|Tauke Downy'5|
"Dengar sini elok-elok, puntianak! Kau jaga diri baik-baik. Ada masalah call aku terus. Tak payah pendam-pendam. Kalau orang dekat sini buli kau, cakap je 'kau kenal abang aku, Kim Namjoon?' ha confirm tak ganggu kau nanti." Pesan Namjoon lalu mengusutkan rambut aku. Haish abang siapa lah ni.
Panggil adik dia puntianak! Tak sedar ker kalau aku puntianak, dia pun sama.
"Dengar ker tidak ni?" Soal Namjoon dan aku mengangguk faham. Malaslah nak cakap banyak nanti kepala aku jadi mangsa. Berlubang teruk.
"Eh, jap! Asal kena cakap macam tu?"
"Sebab aku ni gangster dekat sini dulu. Alah benda lepas, jangan ingatkan. Teringat ex aku yang jongang dulu. Mana dia sekarang." Namjoon mengurut dagunya.
"Patut pun barang rumah selalu pecah. Taste kau memang gigi jongang ker?"
"Ish taklah. Dia nakkan aku. Aku on je pastu break kes pindah."
"Ooo. Kau je yang hantarkan aku? Mak dengan ayah mana?" Aku mengerling jam yang terlilit pada pergelangan tangan aku. Kemudian mata aku kembali memandang Namjoon.
"Sibuk."
"Asyik sibuk je. Tak boleh ker kalau dia orang hantarkan anak bongsu dia orang pergi kolej. Nak juga rasa kena hantar dengan mak bapak sendiri." Keluh aku berbaur kecewa. Mana taknya, aku cemburu dengan orang sekeliling yang mak ayah tengah cium dan peluk anak diorang. Sedangkan aku hmm... Sejak sekolah, Namjoon yang selalu hantarkan.
"Abang kan ada." Mengelembung pipi aku menahan ketawa. Aku pukul bahu Namjoon kuat-kuat.
"Ey, abang! Hahahaha. Geli ketiak aku dengarnya. Simpan hasrat ya. Suruh mak beranakkan adik baru pastu kau ajar dia dari kecil untuk panggil kau abang." Namjoon membetulkan bajunya yang sedikit senget akibat pukulan aku. Rasa kecewa beransur-ansur hilang dengan perangai abang aku ni.
Tak apalah, nasib ada abang yang sweet sour macam ni. Tak adalah aku kesepian dan kurang kasih sayang.
"Amboi!"
"Namjoon, kau doakan adik kau ni dapat kawan yang baik-baik. Jenis tak tikam belakang. Penatlah mengadap orang cenggini." Kata aku tapi Namjoon leka bermain telefon. Amboi, senyum sampai ke telinga.
"Oi!"
"Ya, Haeyo. Kau nak pesan apa-apa tak, aku nak pergi beli ni sementara kau belum lapor diri lagi." Aku menggeleng. Rasanya dah cukup semua. Stok soflan pun dah banyak, minyak wangi, ubat gigi dan banyak lagi. Muahaha. Ha rasanya terlebih cukup kut.
"Betul ni. Karang jangan call aku suruh beli benda bukan-bukan like spen...adeh!"
Ha kan dah kena stalak atas dahi. Cakap benda mengarut.
"Kau ni kan. Agak-agak ah, tengok tempat sikit nak cakap. Kang tak ada orang langsung nak kawan dengan aku."
"Alah benda biasa je. Kalau orang dulu, main selamba badak je cakap benda gitu janji bukan aib atau benda yang memalukan. So, kau jangan risau. Ha, Haeyo aku ada adik angkat dekat sini seorang tapi dia dah lama belajar dekat sini. Nama dia Ong Jaeni. Nanti kau pepandailah cari dia sendiri. Dia okay." Kata Namjoon panjang lebar.
"Adik angkat? Tak cukup ker aku seorang je jadi adik kau. Adik sendiri tak terjaga, nak jaga adik orang lain."
"Kalau aku ni tak hiraukan kau, aku tak datang sini tau. Hal kau pun, aku tak ambil tahu. Yela aku bukannya abang yang baik pun." Ayat Namjoon macam berjauh hati je. Aku peluk lengan dia.
"Jangan ambil hati, Namjoon. Sorry. Aku masuk dulu tau, nanti makin ramai yang datang. Bye. Aku sayang kau." Pipi Namjoon aku cubit lantas aku masuk ke dalam kolej.
"Aku sayang kau sangat-sangat, Haeyo."
|milky|
Aww, romantisnya!
YOU ARE READING
↪Tauke Downy↩ ◽ jjk ✔
Fanfiction[ Complete ] "Soflan euww.. Of course downy." - Raut wajah yang menenangkan hanya dalam masa sesaat bertukar bengis. Layanan mesra diberi, kini ditarik semula akibat terkesan dengan satu pendustaan. Pendustaan yang telah dicipta oleh Kim Haeyo tanp...