6

336 7 0
                                    

Pap was vergeten boodschappen te doen. Dus ik had Chinees gehaald voor mij en pap. Ik keek naar de dichte badkamer deur.

Ik stapte mijn bed uit en luisterde op de hal naar de stemmen van mijn ouders. 'Beloof je dat je goed voor haar zorgt? En lekker kookt. Ze moet wel gezond blijven. En breng haar als het regent met de auto. Het is van jouw huis zo ver fietsen.'  'Tjezus Anna. Ik ben geen moordenaar. Ja ik kook lekker oke. Stel je niet zo aan' 'Doe even rustig Jan. Ik ben gewoon bezorgt.' 'Je bent betweterig. En dat ben ik helemaal zat.' 'Dit is nou precies wat ik bedoel! Doe niet zo bot. Ik vraag je alleen normaal te koken en niet alleen Chinees te halen.'  'Pap, mam' fluisterde ik. Ze stopte abrupt met praten. 'Het is al goed.' Zei mam. 'Ga maar slapen.' Zei pap.

Ik drukte mijn ogen dicht en zakte tegen de muur in elkaar. Mijn vader die net de badkamer uit kwam rende angstig naar me toe. 'Schat wat is er. Kom eens hier mopje.' Ik bleef zitten en huilde geluidloos. 'Heeft je vriendje het uitgemaakt?' Wist hij nou echt zo weinig van me. Dacht hij nou echt dat dat alles was. Het was al een week geleden trouwens. Ik knikte maar en rende richting de badkamer. Alsof dat klotekind mijn leven zo kon verpestte.  Het duurde even tot het tot me doordrong dat hij dat al had gedaan.

~Even een nieuwe herinnering erin;) dat zijn die schuin gedrukte stukjes. Ps ik twijfel n beetje over de titel. Wat is leuker?
Herinnering
Memories
Flashbacks
? Laat maar weten in reacties:):)

MemoriesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu