Epilog⚘

71 4 0
                                    

Khai membulatkan matanya lalu berlari ke arah bilik Nurin yang kedengaran seperti Nazrin dan Nurin  sedang bertengkar. Pintu bilik diketuk dengan kuat. Nazrin membuka pintu.

" Oh? Khai, Fahrin. Masuklah." Nazrin mempelawa mereka masuk. Khai mengangguk dan terus masuk ke dalam bilik mereka. Fahrin juga masuk bersama-sama anak mereka.

" Apa jadi ni, Nurin? "

" Khai, anak aku, Khai. Azrien. Dia hilang! Aku syak dia kena culik, Khai! " Nurin membuat andaian sambil menangis. Khai mengusap kepala Nurin sambil menyuruhnya untuk bersabar.

" Sebelum aku terlupa."

Khai menyelongkar almari milik Nurin untuk mencari sesuatu. Setelah menjumpainya dia terus memakaikan Nurin benda yang dicarinya tadi. Tudung sarung.

" Thanks, Khai."

" Dah boleh angkat kepala dah." Tiba-tiba Khai berkata sebegitu. Fahrin mengangkat mukanya apabila terasa dirinya seperti diperli hebat oleh Khai.

" Sorry, Rin."

" By the way, macam mana boleh jadi ni, Nurin? Macam mana anak kau boleh hilang? " soal Khai bertubi-tubi. Nurin menggeleng tanpa tidak tahu.

" Tadi, dia main phone aku. Then, tiba-tiba takde elektrik aku pun gelabahlah. Aku cuba bukak pintu nak tengok koridor gelap ke tak dan tiba-tiba bila aku toleh balik dekat katil dia dah takde.."

Fahrin terdiam, Dia cuba untuk mencari logik akal daripada cerita Nurin tadi." Aku rasa macam tak masuk akal dia kena culik dalam sekelip mata." Khai mengangguk.

" Habistu? "

" Kalau tak kena culik apa lagi? Dia lari? Dia hilang? Kena culik hantu?! " soal Nurin seperti histeria. Khai menggelengkan kepalanya.

TOK TOK TOK

Nazrin membuka pintu untuk melihat gerangan yang telah mengetuk pintu tadi. Kelihatan kesemua rakan-rakannya berada dihadapan pintu bilik dia sambil menguap.

" Eh? Nurin? Bukan kau keluar dengan anak kau ke tadi? " soalan yang terkeluar dari mulut Adam membuatkan mereka semua terdiam. Nurin terus mendekati Adam.

" Mana kali terakhir kau nampak anak aku?! Cakap Adam Mikhail cakap!! " jerit Nurin sambil menangis teresak-esak. Terkejut Adam dibuatnya apabila melihat Nurin berubah 360°.

" Nurin.."

" Adam..hiks.." Nurin terduduk dilantai sambil dipegang oleh Nazrin. Fahrin dan Khai berpandangan sekejap sebelum mula menggeleng.

" Jangan risau. Esok kita cari Azrien ya? Sekarang ni dah malam jadi agak sukar untuk kita cari dia." Pujuk Khai sambil mengusap bahu Nurin. Nurin menyandarkan kepalanya dibahu Khai.

" Khai, anak aku, Khai. Azrien."

Khai mengangguk." Ya, aku tahu tu. Tapi sekarang dah malam. Esok jelah kita cari dia. Banyak-banyakkan berdoa Nurin. Aku tahu kau kuat." Khai tersenyum manis ke arah Nurin.

" Haah, kau jangan risau. Kitorang akan tolong kau cari Azrien sampai jumpa. Sampai taknak balik rumah." Pujuk Faris sambil tersengih-sengih. Nurin memandang ke arah kesemua rakan-rakannya yang sedang tersenyum. Nurin juga ikut tersenyum.

" Ha, macam nilah Nurin aku."

Nazrin berdehem sambil melihat menjeling ke arah Khai." Ah, takleh ni Nurin aku. Dah shuh shuh." Khai memeluk Nurin dengan kuat.

" Fahrin.."

" Hak tuih. Taknak aku."

Nazrin mencebik lalu memandang ke arah rakan-rakannya lalu tersenyum walhal hatinya sedang risaukan tentang keselamatan anaknya itu.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 11, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[C]My Boy Is Kpopers✔Where stories live. Discover now