We staan buiten en kijken om ons heen dan zien we een stukje verderop iemand hard weg rennen, vlak daarna horen we al van veraf een sirene we lopen de kant op van waar de wegrennende persoon vandaan kwam. als we daar aankomen zien we een hele groep mensen om een vrouw heen staan ze ligt op de grond met plas bloed. ik zie dat het mijn buurvrouw Annie is van een paar straten verderop mijn ogen stromen vol en ik kniel bij haar neer niet merkend dat de ambulance er al is. dan voel ik een paar armen om me heen en de zachte stem van Samuel die me verteld dat het goed komt en de ambulance er is. maar ik weet dat het te laat is en ze dood is..
ik kijk haar na hoe ze op de brancard word gelegd en de ambulance in wordt getild.
er lopen tranen over mijn wangen. Samuel komt voor me zitten op zijn hurken hij pakt me hoofd vast en veegt de tranen weg met zijn duimen, ''we vinden de dader wel'' zegt hij zacht ik kijk hem aan met betraande ogen. dan knuffelt hij me we staan op en willen weg lopen als opeens Samuel zijn telefoon gaat het is Cassius, Samuel neemt op ''hee man wat is er'' vaag hoor ik Cassius wat zeggen maar ik weet niet wat.
Samuel hangt op en vertelt me dat Cassius ons iets moet vertellen samen met de anderen van B-Brave.
We moeten om half 4 bij hem thuis zijn Samuel kijkt op zijn horloge 3 uur zegt hij, ik kijk hem aan en pak zijn hand ik zie dat hij glimlacht samen lopen we naar mijn huis terug. ik zie alles nog wazig door de tranen die steeds in mijn ogen lopen ''wie doet nou zoiets'' ondertussen zijn we bij onze schuur ik pak mijn scooter, Samuel vraagt of hij mag rijden ik knik en geef hem de sleutels we stappen op en rijden richting Cassius zijn huis.Als we er zijn is iedereen er al, we lopen naar binnen en Kaj kijkt me meteen grijnzend aan, ik negeer zijn blik en ga op Samuel zijn schoot zitten.
Cassius begint te praten.
''Jullie weten het misschien nog niet maar er is vanmiddag een vrouw vermoord'' ik kijk hem geschokt aan en mijn ogen lopen weer vol.
''ik wil het niet geheim houden'' zegt hij stotterend iedereen kijkt hem verbaast aan,
''ik heb haar niet vermoord..
maar ik heb de dader onwetend geholpen''
mijn ogen worden groot en ik wil hem slaan, maar ik word stevig vast gehouden door Samuel.
Cassius begint te huilen en zegt steeds ''ik wou het niet, ik wou het niet''
Jai Dioni en Kaj staan op om hem te troosten, als ze weer gaan zitten roep ik stotterend ''wwat heb jje gedaaan dann!?'' iets harder dan ik eigenlijk wou. Cassius kijkt me aan en dan snel weer naar de grond ''ik ik'' begint hij ''ik heb kogels voor hem geregeld''
WAT? vraag ik verontwaardig
iedereen staat met open mond te kijken. ''ze waren voor zijn schiet club zei hij maar zodra hij die kogels had verontschuldigde hij zich en zei: ik ga die vrouw vermoorden die mij jarenlang heeft mishandeld, ik probeerde hem nog tegen te houden maar hij zei: als je me nu niet laat gaan vermoord ik jou ook, uit angst liet ik hem gaan wetende dat door mij een vrouw dood zou gaan'' hij barstte weer in tranen uit ''het was een goede vriend van me en ik kon hem altijd alles vertellen ik vertrouwde hem! en hij maakte misbruik van het feit dat mijn oom een kogel fabriek heeft, hij wist dat ik eraan kon komen'' Cassius verteld alles en ik begrijp zijn verhaal.
Dioni zegt ''dit moet je aan de politie vertellen!'
''maar als ik dat doe beland ik ook in de gevangenis!'
antwoord hij.
na lang gepraat te hebben besluiten we het geheim te houden dat is het beste voor Cassius en ook voor B-Brave.
JE LEEST
Black Light ~ B-Brave
RomanceEen spannende story over B-Brave en de vriendin van Samuel, Diana. Deze story gaat over liefde, bedrog en geheimhouding. Kaj is de ex van Diana maar dat mag niemand weten, want als ze erachter komen wat hij allemaal geflikt heeft kan hij zijn plaats...