Part 33🌹

10.9K 197 1
                                    

Pagi esoknya Elsyamia Xandra mula merancang sesuatu yang berisiko untuk mengetahui siapa sebenarnya penculiknya,dan sasarannya adalah lelaki bertopeng itu memandangkan lelaki bertopeng itu adalah ketuanya.

Malah dia dengan beraninya menceroboh masuk ke dalam bilik tidur lelaki bertopeng yang sudah diekori keberadaannya lelaki itu sejak semalam lagi,perbualannya bersama Adelina semalam sangatlah membuatkan dirinya berprasangka yang sangat kuat bahawa penculiknya ini sebenarnya Jayzenz shane dan dia sangat mahu tahu apa motif lelaki itu sebenarnya,sehingga bertindak seperti ini.

Elsyamia xandra mula mengendap masuk ke dalam bilik itu,benda pertama yang menarik perhatiannya adalah Topeng dan sepucuk pistol yang berwarna keemasan,

Elsyamia Xandra langsung tidak gentar kedua-dua benda itu disentuh dan dipegangnya,senyuman jahat terukir di bibirnya apabila mendengar bunyi percikan air daripada bilik mandi yang ada dalam bilik tidur lelaki bertopeng itu.

Kalaupun tekaannya salah tentang siapa sebenarnya ketua penculik itu, sekurang-kurangnya dia ada senjata untuk mempertahankan diri dan mungkin juga dia boleh mengunakan si ketua penculik yang tengah bersedapan mandi itu menjadi tebusannya memandangkan tanganny sudah ada memegang senjata berbahaya sekarang ini.

Elsyamia xandra Melangkah dengan yakinnya ke arah bilik mandi itu dan memulas tombol pintu bilik mandi yang tidak berkunci itu,namun belum sempat dia membuka pintu bilik mandi itu,Elsyamia Xandra merasakan satu benda yang tajam menusuk di lehernya dan membuatkannya terus pengsan.

Serentak Elsyamia Xandra sudah jatuh pengsan,Jayzenz shane yang baru habis mandi itu pun keluar dan terkejut melihat sekujur tubuh yang sudah pengsan dihadapan bilik mandinya Anthony dengan Adelina membuat muka selamba.

"Kita keluar Adelina..Jayzenz shane kita kena bercakap selepas ini.."Anthony mengheret tubuh isterinya keluar daripada bilik Jayzenz shane itu,sakit matanya melihat Adelina yang sudah terngaga mulut melihat bentuk tubuh Jayzenz shane yang sasa bersixpax itu,memandangkan Jayzenz shane hanya melilit tuala di pinggangnya..namanya kan baru habis mandi.

"Sayang apa yang kau buat ni Hmm.."Jayzenz shane mengangkat tubuh Elsyamia Xandra ke atas tilam empuk miliknya dan membaringkan Elsyamia Xandra disitu.

"Tunggulah sedikit masa lagi..aku janji akan selesaikan semuanya.."Jayzenz shane mengucup lembut bibir Elsyamia Xandra dan situasi itu terjadi agak lama,tubuh Elsyamia Xandra yang tidak sedarkan diri ditindihnya dengan perasaan yang meronta-ronta.

Jayzenz shane mengambil kesempatan ini untuk meluahkan rasa rindu yang terpendam kepada Elsyamia Xandra,Dia hampir tidak dapat mengawal diri untuk menyentuh Elsyamia Xandra dengan lebih lagi,malah tangan nakalnya sudah berani memasuki dalam baju Elsyamia Xandra.

Dan 'menyentuh' sesuatu yang tidak pernah disentuhnya,menyedari perasaannya semakin lain Jayzenz shane bingkas bangun daripada menindih tubuh Elsyamia Xandra dan mendengus tidak puas hati dengan dirinya yang tidak sabar itu.

Selepas berpakaian Jayzenz shane keluar daripada bilik itu untuk bertemu Anthony dan Adelina,dia harus menjauhkan diri daripada kehendak hatinya mahukan Elsyamia Xandra,dia seharusnya mengawal diri dengan lebih kuat,

Kerana dia tidak mahu meniduri Elsyamia Xandra tanpa kerelaan perempuan kesayangannya itu,Jayzenz shane bukanlah seorang yang pengecut untuk merenggut 'milik' Isterinya secara paksa begini.

Dan perbualannya bersama Adelina dan Anthony membuatkan harus berhati-hati ketika berada disini,kerana terbongkarnya identiti Jayzenz shane maka Terjadilah sesuatu yang mungkin akan merosakkan keyakinan dan kepercayaan Elsyamia Xandra untuk meneruskan hubungan mereka.

Jayzenz shane tidak mahu sesuatu yang lagi teruk akan menghancurkan kepercayaan Elsyamia Xandra.

Adelina dengan Anthony turut menasihati Jayzenz shane supaya jangan terlalu lama membiarkan semua masalah ini,semuanya harus diselesaikan sebelum Elsyamia Xandra menyedari apa yang berlaku sebenarnya.

Semua masalah yang sudah ditimbulkan Nathan ini harus diselesaikan secepat mungkin,kerana Jayzenz shane harus bertindak memperbaiki hubungannya dengan Elsyamia Xandra dengan lebih Agresif memandangkan Elsyamia Xandra masih berdegil dengan sikap keras hatinya.

Hati Elsyamia Xandra harus ditawan Jayzenz shane,mereka telah banyak membuang masa dengan tidak mempedulikan ikatan ini dalam jangka waktu yang agak lama.

Mereka berdua seharusnya membina kebahagiaan ini dan tidak membuang waktu lagi,semua ini harus diselesaikan dan tindakan yang patut dilakukan tidak usahlah bertangguh lagi.

Kali ini Jayzenz shane benar-benar nekad untuk menyelesaikan segala-galanya,Nathan seharusnya dihentikan secepat mungkin daripada terus merosakkan semuanya.

THE WIFE (Complete)✔Where stories live. Discover now