18⚘

28 1 0
                                    

" Kau! Apa kau buat dekat sini?! " soal Khai dengan muka bengisnya. Perasaan benci mula timbul dibenak hatinya apabila melihat lelaki di hadapannya ini.

" Why? Kau tak suka? "

" Aku nak kau berambus! " Khai bernada perlahan tetapi keras. Lelaki itu hanya tersenyum sinis ke arah Khai. Dia mula mendekati Khai sambil tangannya memberikan amaran kepada Nurin dan Tira supaya tidak masuk campur.

" Kau nak apa dari aku lagi? Kau nak duit? Aku boleh bagilah berapa ribu kau nak?! " soal Khai masih bernada yang sama. Lelaki itu tergelak besar.

" Aku tak perlukan duit lah " balas lelaki itu tanpa perasaan. Khai menarik nafas panjang.

" Jadi? Apa yang kau nak? "

Khai cuba untuk bernada biasa tetapi tegas. Lelaki itu tersenyum puas melihat Khai menahan amarahnya. Lelaki itu mendekatkan bibirnya ke telinga Khai.

" Aku nak kau "

PANG!

" Jangan kau berani dekat atau sentuh dia! " marah seseorang sambil menggenggam penumbuknya bersedia untuk menumbuk lelaki yang berada dihadapannya ini sekali lagi.

" Heh, kau siapa bagi dia? " soal lelaki itu sambil mengelap darah yang tiba-tiba mengalir dibibirnya. Lelaki itu menganggkat buku limanya bersedia untuk menumbuk lelaki itu. (Jap aku pening *gelak tak ikhlas*)

" Fahrin stop it! " jerit Khai lantang.

Ramai pengunjung yang berada disitu memandang mereka dengan tatapan pelik, risau dan pada masa yang sama kagum melihat keberanian Fahrin mempertahankan maruah seorang wanita.

" Sekali lagi aku nampak kau dekati Khai. Aku akan pastikan kau mati, Johan." Amaran Fahrin sambil menahan tangannya dari terus menumbuk pipi Johan.

" Aku tak janji." Johan terus berlalu pergi dari situ apabila diarah oleh pengawal yang mula campur tangan. Fahrin memandang ke arah Khai sekilas sebelum berlalu pergi ke arah bertentangan dengan Johan.

" Ish! Benci pulak aku dengan mamat senget tu Khai! Nasiblah dia tu Ex kau! " Tira mula menghemburkan perasaan tidak puas hatinya kepada Johan. Nurin mengangguk.

" Nah, it's okay."

Khai tersenyum kelat.

" Erm..korang. A-aku nak pergi cari barang sekejap kalau aku lambat korang tunggu aku kat kereta." Nurin dan Tira berpandangan sebelum mengangguk.

" Bye! "

*****

Khai berlari ke seluruh mall untuk mencari Fahrin yang entah hilang ke mana. Khai mencari disudut dinding, kerusi, siling dan macam-macam tempat lagi dia cari.

" Haih, mana pulak mamat ni menghilang? Tadi aku napak dia kat sini." Khai mula pasrah dan berjalan ke arah bangku yang berdekatan. Dia mengeluarkan telefon bimbitnya untuk mendial nombor seseorang.

" Ahh! Masa-masa ni jugaklah kau nak lowbat! " Khai menyandarkan badannya ke belakang. Dia menunduk penat. Tiba-tiba seseorang menegurnya.

" Cari aku ke? "

Fahrin menyoal dengan nada sinis. Khai mengangkat mukanya lalu menggeleng dengan muka tidak bersalah. Fahrin duduk dibangku bersebelahan dengan Khai.

Khai menjarakkan ruang.

" Yelah tu."

" Okay, fine. Aku cari kau dan kau jangan nak fikir bukan-bukan, eh? Aku cuma nak ucapkan terima kasih sebab dah tolong aku." Ucap Khai laju. Fahrin mengangkat keningnya.

" Itu je? "

" Kau nak apa lagi? " soal Khai dengan malasnya.

" Aku nak kau minta maaf sebab kau dah pernah gaduh dengan aku. Dan aku nak kau minta maaf sebab kau dah kurang ajar dengan aku dan aku nak kau--" kata-kata Fahrin terpotong oleh Khai.

" Jangan harap! " Khai terus lari.

" Aku belum habis cakap lagi! Yah! Khai! Bangkhai betul! Dah lah nama sama macam Kai Exo cuma bezanya takde H kat tengah-tengah je." Bebel Fahrin seorang diri. Khai tergelak.

" Siap kau, Khai."

" Hahahaha asal comel sangat dia marah? Alahai..eh? Apa yang aku merepek ni? Ya Allah, aku tak suka dia pleaselah." Khai menepuk-nepuk dahinya beberapa kali sebelum mula berjalan menuju ke tempat parking kereta.

" Hai, Khai! Awal kau sampai? Aku ingatkan dah ada pengunguman budak sesat tadi. Hahahah." Tira mula ketawa seorang diri. Nurin menggeleng.

" Amacam? Best jumpa kerash? "

" Huh? Crush? Siapa? "

Tira mencelah." Ala, Khai tak payah nak berpura-puralah. Macamlah kitorang tak tahu yang kau jumpa anak Wa---" belum sempat Tira menghabiskan ayatnya. Tiba-tiba Nurin menutup mulutnya.

" Err..korang? "

" Hehehe..takde apa-apalah, sis " Nurin hanya tersengih sambil membuat muka comelnya. Berpura-pura innocent. Khai mengangguk.

" O--okey? "

[C]My Boy Is Kpopers✔Where stories live. Discover now