CARAS PERSPEKTIV
"Aha. Ja. Visst. Okej. Ses" var allt Jack sa när han svarade i luren innan han åter la på igen.
"Nå, vad ska vi göra nu?" frågar han och flinar mot mig.
"Jag vet inte vad du har tänkt men Charlie ska komma förbi ikväll och vi ska ha en liten tjejkväll och sitta här och titta på Netflix medans vi äter oss tjocka på chips och godis." säger jag ärligt och Jack skrattar till.
"Jaha okej, men jag snackade precis med Lukas och jag sa att killarna kunde komma hit ikväll så vi alla kan väl hänga?" frågar han mig. Jag ger honom en 'äru-seriös' blick och han skrattar till.
"Vi får se när Charlie kommer hit." svarar jag och börjar rota runt i min resväska.
"Jaja." hör jag Jack sucka bakom mig.
〰️〰️〰️
Klockan börjar närma sig 20;00 och Charlie är fortfarande inte här. Jag tittar ner i mobilen innan jag hör hårda knackningar på dörren. Jag tittar mot Jacks håll som ligger jämte mig i sängen och han himlar med ögonen. Vem kan det vara?
Jag går till dörren och öppnar den. In kommer Charlie med en stor svart väska. Vad gäller detta?
"Har det hänt nåt? Har Lukas slängt ut dig?" frågar jag henne allvarligt.
"Nejnej, tänkte bara att du och jag ska gå ut ikväll. Till en klubb." säger hon och flinar lurt mot mig.
"Meeeen jag trodde vi skulle ha tjejkväll" svarar jag med en suck.
"Vem har sagt att killarna ska med?" svarar hon och flinar ännu mer om möjligt. Jag suckar och tittar på Jack.
"Antar att du kan ta hit killarna" suckar jag fram och han ler nöjt.
Charlie börjar dra mig badrummet och jag hoppar in i duschen snabbt medans hon sminkar sig. För tydligen hade hon duschat och fönat sitt hör innan hon kom hit.
Jag klev ut ur duschen och satte på mig outfiten Charlie hade valt ut till mig.
"Du måste skoja." säger jag och tittar förskräckt på mig själv i spegeln. Vad har jag på mig? Jag har på mig en väldigt kort, väldigt urringad, svart, silkes/spets klänning.
Charlie tittar på mig med stora ögon.
"Vadå?! Du är ju assnygg!" säger hon högt. Jag skrattar till innan jag skakar på huvudet med ett leende på läpparna.
Caras outfit👇🏻
Charlies outfit👇🏻
Jag lockar mitt långa blonda hår och sminkar mig naturligt. Jag tittar mot Charlie och hon har på sig en öppen, svart, spets topp oh en skinnkjol med ett svart bälte.
"Babeee! Fan vad läcker du är!" säger jag högt och tittar på henne. Hon har plattat sitt bruna hår och även hon är ganska naturligt sminkad.
"Ska du säga snygging! Alla killar kommer vara på dig som flugor!" säger hon högt. Så fort hon säger det stelnar jag till. Jag tänker tillbaka på den där dagen. Jag tittar ner på mina fötter och andas tungt ut.
"Förlåt jag mena-" börjar hon innan jag avbryter henne.
"Det är okej, jag har kommit över det nu! Kom så går vi och har kul. Och vill du veta nåt?" jag viskar det sista till henne.
"Vad?" frågar hon exalterat.
"Detta är första gången jag dricker." säger jag och flinar.
"SKOJAR DU? GUUURL VI KOMMER HA SÅ JÄVLA KUL!" skriker hon högt och vi lämnar badrummet.
Så fort vi kliver ut ur badrummet och ser alla killarna titta på oss. Simon och Alec tittar på oss som hungriga tigrar medans Lukas och Jack tittar surt och irriterat på oss.
"Inte en fucking chans att du går ut klädd sådär, Charlie." säger Lukas en aning irriterat.
"Och inte du heller Cara. Kan du inte sätta på dig typ byxor, tröja och hoddie?" frågar Jack lika irriterat.
"Men chilla, vi ska bara ut en stund. Inget kommer hända. Och ni bestämmer inte över oss. Jag antar att ni är kvar när vi kommer! Ses senare boyzzz!" säger Charlie högt och drar ut mig ur rummet innan de hinner protestera och vi börjar springa mot hissen.
Vi ser hur dörren till mitt och Jacks rum öppnas och Lukas kommer ut springandes med Jack jämte sig. De ropar på oss men vi bara skrattar och tittar när hissen stängs precis framför deras ansikten.
Vi skrattar när hissen åker ner och så fort vi kliver ut springer vi ut på gatan och sätter oss i en taxi.
YOU ARE READING
I just want to be yours
RomanceCara's föräldrar dog när hon var 10 och sen dess har hon bott med sin moster Annie i Sverige medans hennes storebror har bott i USA. Men en dag bestämmer sig Cara för att flytta till sin bror och lämna Sverige bakom sig. Där träffar hon ingen mind...