"Loss and return "
💖💖..
JAYZENZ SHANE hilang kesabaran apabila adik lelaki kesayangannya itu,tetap berdegil tidak mahu berkomunikasi ataupun bergurau senda.hilang sudah keceriaan dan kenakalan yang dimiliki kanak-kanak lelaki itu.semenjak ibu-bapa mereka terlibat dalam kemalangan beberapa bulan yang lalu,sudah dirujuk kepada doktor tentang kemurungan yang dimiliki Jayrez shaun itu..hasil positifnya belum ada perkembangan lagi.Kini jayrez shaun hanyalah seorang kanak-kanak lelaki yang suka marah dan memberontak.sehingga 'Nanny' yang menjaganya jadi tidak tahan dan berganti setiap minggu,Jayzenz shane benar-benar geram dengan perangai satu-satunya adik lelakinya itu.
Dia kena menguruskan sebuah syarikat legasi besar milik keluarganya di samping itu dia harus melayan karenah Jayrez shaun yang susah sangat untuk di tanganinya itu.
Dia sangat berharap sesorang akan muncul menjadi seorang 'Angel' untuk membantunya menangani Jayrez shaun itu..Dia betul-betul mengharap itu.
Hilang akal dia mahu mendekati dan mengambil hati adiknya yang degil dan kuat marah itu."Jayrez tak patut layan mama Alna dengan papa vin..macam itu..Papa vin tu kan adik sepupu kepada daddy kita..he our uncle Jayrez!"Jayzenz shane bersuara geram,adiknya yang berusia 7 tahun ini dirasakan terlalu kurang ajar dengan melayan tetamu mereka dengan reaksi yang sangat keterlaluan sangat ketika Uncle vin bersama isterinya itu datang berkunjung ke villa mereka seketika tadi.
"They are not our parents!!..Jayrez tidak suka mereka!!!"kanak-kanak lelaki itu menengking marah seperti kebiasaannya.
"Kenapa Jayrez degil sangat nak dengar kata-kata abang ni!"Jayzenz shane menarik kesabaran yang semakin hilang,wajahnya di raup kasar,hari ke hari sikap Jayrez shaun semakin panas baran.
"I hate them!!..I just Want our parents!!!..did you understand Thats!!!!!"Jayrez shaun menjerit marah.
Jayzenz shane
Mengurut dahinya yang terasa sangat tegang,wajah protes adiknya itu direnung dengan pelbagai rasa."Sayang..you kena hantar budak ni..buat rawatan..manalah tahu kut..kut ada penyakit lain pulak yang melekat"
YANENA seorang model terkenal yang sangat mengilai Jayzenz shane,setiap hari dan masa dia tidak pernah jemu untuk..mengoda lelaki kacak pujaan ramai wanita itu,dia benar-benar mahu menjadi The winner' dalam merebut cinta dan title puan Jz.
Kerana dia tidak menyukai kanak-kanak,yanena tidak pernah peduli tentang kewujudan Jayrez shaun dalam kehidupan Jayzenz shane.lagi-lagi bila budak lelaki itu punya perangai yang sangat buruk tu,-lagilah dalam tidak suka,bila impiannya untuk menjadi puan Jz tercapai,dia akan membuatkan kedua-dua beradik itu saling tidak menyukai dan Jayrez shaun akan dihantar pergi jauh daripada kehidupan mereka. budak lelaki panas baran itu tidak layak hidup bersama mereka..Dia tidak mahu stress.
"Yanena dia adik aku..jaga mulut tu bila bercakap!"Jayzenz shane bersuara keras,walaupun Jayrez shaun berperangai begitu tapi itulah satu-satuny saudara kandung dia,dan masih terlalu awal untuk putus asa dalam mendidik sikap kebaikan dan sopan dalam diri seorang kanak-kanak yang berusia tujuh tahun itu.dia akan terus bersabar untuk memupuk kembali sifat-sifat dalam jiwa Jayrez shaun,Dah namanya kanak-kanak memang perangai mereka suka memberontak dan memprotes banyak,kita yang dewasa ini yang patut bijak mengambil hati mereka kan.
"Sori sayang..I cuma tidak suka dengan perangai Jayrez shaun..I tahu I cuma anak angkat mama Alna dan papa vin..tapi I pun kakak dia juga kan..Apa salahnya I menegur dia..lagipun mungkin dengan teguran I dia boleh jadi baik "yanena bersuara seakan-akan merajuk.
"Ugly woman urrghh!!!"Jayrez shaun bersuara jengkel apabila yanena bersuara begitu..hipokrit!!.
"Jayrez shaun!!!"yanena bersuara tinggi,jayfarez shaun direnung tajam,Mencerlung matanya menatap wajah budak lelaki itu.
"Enough!!..Jayrez pergi masuk bilik kau sekarang!!"Arah Jayzenz shane tegas kepada adik lelakinya itu.
"Yanena kau balik sekarang..lagipun sekarang ini sudah terlalu lewat.."kali ini giliran yanena pulak yang disuruh pulang.
"Tapi I nak tidur sini sayang..nak borak-borak dengan you..luangkan masa dengan you..I miss you too much baby..."Yanena merengek manja sambil memeluk lengan Jayzenz shane.
Jayrez shaun berlari menaiki anak-anak tangga villa itu dengan perasaan tidak suka pada perempuan yang bernama yanena itu.
Sampai di biliknya Jayrez shaun terus melompat naik ke atas tilamnya dan mengambil foto yang dilengkapi oleh kedua-dua ibu bapanya dan seorang gadis yang memeluk Erat Mummynya dengan senyuman yang sangat cantik dan comel.
"Kakak cepatlah balik..kakak jahat nak ambil abang Jz daripada kakak.."kanak-kanak lelaki itu mengalirkan air mata kerinduan terhadap foto gadis cantik bersama kedua-dua ibu bapanya itu.
Dia sangat mengharapkan gadis yang di anggap kakak itu balik,kerana itulah satu-satunya insan yang sangat rapat dan ikhlas menyayanginya selain daripada Mummy dan daddy nya.
Entah ke manakah gadis yang dianggap kakak itu menghilang,setelah dikahwinkan paksa oleh keluarga mereka dengan abang Jayzenz shane, dan itu berlaku beberapa bulan sebelum kemalangan itu terjadi dan gadis yang menjadi kakak iparnya itu..pergi menghilangkan diri setelah selesai majlis perkhawinan itu,dia memang masih budak-budak tapi fikirannya bijak memahami apa yang sudah terjadi itu.
Dia sangat berharap kakak iparnya itu kembali,kerana dia sangat-sangat mengharapkan itu.
"Kakak..Jayrez harap..bila Jayrez bangun esok..Jayrez akab jumpa kakak..Jayrez janji akan jadi budak baik kalau kakak balik.."gambar itu dipeluknya erat dan dia membaringkan diri sambil memejamkan matanya,dia mahu tidur dan berdoa semoga kakak comel itu datang menemuinya esok.
YOU ARE READING
THE WIFE (Complete)✔
RomanceKahwin paksa itulah yang terjadi kepada seorang lelaki yang sempurna daripada segala-galanya,Cinta?..Tidak mungkinlah!, kerana dia menganggap cinta itu pelaburan yang tidak langsung menguntungkan..Perempuan?petik jari sahaja berebut-rebut mereka unt...