Ik werd gewekt door een hand die zachtjes door mijn haar kamde. Even dacht ik dat hij het was. Mijn moeders stem haalde me uit die droom. 'Meisje toch. Wat is er gebeurd?' Voor ons op het tafeltje stonden twee kopjes thee. Ik sloot mijn ogen weer. Haalde even diep adem. De beelden van die ochtend schoten door mijn hoofd. Maar dat was niet het ergste. Hij had een vriendin. Dat kutkind had nadat het 1 week en 1 dag uit was een nieuwe vriendin. Ik drukte mijn hoofd in het kussen. 'Ik krijg vast hele erge straf' mompelde ik. Mijn moeder knikte. 'Ik heb een brief van de conrector gehad.' Ik haalde mijn schouders op en ging rechtop zitten. Mijn moeder haalde haar hand door mijn haar. 'Dat is het ergste niet' fluisterde ik. 'Ik heb mijn straf genegeerd.' Mijn moeder lachte zachtjes. 'Stoute meid.' Er viel een traan naar beneden. 'Hij heeft een ander. En vond het nodig haar voor mijn neus af te lebberen.' De woorden deden me niet zo veel. Het was het beeld dat door mijn hoofd schoot waar ik spontaan van begon te trillen. Mijn moeder gaf me het kopje thee. 'Trek het je nou maar niet aan. Dat rotkind mag zelf weten wat hij doet. Negeer het.' Ik nam een haperend slokje van de hete thee. Mijn moeder zuchtte. 'Mam zeg eens eerlijk. Waarom zou hij dat doen.' Mijn moeder schudde haar hoofd. 'Ik snap er niks van meis. Ik snap niet waarom hij het uitmaakte. Ik snap niet waarom hij een nieuwe vriendin heeft. Ik snap niet waarom hij haar zoent voor jouw neus.' Mijn moeder trok de deken over haar knieën. Ik legde mijn hoofd in haar schoot.
'Ik ben Jack.' Zei hij voorzichtig en ik kneep in zijn hand. Mijn moeder lachte. 'Dat snapte ik wel hoor.' Hij werd een beetje rood. 'Kom zitten.' Mijn moeder gebaarde groots naar de bank. Ik lachte. 'Ik moet even naar het toilet.' Snel liep ik naar de hal. Ik hoorde mijn moeders stem en wachtte even. 'Beloof je dat je goed voor haar zorgt?' Er speelde een kleine glimlach om mijn lippen. 'Beloofd.' Hoorde ik Jack zeggen.
Mijn moeder leek te zien waar ik aan dacht. 'Misschien moet je het hem vragen.' Ik keek haar aan. 'Als ik hem zie begin ik bijna te janken en als hij iets zegt begin ik te trillen en slaat Mn adem op hol.' Mijn moeder haalde haar schouders op en beet op haar lip.
Je kunt hem appen.
JE LEEST
Memories
RomanceVOLTOOID in 2016 [Dit is deel 1 van de serie: de goodgirl and the badboy. Dit is 'Memories.' Deel 2 is 'Real life'] . Kan liefde alles overwinnen? Of is er een Limit. Amélie heeft het moeilijk. Net gescheiden ouders en haar enige steun die verdwene...