Polat'tan:Polat heyecandan yerinde duramıyordu. Zaman yaklaştıkça sabırsız bir şekilde ne zaman gideceğiz daha zamanı gelmedi mi gibi sorular soruyordu.
Bir saat önceden hazırlanmıştı. Lacivert bir damatlık ve içine beyaz bir gömlek giyip papyonunu taktı.
En sonunda Menekşe hanım hazırsan biz hazırız oğlum dedi.
Hazırım anne hem de baya bir zamandır hazırım. Kızlar hazır değil mi? bekletmezler beni değil mi?
Hazırlar oğlum ikisi de aşağı da seni bekliyorlar.
---
Gelin evine kemençe sesleri duyulmaya başlamıştı. Kemençeler eşliğinde horon tepe, tepe Derya'yı almaya geliyorlardı.
Polat'ın arkadaşları akrabaları ellerine bordo mavi sis bombalarını almış kemençe eşliğinde sallıyordu.
Polat evden çıkmadan önce annesi yeşil işlemeli örtüsünü de örtmüştü üzerine. Biri de al bayrağı sallaya sallaya geliyordu.
Derya yavaşça odasından aşağıya indi. Sesleri duymaya başlayan annesi merdivenlerden inen kızını görünce göz yaşlarına hakim olamadı.
Derya yanına gelince ağlama annem hani ağlamayacaktın dedi.
Ah be güzel kuzum ağlama demesi kolay, geliyorlar seni almaya. Bugünden sonra sadece bizim kızımız değil Seyhanlıların da gelini kızı olacaksın dedi.
Derya annesine sarılarak ama senin kıymetlinim bunu kimse değiştiremez canım annem dedi.
Değiştiremez tabi gül kokulum dedi Zerrin hanım.
Bu sırada oğlan evi kapıya gelmiş horon tepiyordu. Polat ve ailesi kapının önünde durmuş bekliyordu.
Polat sonunda kapıya yönelerek kapıya vurdu. Kapının kolay, kolay açılmayacağını biliyordu.
Ceylan bütün yaşadıklarına rağmen kendini toparladı çünkü sözü vardı Derya'ya damada o eziyet edecekti.
Kapının çengelini geçirerek aralad,ı hoş geldiniz damat bey dedi.
Hoş bulduk, kapıyı açarsan içeriye girip gelinimi alacağım dedi Polat.
O biraz zor kapıyı açıp gelini sana vermeye niyetimiz yok.
Polat arkasına dönerek ahali gelini bize vermiyorlar dedi. Arkadan bir oooo nidası yükseldi.
Ee Ceylan hanım anlaşalım var mıdır? gelini almamızın bir yolu dedi Polat.
Bilmem damat bey sen açarsan kesenin ağzını bizde açarız belki kapıyı.
Polat gülerek istediğin o olsun diyerek bir zarfın içinde bin lira verdi.
Oo damat bey bonkörsün ama bu yetmez benim istediğim bu değil.
Polat gittikçe miktarı artırdı ama Ceylan ona yarım saat geçmesine rağmen kapıyı açmadı.
Oktay bey Ceylan'ı yanına çağırarak kızım daha fazla oyalama adamları bir servet döktüler işkencene bir son ver.
Ama kabul et eğleniyoruz Oktay amca.
Tamam ama fazla uzatma kızım.
Tamam Oktay amca biraz daha eğlenip açacağım kapıyı.
Ceylan kapıya dönerek damat bey senin kese fazla küçük galiba bir türlü aralayamadın şu kapıyı diyerek kıkırdadı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BEBEĞİM
General FictionGüzel başlayan bir gündü. bebekte yürüyüşümü yaptıktan sonra oturup manzarayı izlemeye başladım. Orada ne kadar vakit geçirdiğimi fark etmemişim. Saati görünce kendime geldim ve ayağa kalktım. Bir anda başım dönmeye başladı ve bayılmışım. Kendime ge...