CARAS PERSPEKTIV
Veckan passerade snabbt och just nu är det fredag eftermiddag, vilket innebär att vi snart ska åka till flygplatsen. Jag och Jack har bestämt oss för att mötas upp vid skolan. Jag tar min tunga resväska och bär ner den för trapporna och i hallen möter jag Lukas som står och väntar.
"Har du med dig allt?" frågar han och jag nickar och ler svagt.
Vi går till bilen och åker till skolan där bussar ska plocka upp oss för att ta oss till flygplatsen. När vi väl är framme vid skolan parkerar Lukas bilen och vi tar ut våra saker och börjar gå mot bussarna.
Jag möter upp Jack som ler stort mot mig. Inte flinar, ler. Och jag ler såklart tillbaka. Vi kliver på bussarna och jag sätter mig jämte Jack så vi måste sitta med våra rumskompisar i bussarna och på flyget. Jag tar upp lite godis som jag köpte tidigare idag och ger Jack lite.
Han tar lite choklad och ler sött mot mig. Herregud. Måste han vara så snygg?
"Ja, det måste jag." svarade han och flinade.
"Oherrejävlar! Sa jag det där högt?!" frågade jag skamset och täckte ansiktet med händerna.
"Ja, det gjorde du." svarade Jack och jag kan känna hans stora flin.
"Asså, eh, jag, ah, eh" sa jag stressat. Jack skrattade till och lutade sig mot mig innan han viskade i mitt öra.
"Oroa dig inte, jag tycker du är jävligt het själv" han flinar ännu större om det ens är möjligt. Jag rodnade och tittade ner på mina fötter.
〰️〰️〰️
Efter någon timme var vi äntligen framme vid flygplatsen och vi checkade in våra väskor ich gjorde det man brukar göra på en flygplats. Och plötsligt sitter jag där i flygplanet tillsammans med Jack och väntar på att flyget ska lyfta. Jag sneglar åt Jacks håll och ser att han är väldigt nervös.
"Mår du bra?" frågade jag honom osäkert.
"Eh, aa det, em, ja, jag mår finfint" svarar han och ler ett fejkat leende mot mig.
"Du är rädd för att flyga eller hur?" frågar jag honom.
"Nej, asså, kanske... ja. Men säg inget till någon!" säger han snabbt och jag fnissar till.
"Nejdå! Men du, du behöver inte vara orolig! Det kommer gå jättebra!" svarar jag glatt och han ser genast mer avslappnad ut
"Om inte en av vingarna typ går sönder och vi störtar ner i havet och drunknar" lägger jag till och ser hur han direkt stelnar till, spärrar upp ögonen och sväljer hårt.
"Jag skojade, det kommer inte hända, jag lovar" säger jag lugnande när jag inser att jag inte vill att han ska kissa på sig. Det tänker inte jag betala för.
Han tittar rakt in i mina ögon och nickar smått.
Plötsligt känner jag hur flygplanet börjar röra sig och jag ser hur Jack spänner sig något otroligt. Jag lägger snabbt min hand på hans och våra fingrar flätar in sig i varandra som om min hand var som gjord för hans.
Jag känner att hans kropp snabbt slappnar av och att han lutar sig lätt och avslappnat tillbaka i stolen. Efter en stund somnar han med min hand fortfarande i hans.
〰️〰️〰️
Jag vaknar upp av att Jack lätt klappar mig på axeln. Jag tittar omkring mig och ser att alla har ställt dig upp och är påväg ut ur planet. Jag ställer mig sömnigt upp och går efter Jack ut ur planet.
När vi kommit ut hämtar alla sina resväskor och vi börjar gå mot bussarna. När vi väl är framme vid bussarna sätter vi oss jämte våra rumskompisar och det dröjer inte länge innan jag somnar med mitt huvud mot Jacks axel.
ESTÁS LEYENDO
I just want to be yours
RomanceCara's föräldrar dog när hon var 10 och sen dess har hon bott med sin moster Annie i Sverige medans hennes storebror har bott i USA. Men en dag bestämmer sig Cara för att flytta till sin bror och lämna Sverige bakom sig. Där träffar hon ingen mind...