!!!Varför antalet läsningar varierar såpass stort från denna delen i jämförelse med första kapitlet (nästa del) är för att jag lägger ut denna över ett år efter att jag la ut första kapitlet, står mer om just det i slutet, om du är en "helt ny" läsare så behöver du inte tänka på denna eller nästa text utan bara läsa prologen och kolla trailern och förhoppningsvis gilla resten utav boken :)!!!
Prolog - Trailer
Han står där. Genomborrar sina gröna ögon rätt genom Moaie. Den där mystiska blicken i fönstret som tillhör huset bredvid som Moaie inte kan släppa, det är någonting i den blicken som hon inte kan sätta ord på, något mörkt, mystiskt. Det är som att han drar ut orden ur hennes huvud.
När Moaie kommit hem efter sin första dag på andra året ser hon en bil som står på uppfarten till huset bredvid. Huset som hon så länge hon kan minnas aldrig sett en levande varelse inuti. Efter den dagen vänds hennes liv upp och ner. Morden utan förklaring, folk som försvinner och de gröna ögonen som rubbar hela hennes existens och hon har inget att säga till om när det gäller dem oönskade känslorna i hennes bakhuvud.
(obs! Inte mina videor eller musik, och låten heter everywhere med Susie Suh)
Okeeej så för det första, i skrivande stund så var det över ett år sedan jag började med denna berättelsen, så ni kanske undrar då varför jag lägger ut ett "första" kapitel såhär långt efter att jag började med berättelsen men jag läste en bok utav en engelsk skrivare här på wattpad (sjukt bra och rolig "bok" så jag rekomenderar den verkligen för er som även läser på engelska, taggar henne längst ner i inlägget) och hon hade då gjort en trailer till sin berättelse vilket gjorde mig väldigt inspirerad till att själv testa då jag älskar att redigera osv. Det var en utmaning däremot att hitta tillräckligt med material och även sådant som hörde till händelser i boken. Speciellt när inte alla roller är spelade utav skådespelare så ni får ha överseende med det och ja, jag blev mycket nöjdare än vad jag hade väntat mig och beslutade mig då för att lägga ut detta även om det blir lite komplicerat. Sen blev kvaliten också mycket sämre pga att jag först behövde lägga ut den på youtube och sedan har även wattpad förstört kvaliten en del men sålänge ni inte klagar på just det så tar jag gärna emot all typ utav kritik!
ALL CREDITS FOR THE IDEA OF MAKING A TRAILER GOES TO xThePineappleGirlx AND HER BOOK "The Nerd", VERYYY GOOD AND ENTERTAINING BOOK BTW. I REALLY RECOMMEND IT!!!
YOU ARE READING
The boy next door
Teen Fictionobs. skriver om en hel del för att förbättra historien så det är inte nya kapitel ni "gamla läsare" kommer att få notiser om utan bara att jag redigerat flera kapitel! Nya kapitel kommer att komma när jag redigerat klart de gamla. Han står där. Geno...