bilik air segera menjerit." Dia kawan adik jelah!! "

" Yeke, kawan? "

Khai mendengus perlahan sambil membuka pili air. Selesai mandi, Khai segera berjalan perlahan menuju ke almarinya.

" S-sejuknya--"

" Hey, Datin. Lambatnya U bersiap! I tunggu dekat sini nak dekat 5 jam U tahu? " soal Tira sambil mencekak pinggang. Khai terkejut.

" Woi! Apa yang korang buat dekat dalam bilik aku ni ha? Nak skodeng aku ke?! " marah Khai sambil mencekak pingang.

" Hati-hati Khai. Terlondeh nanti kau punya tuala tu. Hahahah! " Nurin gelak terbahak-bahak apabila melihat Khai sedang memerhati tualanya.

" Eiy! Khai tak malu. Eiy, Khai seksi. Eiy, Khai mohon taubat Khai! HAHAHA! " Tira mula membahan sambil ketawa terbahak-bahak.

" Jahanam baju kau kejap lagi, Tira." Khai mula memandang Tira atas bawah sambil menggelengkan kepalanya.

" Jahanam lagi perangai dia."

" Dah, korang keluar aku nak pakai baju. Shuh, shuh." Ujar Khai dan mula menolak-nolak mereka berdua keluar dari biliknya.

" Dia halau kita macam anjing? "

" Yang anjingnya kau."

○●○

Sekejap-sekejap Fahrin memandang ke arah pergelangan tangannya lalu mengeluh bosan. Nazrin yang berada disebelahnya segera menepuk bahu Fahrin. Fahrin menoleh.

" Biasalah tu, Perempuan."

" Masalahnya dah nak mula dah majlis ni. By the way, asal kau kat sini? Bukan sepatutnya kau jaga meja ke? " soal Fahrin sambil memandang Nazrin tajam. Nazrin tersengih.

" Ya, memang member kau ada sorang je kan? " Nazrin memerli sambil tersenyum sinis. Fahrin menepuk dahi.

" By the way, pastikan meja tu cukup untuk 10 orang eh? Kalau tak cukup aku sepak kau, hyung." Nazrin membuat simbol 'ok' sambil mengenyitkan sebelah matanya.

" Sorry, Aku bukan Nurin Aziera."

" Eh, kejap kau kata 10 orang je? Habistu yang lain? " Fahrin terdiam sebentar. Tiba-tiba matanya terpandang sesuatu tak seseorang sedang berjalan masuk ke dalam dewan yang penuh sesak itu.

" I-itu--" Fahrin terus berlari menuju ke arah seseorang itu. Dia lantas memeluk wanita itu sambil menangis teresak-esak.

" Mommy, I-i miss you."

" Aww baby, I miss you too."

Rakan-rakan Fahrin mula mendekati wanita tua itu sambil menunduk hormat." Mommy." Mereka tersenyum.

" Annyeonghaseyeo." Mrs. Wang menunduk hormat sambil tersenyum ke arah mereka berenam. Tepat pada masanya Khai berselisih dengan mereka.

" Khai!! " Khai menoleh.

" huh? Fahrin? Dah lama ke sampai? Sorry lambat. Sebab tadi a-aku terbangun lambat lah. Hehehe." Khai tersengih-sengih.

" Takpe, by the way. Khai kenalkan ini Mommy aku. Mommy ini Khai your daughter-to-be." Fahrin tersengih.

Khai membuat isyarat mata yang menyuruh Fahrin senyap. Fahrin tidak mengendahkan. Dia mula tersengih-sengih sambil mengelap hingusnya.

" Hello, my name is Wang Jae Ern. Mommy Jackson but you can call me Mommy." Mrs. Wang menghulurkan tangannya untuk bersalaman.

Khai nenyambutnya mesra sambil memperkenalkan dirinya juga." My name is Khairunisha binti Dato' Khairul Fahrin's--"

"--Girlfriend." Sambung Fahrin.

Terpinga-pinga Khai dibuatnya Fahrin. Mrs. Wang hanya tersenyum manis memandang Khai.

" You look so beautiful."

" Ha? Erm..Thanks."

[C]My Boy Is Kpopers✔Where stories live. Discover now