L.O.V.E
Bila hatinya sudah mahu terbuka untuk seorang lelaki yang bergelar Mr.Husband,Elsyamia Xandra dikecewakan dengan foto-foto mesra Jayzenz shane bersama seorang wanita yang dikenali Elsyamia Xandra sebagai seorang penyanyi terkenal yang cantik bergaya.
Nampaknya kata-kata pujukan lelaki itu sememangnya bukanlah membawa maksud yang sebenarnya,Jayzenz shane tetap MR.BUAYA yang tidak disukai Elsyamia Xandra.
Jayzenz shane pergi ke luar negara bukan sekadar mahu melakukan pekerjaannya tapi turut bercuti menghabiskan masa bersama perempuan lain.
Lelaki yang memiliki kesempurnaan daripada segala-galanya tidak mungkin setia dalam sesuatu perhubungan yang serius,mereka lebih suka memainkan perasaan seseorang itu dengan pelbagai helah yang licik dan sulit untuk difahami.
Tapi ini adalah Elsyamia Xandra,hatinya sekeras bongkah-bongkah batu yang sangat besar,tidak mungkin semudah itu Jayzenz shane menghancurkan hatinya.
Jadi untuk apa perkhawinan ini dikekalkan?biarlah masa itu yang berlalu bersama arusnya waktu dan membawa hubungan yang tidak ada hala tujunya sehingga ke titik penamatnya.
Elsyamia xandra Melangkah keluar dari pintu kondominium papanya dengan sesuatu semangat yang digenggamnya kuat seperti hari-hari kebiasaannya yang dilalui dengan penuh rasa kuat dan tabah.
Hari ini mungkin hari terakhir menjenguk dan menjaga Jayrez shaun seketika,kerana Jayzenz shane mungkin akan balik bila-bila masa aje hari ini,memandangkan dua minggu yang dikatakan Jayzenz shane itu sudah pun berlalu.
Dan kehadiran Elsyamia Xandra di villa mewah Jayzenz shane dua minggu ini tersangatlah tidak disenangi Mona si pembantu rumah dan tukang masak 'kesayangan' Jayzenz shane,malah wanita itu berani sangat menyindirnya tanpa rasa gentar dengan statusnya sebagai seorang perkerja dan bertindak seperti seorang puan besar pulak dalam villa tu.
Tapi wanita itu boleh buat apa,kerana Jayzenz shane sudah memberi amaran bahawa kehadiran Elsyamia Xandra patut dihormati di villa mewah itu,kerana Elsyamia Xandra turut orang yang sangat penting dalam hidup Jayzenz shane.
Sebaik sahaja kaki Elsyamia Xandra menjejaki ruang villa itu,dia mendengar suara pergaduhan beberapa orang perempuan.
Dan langkah Elsyamia Xandra kaku seketika di bahagian ruang tamu itu apabila pandangan matanya jatuh kepada yanena si model terkenal,si Amy ulat bulu..namun dalam kedaan begitu Jayzenz shane yang kelihatan masih tetap tenang menghadapi situasi itu.
'Seronoklah tu..sebab perempuan tergila-tergilakan dia..menyampahnya!!getus hati Elsyamia Xandra tidak senang hati melihat situasi di hadapannya kini.
Dan manusia disitu juga turut merenung tajam dengan pandangan yang sukar ditafsirkan tapi yang pastinya separuh daripada pandangan yang ditafsirkan Elsyamia Xandra sendiri,dua orang wanita cantik itu langsung tidak menyenangi kehadirannya disitu terutamanya yanena dan si Amy yang kelihatan terkejut dengan kehadirannya disitu.
Mesti mereka berdua itu menyangkakan bahawa dia adalah orang yang ke tiga daripada hidup Jayzenz shane atau dia akan dikatakan perampas juga..payah betul!!.
"Kau buat apa kat sini Xandra?!Jangan kata kau pun sukakan Jayzenz shane..aku tak akan bagi kau peluang langsung untuk berebut dengan kami!!"tengking Amy kuat berapi-api matanya merenung Elsyamia Xandra,apakah Elsyamia Xandra juga ada dalam senarai perempuan kenalan Jayzenz shane..tidak mungkin!!!.
"Jayrez tidak perlukan kau di sini lagi..kau baliklah perampas jalang!!"Marah yanena pulak kali ini,hatinya menjadi panas bila kehadiran Elsyamia Xandra terlihatkan disitu.
"Jaga bahasa kamu berdua..ok! Biar aku perjelaskan Elsyamia Xandra adalah wife aku yang sebenar-benarnya..Jadi selepas ini jangan ada yang bersikap seperti perempuan yang teruk mahukan aku..Kerana dialah Mrs.Jz yang sebetul-betulnya!"Akui Jayzenz shane menunjuk tepat ke arah Elsyamia Xandra yang masih berdiri kaku di hujung sofa sana.
"Apa?!!!!"serentak Yanena dengan Amy menengking kuat apabila Jayzenz shane memberitahu tentang satu kebenaran yang langsung tidak dijangkakan.
"Tidak mungkin Elsyamia Xandra adalah orangnya!!..Jayzenz tipu!!"jerit Yanena kuat dan seperti orang hilang akal.
"Semua ini tidak betul!!"Amy menekup mulutnya dan mengelengkan kepalanya berkali-kali tidak mahu percaya dengan apa yang didengarinya,kenapa Elsyamia Xandra mesti orangnya??!!.
Elsyamia xandra malas ambil tahu dengan situasi sekarang ini,dengan selambanya dia menaiki anak-anak tangga menuju ke tingkat atas untuk menemui Jayrez shaun,dia tidak mahu mengambil bab mahupun dialog dalam pertengkaran tidak bermakna langsung baginya itu.
Jayzenz shane melepaskan keluhan kelas,kali ini dia gagal lagi mentafsirkan apa yang ada difikirkan Elsyamia Xandra terhadap situasinya sekarang yang pasti Elsyamia Xandra bersuara aura buruk dengan kedaannya sekarang.
Dan ini sememangnya situasi yang akan mencetuskan kekacauan dan kekeliruan dalam perhubungan mereka lagi.
Tapi sekarang dia harus menyelesaikan masalah dengan dua perempuan yang terlebih salah faham di atas respon yang diberikannya selama ini,sampai-sampai saja di villanya tadi dia sudah disambut dengan bunyi pertengkaran Yanena dan Amy yang berebutkannya.
Dan tidak lama selepas itu,Elsyamia Xandra turut muncul juga dengan pandangan yang sukar ditafsirkan dan dimengertikan..hatinya risau dengan yang terjadi ini,kerana keadaan ini sudah semestinya merumitkan keadaan hubungannya bersama Elsyamia Xandra.
YOU ARE READING
THE WIFE (Complete)✔
RomanceKahwin paksa itulah yang terjadi kepada seorang lelaki yang sempurna daripada segala-galanya,Cinta?..Tidak mungkinlah!, kerana dia menganggap cinta itu pelaburan yang tidak langsung menguntungkan..Perempuan?petik jari sahaja berebut-rebut mereka unt...