Ik wurmde me door de stroom leerlingen richting de uitgang. De laatste bel was net gegaan. Toen ik eindelijk buiten stond haalde ik diep adem. De frisse lucht deed me goed. Met een blik achterom haastte ik me naar de fietsen. Ik had geen idee waarom ik me haasten. Maar het leek me beter iedereen even te ontwijken. Voor mijn fiets stond een blond meisje. Iedereen ontwijken. Dat ging dus absoluut niet lukken. Stephanie lachte naar me. Maar ze deed niet eens de moeite te doen alsof ze het meende. Haar eeuwige schaduw en "beste vriendin" stond naast haar. Ik had eerlijk gezegd geen idee wat ze van me moesten. Ik aarzelde. 'Hu mag ik er langs?' Het meisje naast Stephanie keek me met een enorme fake smile aan. 'Hey ik ben Christel. Jij bent Amélie is het niet?' Ik had sterk de neiging nee te zeggen maar knikte. Christel heette ze dus. Gadver. 'Nou.' Ging ze verder. 'Je weet wel. Je vriendje he.' Ik keek verbaasd op. 'Jack.' Verduidelijkte ze. Ik fronste mijn wenkbrauwen. 'Hij is hele-.' Christel praatte gewoon door. 'Hij heeft het heel moeilijk he. Ik zou maar lief voor hem zijn. Zijn broer heeft nogal wat problemen heb ik gehoord.' Shit. Wist Jack dat iedereen dat wist. Stephanie leek mijn gedachten te lezen. 'Alleen wij weten het. Zijn geheim is veilig.' Ze leken me zo ongeveer de minst betrouwbare personen op aarde maar dat zei ik niet. 'Misschien moet je Jack even vertellen. Dat hij zijn broer de groeten moet doen.' Ik keek ze verbaasd aan. 'Van Moldiva.' Ik keek allebei de meiden met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'O heeft hij je niet verteld met wie zijn broer dealt?' Ik slikte. 'Dat is namelijk. Haar broer.' Siste Stephanie. Ik slikte nog eens. 'Mag ik er nou langs.' De meiden keken elkaar aan en liepen weg. Richting de bushalte. Ik trok mijn fiets uit standaard. En fietste zo snel ik kon weg. Morgen ging ik met Jack naar het strand. Ik vroeg me af of ik het hem dan kon vertellen. Met een knoop in mijn maag fietste ik naar huis. Het leek er niet op. Dat die knoop ooit zou verdwijnen.
~Heyy, 94 reads!!!
Love jullie echt waar.
Xxx
JE LEEST
Memories
RomanceVOLTOOID in 2016 [Dit is deel 1 van de serie: de goodgirl and the badboy. Dit is 'Memories.' Deel 2 is 'Real life'] . Kan liefde alles overwinnen? Of is er een Limit. Amélie heeft het moeilijk. Net gescheiden ouders en haar enige steun die verdwene...