Jack keek me koud aan. Ik rilde. 'Dag.' Mompelde ik. Maar Milan bleef staan. 'Hey gozer.' Zei hij. Nietsvermoedend. Jacks ogen wendde zich niet van me af. 'Wat ben je aan het doen?' Ik duwde me in Milans armen. Jacks ogen vernauwde zich. 'Wat. Doe. Je.' Milan keek hem geïrriteerd aan. 'Wat is er?' Jack reageerde nog steeds niet. Milan keek me argwanend aan. 'Prinses?' Vroeg jij. Ik haalde mijn schouders op en duwde hem naar achter. 'Kom dansen.' Zei ik iets te vlug.
Jacks ogen wendde zich van ons af. 'Prinses.' Zei hij zacht en hij draaide zich om. Ik liet Milan los en keek naar Jacks hangende schouders. Hij baande zich een weg door de menigte en keek niet meer op. Hij botste maar 1 keer tegen iemand op. Stephanie. Ze lachte wankelde tegen hem aan. 'Moooopje.' Begon ze uitbundig. Jack duwde haar weg en rende naar de uitgang. Door het raam zag ik het enorme hek open gaan en een donkere gestalte wegrennen. Toen was hij verdwenen.
Milan keek me fronsend aan. 'Wat heeft die nou?' Ik haalde mijn schouders op. Stephanie kwam verdrietig aanwaggelen. 'Bitch.' Gilde ze naar mij. Ik keek haar verbaasd aan. Milan ging verdedigend voor me staan. 'Wat zeg jij?' Ze keek hem raar aan. 'Wat boeit jouw dat?' Milan keek haar boos aan. 'Ze is mijn vriendin.' Even was Stephanie van haar stuk. Toen brak een enorme grijns door. 'O.' Zei ze. En ze probeerde een wenkbrauw op te trekken. Melissa kwam achter haar te verschijn. 'Hi broer.' Milan keek haar even kort aan. Stephanie fluisterde iets in Melissa's oor en haar ogen sperde zich wijd open. 'Is dat zo?' Stephanie grijnsde.
Ik keek van de twee schoonheden weg en trok Milan mee.
Melissa
Stephanie
'Ik moet zo gaan.' Zei ik zacht. Milan fronsde. 'Wat? We zijn pas anderhalf uur bezit ofzo?' Ik knikte. Er borrelde gal op in mijn keel. 'Ja.' Er verspreidde zich een angstig gevoel. 'Ik ga.' Zei ik. En ik rende weg. Net zoals Jack had gedaan.
Maar ik botste tegen iedereen op. Iedereen was getuigen van mijn afgang. Ymke rende me achterna. 'Onee. Is het uit?' Ik schudde mijn hoofd. Ze gaf me mijn fietssleutel. Ik knikte en gaf haar een knuffel. 'Veel plezier.' Fluisterde ik schil. Ze knikte. 'Doe voorzichtig meid. Ik hoor het morgen wel.' Ik knikte en fietste door de enorme deuren die opengingen. De donkere nacht in. Weg van het feest.
JE LEEST
Memories
RomanceVOLTOOID in 2016 [Dit is deel 1 van de serie: de goodgirl and the badboy. Dit is 'Memories.' Deel 2 is 'Real life'] . Kan liefde alles overwinnen? Of is er een Limit. Amélie heeft het moeilijk. Net gescheiden ouders en haar enige steun die verdwene...