|Tauke Downy'3|
Jungkook keluar daripada bilik air dengan muka yang mencuka. Lagi masam dari cuka! Sedari itu, Jimin memandangnya. Berkerut dahi Jimin melihat tingkah laku Jungkook.
"Dah kenapa?" Soal Jimin perlahan. Seronok main mobile legend. Dia dah kalah sebab tu tanya Jungkook, kalau tidak hmmm. Tunggulah dia habis main, baru ditanya itupun kalau nampak.
"Tandas ni memang busuk semula jadi atau lepas kau mandi terus bau busuk?" Jawab Jungkook sambil bercekak pinggang.
"Amboi, ingat aku ni pengotor sangat! Tak ada baulah, Jungkook. Elok je rongga hidung aku ni mengesan deria bau." Balas Jimin lalu meletakkan telefon pintarnya di atas penjuru katil.
"Serius weh, naik loya tekak aku. Jom blah! Cari hotel lain. Itupun aku dah basuh guna downy tadi. Habis satu bilik mandi aku cuci pakai downy."
Inilah Jungkook. Terlebih peka dengan deria bau. Gelisah tak tentu arah kalau bau sesuatu yang tak menyenangkan hidungnya. Ingin dimaki.
"Malas aku." Sepatah Jimin berkata.
"Tolonglah. Kau nak aku mabuk ker?"
"Bau pun boleh mabuk?" Soal Jimin namun dibalas jelingan daripada Jungkook.
"Kau kenal aku macam baru semalam kita jumpa." Sarkastik Jungkook berkata. Bagasi miliknya dibuka. Matanya melilau mencari botol minyak wangi downy. Habis berterabur baju yang disusunnya dalam bagasi.
"Kau cari apa?"
"Minyak wangi."
"Ouh. Aku nak ke tandas jap." Ujar Jimin dan Jungkook hanya mengiyakan saja. Dia meneruskan pencarian botol minyak wangi yang mungkin terselit di celah-celah bagasinya.
"Dapat pun."
Jungkook melopong. Botol minyak wangi ditenung rapat. Tahulah dia siapa yang suka guna secara percuma sampai tak ingat dunia.
"Jimin minyak wangi aku, kau habiskan!"
🍁
Aku berjalan pantas masuk ke dalam kedai runcit yang ada dekat area hotel ni. Nasib aku baik, kalau tak dah lebam bijik mata Jemen aku kerjakan.
Aku offer murah hari tu, dia tak nak beli. Sekarang ni, dengan tak malunya menghabiskan minyak wangi aku.
Aku mendengus kecil tatkala dah sampai dekat bahagian pencuci pakaian. Tanpa sedar, mata aku asyik memerhati seorang perempuan yang sedang memilih pencuci pakaian.
Wanginya minyak wangi perempuan ni. Pakai jenama apa? Setahu aku, dekat dunia ni paling wangi downy.
Macam mana nak tegur perempuan ni?
'Hai awak?'
'Eh, awak dekat sini?'
Cliche sangat bunyinya. Aku berdecit halus sambil melihat sekeliling. Jangan tunjuk sangat, nanti ketahuan. Secara tak sengaja, aku ternampak benda yang aku anti, dia pegang.
"Euww! Tak ada class langsung pakai soflan. Kau pakai soflan tetap bau ketiak kau yang masam tu, perempuan. Baik kau pakai downy." Hambur aku tanpa berlapik. Rasa nak tampar pipi sendiri pun ada. Dah lah benda sensitif.
Aku kutuk pula benda tak betul.
Diam. Perempuan tu masih leka memilih. Dia tak hiraukan aku langsung. Kejam betul. Backtalk lah balik. Tak pun pandang aku sambil jeling-jeling.
Bukan ker scene macam ni, biasanya mula bibit-bibit romantis. Gaduh pastu jatuh cinta. Auch!
"Aku tak main-main tau. Tukarlah jenama yang kau pakai tu, tak berbaloi langsung dengan harga. Orang tak pernah tegur kau ker pasal benda ni? Ouh lupa hal sensitif." Aku masih tak berganjak daripada terus memandang perempuan ni.
Backtalk lah balik woi!
"Lantak akulah manusia, aku nak pakai soflan ker boom ker. Tak susahkan kau pun, kan?"
"Susah! Bau tu dah mencucuk-cucuk lubang hidung aku!"
"Eh, apa masalah kau hah?"
|milky|
Hai, korang sihat? Milky masih exam♥Maaflah hambar chap permulaan.🙈 kita tak masuk bahagian konflik lagi
YOU ARE READING
↪Tauke Downy↩ ◽ jjk ✔
Fanfic[ Complete ] "Soflan euww.. Of course downy." - Raut wajah yang menenangkan hanya dalam masa sesaat bertukar bengis. Layanan mesra diberi, kini ditarik semula akibat terkesan dengan satu pendustaan. Pendustaan yang telah dicipta oleh Kim Haeyo tanp...