Fahrin tersenyum-senyum sambil melihat ke arah telefonnya. Sudah 5 kali kawan-kawan Fahrin memarahinya agar tidak tersenyum seorang diri.
" Woi! Kau okay tak? " soal Faris.
" Dah, dahlah tu Fahrin. Aku tahu kau rindukan manusia yang bergelar Bangkhai tu. Tapi jangan sampai kemaruk sangat. Kau tu dah makin tua." Nasihat Danial.
" Jangan gelarkan dia Bangkhai okay? Nama dia Khai, bukan Bangkhai! " marah Fahrin. Mereka semua menggulingkan biji mata mereka menyampah.
" Dulu kau yang beria-ria panggil dia Bangkhai." Adam menaikkan sebelah alisnya sambil memandang ke arah Fahrin. Fahrin menjeling.
" Benda yang lepas jangan dikenang." Marah Fahrin sambil tersenyum-senyum.
" Sekali lagi kau senyum, penumbuk ni akan tepat masuk ke dalam mulut kau, Fahrin." Ugut Rizqi sambil mengacukan penumbuknya ke arah muka Fahrin.
" Salah ke aku nak bahagia? "
" Dia dah mula nak buat ayat dramama dramama dramama hey." Nazrin segera menutup telinganya sambil menggeleng-gelengkan kepalanya beberapa kali.
" Okay, Fine. Aku dah tak buat."
" Anyway Guys, aku nak tanyalah. Perempuan boleh ke kahwin muda? M-maksud aku kahwin masa umur yang muda? " soal Fahrin.
Adam mengangguk." Boleh je, kenapa? Kau nak ajak Khai kahwin ke lepas tamat sekolah ke? Hahaha." Muka Fahrin memerah menahan malu.
" Uuuuu hahahaha! "
" By the way Fahrin, kau jangan risau sangat. Pejam, celik, pejam, celik, Khai dah SPM kita pula mereput tak tahu nak buat apa. Don't worry babe. Kau akan dapat juga kahwin dengan Khai. Asalkan kau ada Iman yang cukup untuk bersabar." Nasihat Danial.
Fahrin mengangguk.
" Terima kasih."
" Kasih kau tak diterima, sekian."
●○●
Graduation Day's
" Khai, Nurin! Aku takutlah. Macam mana kalau a-aku gagal? Weh, aku tak nak kena bunuh dengan Bapak aku weh!! " Tira mencengkam lengan Khai dan Nurin sambil merengek.
" Ish, kau ni belum ambil lagi kau dah gelabah. Belum lagi kalau dah dapat result. Takpe, jangan risau. Aku yakin yang kita bertiga lulus. Insya Allah." Nurin cuba untuk menenangkan keadaan yang mula tegang.
" Nur Athirah binti bapaknya."
" Biadap sungguh tak sebut nama Bapak aku! " Tira naik ke pentas sambil menghentakkan kakinya. Nurin dan Khai menepuk dahi.
Tira turun dari pentas dengan muka yang muram. Khai dan Nurin segera mendekati Tira." Tira, kau okay tak ni? Macam mana result kau? " Tira diam sambil menunduk.
" Erm..A-aku.."
" Kalau kau tak mampu nak bagitahu. Takyah bagitahu. Kitorang okay je." Tira mengangkat mukanya sebelum mula tersengih-sengih.
" Aku lulus weh!!! Ahhhh!!!! "
" Bangang! Buat orang terkejut je!! "
" Khairunisha binti Dato' Khairul. " mereka bertiga terdiam sebentar.
" Khai, bukan nama kau dah disebut ke tadi? K-kenapa nama kau kena panggil lagi? " soal Nurin sebelum mula mengikuti Khai berjalan ke arah pentas. Khai naik ke atas pentas
" Psst! Tira! Nurin! " panggil seseorang secara perlahan dibelakang pentas. Tira menoleh ke kiri dan kanan sebelum mula menarik Nurin mengikutinya ke belakang pentas.
" Lah, korang rupanya."
Qimi tersengih." Sebenarnya, nama Khai dipanggil sebab ada orang nak lamar dia depan semua pelajar." Mata Nurin membesar.
" Hah? Siapa? "
" Fahrinlah siapa lagi? "
" Aww, so sweet."
Tira mula melangkah keluar dari belakang pentas dan mula berjalan ke tepi pentas. Kelihatan Nazrin sedang menyorok sambil memegang(author lupa apa namanya tu tapi setiap kali hari jadi mesti benda meletup tu ada)
" S-sudi tak kau jadi pasangan sehidup dan semati aku? " soal Fahrin sambil memandang ke anak mata Khai yang mula bergenang dengan air mata.
" S-sudi."
PIUNG POM!!
Nazrin tersenyum puas apabila rancangan mereka bertujuh tidak diganggu oleh kesemua makhluk-makhluk durjana didalam muka bumi ini.
" Terima kasih Khai. Sebab sudi terima lamaran aku. Aku janji yang aku akan jaga kau sampai ke akhir nafas aku." Khai akhirnya menangis disitu juga sambil dipeluk oleh Nurin.
" Huargh! Nak peluk juga!! " Qimi tiba-tiba bersuara sambil memandang ke arah Tira. Tira mengacukan penumbuknya ke arah Qimi.
" Makan ni dulu! "
Anggap jelah yang diorang ambil result SPM tahun yang sama diorang menduduki SPM.😅
YOU ARE READING
[C]My Boy Is Kpopers✔
RomanceKhairunisha-Seorang gadis yang jahil tentang kpop, benci akan Fahrin yang seeing mengganggunya, orang kaya yang sangat rendah diri dan pemurah. Fahrin Wang-Seorang Mamat kpop yang mempunyai rahsia tersendiri, mempunyai 7 orang kawan baik, suka kacau...