7

342 7 0
                                    

Ik staarde mezelf in de spiegel aan. Ik was veranderd sinds de scheiding. Veranderd sinds hij weg was. Ik keek naar de donkere wallen onder mijn ogen. Naar mijn bleke ingevallen wangen. Allemaal zijn schuld.

'Je bent mooi.' Ik glimlachte. 'Is dat zo?' Hij knikte en gaf me een kus. 'Van binnen en van buiten.' Ik lachte. 'Jij ook.' Hij schudde even zijn hoofd. 'Jij bent echt.' Ik trok mijn wenkbrauwen op. 'Ben jij nep dan?' Hij aarzelde even. 'Niet bij jouw.' Ik dacht verder niet over zijn woorden na. 'Gelukkig bij mij.' Zei ik.

Ik beet weer op mijn lip. Probeerde niet te huilen. Bij alles wat ik zag had ik een herinnering. Met hem. Degene die me liet stikken toen ik hem het hardst nodig had. Ik stopte mijn hoofd onder de kraan en draaide hem helemaal open. Het koude water stroomde over mijn wallen en mijn ingevallen wangen. En viel daarna vermengt met mijn tranen in de wasbak. Ik draaide de kraan dicht en droogde mijn gezicht. Haalde diep adem en pakte een schoon topje uit de kast. Het was een donkerblauwe. Met een ruk gooide ik het ding onderin een laatje.

'Dat blauw staat je mooi.' Ik keek nerveus naar mijn topje. Hij glimlachte. 'Echt waar. Het is het topje van onze eerste date. Ik zal het nooit vergeten.' Ik lachte zachtjes. 'Ik ook niet.'

Ik trok een jurkje uit de kast. Het was een witte. Toen ik hem aanhad zag ik dat mijn bleke wangen extra opvielen. Ik keek even naar mijn gezicht. Even vroeg ik me af of ik niet beter wat make-up op kon doen. Het was een plotselinge ingeving. Maar ik schudde mijn hoofd en rende met een bonkend hoofd naar mijn kamer. Ik pakte een piano boek van de piano en propte het in mijn "heen en weer tas". Wie dat had bedacht wist ik niet. Maar ik haatte die persoon met heel mijn hard. Ik schoof de tas de hal op en rende naar de keuken. Aan de andere kant van het huis hoorde ik een deur klapperen. Pap was al weg.

~Heyy, srry ik moest ff iets verzinnen:/
Mr het volgende hoofdstuk word beter. Beloofd! Ps jullie maken mis ook nog even goed kennis met *hem* maar ik weet nog ff niet hoe. Xxx

MemoriesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu