Linkin Park - In The End
Bulut
Arabayla geçtiğimiz sokaklar zihnimde belli belirsiz anılar canlandırırken göz ucuyla yan koltukta oturan Hayal'e baktım. Düz bir surat ifadesiyle ileriye bakıyordu. Ömür'ün kaçırıldığı haberini aldığında ilk soluğu benim yanımda almıştı. Yüz ifadesi donuktu, neler düşündüğünü pek anlayamıyordum ancak bu sessizliğin hayra alamet olmadığını da biliyordum.
"Yaklaşıyoruz." diye mırıldandım sessizliği bozmak için. Hayal, yalnızca kafasını sallayıp yerinde doğrulmuştu. İnsani faaliyetlerine bir süre ara vermiş gibiydi. Onu yemek yerken veya uyurken görmemiştim. Bunları yapmamasına rağmen güçten düşmüş de gözükmüyordu. Göz halkaları iyice belirginleşmişti ama onun dışında yorgunluk belirtisi yoktu.
"Hayal, ben çok üzgünüm. Eğer-..."
"Eğer ne? Ne diyeceksin Bulut? Hepsi senin suçun mu? Ömür'ü dışarıya çıkarmasaydın bunlar olmayacaktı mı? Kendini aptal aptal nedenlerle suçlamayı bırak. Yapabileceğin bir şey yoktu."
Dudaklarımı birbirine bastırıp sessizliği tercih ettim. Hayal'in içinde bitmek bilmeyen bir öfke vardı annesine karşı. İnsanı tüketen tüm duygular şu an Hayal'i çepeçevre sarmıştı. Çaresizlik, öfke, endişe...
"Annenle telefonda tam olarak ne konuştun?"
"Bana Ömür için daha nelerden vazgeçebileceğimi sordu."
"Başka nelerden vazgeçebilirsin ki? O çocuk için kendinden vazgeçmedin mi zaten?" Hayal, sorduğum soruya karşı sessizliğini korurken kaşlarımı çatıp bakışlarımı bir anlığına ona çevirdim. Sakladığı bir şeyler vardı. "Hayal?"
Hayal, nefesini dışarıya üfleyip yerinde doğruldu. "Ömür'ün iyiliği için vazgeçmediğim tek bir şey var, o da kiminle evleneceğim kararının tamamen bana ait olması. 18'imi doldurduktan sonra Kaya kağıt üstünde kalacak bir evlilik teklif etmişti, onun soyadını alırsam her şey daha kolay olurdu ama ben kabul etmedim. Çünkü çıkarlarım için evlilik yapmak istemedim. Her ne kadar kağıt üstünde kalacak olsa da..."
"Annen Ömür'ün iyiliği için yapmadığın tek şeyin evlenmemek olduğunu biliyor mu?"
"Hala bekar olduğuma göre?"
"Peki sen... Evlenecek misin? Ömür'ün iyiliği için."
"O zamanlar Kaya teklif ettiğinde Ömür'ün hayatı risk altında değildi o yüzden reddetme lüksüm vardı. Ama şimdi... Nerede, ne yapıyor, ne yiyor bilmiyorum. Ona bir an önce kavuşmak için her şeyi yaparım. Her şeyi yaptıktan sonra eğer son çarem evlenmekse bunu da yaparım."
Kafamı yavaşça sallayıp mırıldandım. "Yani Kaya'yla evleneceksin."
"Hayır, bunu Lara'ya yapamam."
"Ama kağıt üstünde bir evlilik olacak, değil mi? Lara'nın bu konuya anlayışlı yaklaşacağını düşünüyorum. Söz konusu Ömür."
Hayal, boğazını temizlediğinde bunun gerisinde bir şeyler olduğunu anlamıştım. Sesimi çıkarmayıp onun anlatmasını bekledim. Çünkü konuşursam aptal kıskançlığımın beni ele geçireceğinden korkuyordum. Ortada bir çocuk vardı ve eğer o çocuk kurtulacaksa Hayal'in Kaya ile kağıt üstü evlilik yapması beni rahatsız etmemeliydi.
"Kağıt üstü evlilik olayı yıllar önceydi ve ben de bunu reddettim, Bulut. Annem sadece beni deniyor. Ömür için nelerden vazgeçebileceğimi deniyor. Kendi çıkarlarım için evlenmeme kararımdan vazgeçmek kolay, nasıl olsa kağıt üstü olacak, değil mi? Öyle değil işte. Annem gerçekten birinin eşi olup olamayacağımı merak ediyor. Tüm yönleriyle."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HAYALİ ARKADAŞ | Texting
Short StoryGiray: Sen demiştin bir keresinde Giray: Hayali arkadaşın olmam için senin zihninde yaşamam lazım Giray: Sana özel olmam lazım Giray: Zihninde neler dönüyor bilmiyorum Giray: Oraya ait miyim bilmiyorum Giray: Ama bildiğim bir şey var Giray: Ben sana...