Ik trok Jack de duin af. 'Am!' Riep hij uit terwijl hij verschrikt voorover viel. Am. Zo noemde hij me altijd. Ik lachte en huppelde de helling af. De zon ging langzaam onder. Het water leek purper paars. Jack haalde me in en tilde me op. 'Aa doe normaal!' Hij legde me op zijn schouder. Mijn haren hing over mijn hoofd. Er kietelde iets op mijn voet. Ik voelde Jacks vingers op en neer gaan. 'Jack zet me neer.' Hikte ik. En ik gierde het uit van het lachen. De paar mensen die nog op het strand lagen keken geïrriteerd op. 'Iedereen kijkt.' Proestte ik. Jack zette me weer op de grond. In de slappe lach volgde ik hem naar de zee. Ik trok mijn slippers uit en trok mijn jurk een beetje op. Jack keek verdwaasd. 'Kom!' Riep ik terwijl ik een stukje verder waadde. Jack had geen schoenen aan en pakte mijn hand. 'Koud jo.' Zei hij. 'Mietje.' Zei ik grijnzend. Hij trok aan mijn hand. Ik tuimelde voorover. 'Heeee!' Gilde ik. Hij ving me net boven het water op. 'Wie is er een mietje.' 'Zet me terug.' Commandeerde ik. Ik hing 10 centimeter boven het water. 'Wie is er een mietje.' In zijn stem klonk die o zo bekende lach. Het enige wat ik zag was Jacks buik. Geen verkeerd uitzicht. Zijn sixpack glom in de zon. 'Terug.' Zei ik met hese stem. Jack zette me terug en drukte een kus op mijn boven lip. Ik tintelde. Hij legde een vinger in mijn mondhoek. Mijn lip leek te verbranden. Ik trok zijn hand weg. 'Kom.' Jacks stem klonk al even hees en zwak. Hij wist precies wat hij met me deed. Schoot het door me heen. Hij voelde hetzelfde. Ik kneep in zijn hand en rende door de branding. Met een enorme lach kwam hij achter me aan. Hand in hand rende we. De laatste zonnestralen verwarmde ons. Na een tijdje hield Jack halt. 'Am, ik snap heel goed dat je dit misschien niet doet.' Ik fronste en keek bang op. 'Wat is er?' Hij keek onzeker naar onze handen. 'Am, wil je alsjeblieft weer mijn vriendin zijn.' De vraag overviel me. Hij had het uitgemaakt en een andere vriendin genomen. Was een badboy geworden. Had me genegeerd. Verblind keek ik hem aan. Mijn hart bonkte in mijn borstkas. 'Jack, hou je van me?' Vroeg ik met trillende stem. Hij knikte. 'Ik heb nooit niet van je gehouden.' Hij had met een ander gehad. Schoot het door mijn hoofd. Ik had hem gezoend. Zei een ander stemmetje. Ik vloog hem om de hals en zoende me nog eens. Hevig. Vol emotie. Al mijn verdriet en angst kwam eruit. Hij beantwoorde mijn zoen hetzelfde. Onze lippen bewogen ruig tegen elkaar. Onze tongen vochten. Het water speelde met onze voeten. En het licht viel op onze handen. Ik gaf me gewonnen en genoot van jacks ademhaling vermengt met de mijne. Hij nam mijn gezicht in zijn handen en streek een verloren pluk haar achter mijn oor. 'Dat was een ja.' Fluisterde ik.
JE LEEST
Memories
RomanceVOLTOOID in 2016 [Dit is deel 1 van de serie: de goodgirl and the badboy. Dit is 'Memories.' Deel 2 is 'Real life'] . Kan liefde alles overwinnen? Of is er een Limit. Amélie heeft het moeilijk. Net gescheiden ouders en haar enige steun die verdwene...