18 ◈

1.3K 133 51
                                    

[Hana's POV]

Harini, aku siap kerja aku awal. Jadi aku boleh lah balik awal. Awal tu dah pukul 5 petang. Biasanya aku kena balik pukul 7 malam sebab si Taeyong tak bagi aku balik awal. LOL.

Entah kenapa tangan aku gatal sangat nak call Doyoung dan tanya khabar dia eh anak dia.

Alasan je anak dia ni.

Jadi aku call lah dan tanya anak dia sihat ke tidak dan mesti lah anak mama tu sihat selagi papa dia tak kejam, tak kasi makan dia. Mana lah nak sihat anak mama tu.

Okay back to the story.

Kebetulan pula, syarikat Doyoung nak sambut kejayaan syarikat dia yang telah dapat anugerah syarikat berperestasi pada bulan lepas. Jadi Doyoung ajak aku untuk celebrate bersama.

Aku on je, makan free. Siapa taknak?

"So cheers" sorak mereka semua, termasuk aku.

Aku meneguk sedikit soju itu. Bahaya ni, aku lemah dengan semua ni sebab aku tak boleh kawal mabuk.

"Come on Hana, habiskan satu gelas tu" kata Jaehyun. Jadi aku memaksa tekak aku menelan semua itu.

Satu gelas demi satu gelas Jaehyun tuankan aku.

Dia ni memang sengaja ke buat aku macam ni?

Doyoung pula sibuk melayan pekerja-pekerjanya. Bos yang baiklah katakan.

"Sudahlah, aku dah tak boleh" kata aku, sambil tahan pening. Mana tak pening, dah lima gelas aku minum. Kuang ajar Jaehyun. Yang paling banyak aku minum dua gelas je. Tapi ni, aish!

"Hana" panggil Doyoung apabila dia duduk disebelah aku. Aku padang muka Doyoung.

Jantung aku berdegup kencang.

Kacaknya.

Aku pegang wajah Doyoung. Doyoung pelik dengan kelakuan aku.

'Can i kiss you encik Kim?'

Encik Kim? Dah lama aku tak panggil dia macam tu.

Aduh apa aku pikir ni. Aku jauhkan diri dari Doyoung.

"Maafkan saya" kataku, Doyoung senyum.

Aku menekup wajahku atas meja. Dah berat sangat kepala ni. Aku dah tak boleh angkat.

"Saya nak balik" Kataku.

[End Hana's POV]

"Saya nak balik" kata Hana, Jaehyun tersengih lalu menepuk bahu Doyoung.

"Hantar dia balik and thanks to me later" katanya lalu dia pergi ke meja lain.

"Apa?" Doyoung keliru. Dia pandang Hana yang menekup kepala diatas meja. Dan pandang Jaehyun yang ke meja sebelah.

"Encik Kim~ bawa saya balik" kata Hana dalam keadaan mabuk.

Tanpa berfikir panjang. Doyoung terus memapah Hana masuk dalam keretanya.

Tapi semasa dia tengah drive ke arah rumah Hana. Dia terfikir sesuatu.

"Kalau bawa dia balik rumah dia? Siapa nak tengok-tengokkan dia? Dah la dia mabuk teruk ni"

Jadi Doyoung bawa Hana balik ke rumahnya. Dan si Daehyun masih di rumah neneknya. Doyoung tak sempat pergi menjemput Daehyun. Jadi selepas Doyoung sampai dirumahnya, dia terus menelfon ommanya untuk menjaga Daehyun untuk satu malam kerana dia tidak sempat nak jemput dan kesian untuk kejutkan anaknya yang sudah tidur.






i want a mama!Where stories live. Discover now