I'm bigger than my body
I'm colder than this home
I'm meaner than my demons
I'm bigger than these bonesAnd all the kids cried out, "Please stop, you're scaring me"
I can't help this awful energy
God damn right, you should be scared of me
Who is in control?~~
Aku melangkah masuk ke dalam bilik aku. Ramai muka-muka baru. Dalam bilik aku tu ada lima katil double decker, kiranya ada 10 orang menetap bilik yang sama denganku. Aku letakkan beg aku atas katilku. Masih takde yang chop katil aku ni. Cadar, sarung bantal, selimut semua ibu dah tukarkan. Aku tersenyum kecil.
Dua tiga budak jenguk-jenguk katil aku yang berada di atas, tapi aku buat bodoh je. Aku takkan bersosial. Not even in this freaking orphanage. Aku takut aku ter-attached kat someone. Perkara terakhir dalam bucket list hidup aku adalah masuk balik dalam sarang neraka tu. Aku mengeluh lemah lalu membaringkan diriku atas permukaan tilam.
Mata hitamku memandang siling, lama juga aku termenung. Termenung kosonglah, malangnya. Aku tak tau nak pikir pasal apa. Tanganku menekup mukaku. Sekarang ni time for the new era, the new me. Tak boleh ulang kesilapan lama. Mataku tertacap pada jam kat dinding atas pintu bilik ni. Ah, aku kena makan ubat aku.
Tanganku mencapai beg aku kemudian keluarkan sebotol ubat kecil yang berlabel 'Borderline Personality Disorder' Tudung botol tu aku buka kemudian sebiji pil tersebut aku ambil lalu diletakkan kedalam mulutku. Tanganku pula mencapai botol air dalam beg aku lalu aku meneguk air, memudahkan aku untuk telan ubat tersebut.
Ktang!!
Katilku terasa bergoncang. Aku tengok bawah dan nampak seorang gadis yang rambutnya diwarnakan oren, mukanya yang ada sikit jerawat kat pipinya dan dahinya berkerut. "KAU! NEWBIE!"
Keningku terangkat, jari telunjukku dituju pada dadaku. Gadis tadi mendengus. "Yela, kau!! Takkan langsuir yang selalu bertenggek kat kepala katil kau tu!!"
Aku tau dia cuba nak takutkan aku, sebab tu aku tak berpaling, nak cari mana langsuir yang dia claim tadi. Mukaku takde apa-apa reaksi. Perkara ni buatkan perempuan tu lagi marah. "Agh, turun skang!! Aku ada benda nak cakap kat kau!" Keluhan kecil dilepaskan dari bibirku. "Nuisance" Tapi, kakiku tetap menuruni tangga besi katil aku itu.
Bila aku dah menapak atas lantai mozek bilik tersebut, aku mendongak untuk pandang gadis tadi. Ye, aku memang pendek. Tinggi aku 158 je. Dia? Mungkin 165+. Senyuman sinis dilakar pada mukanya. Badannya ke depan, memandang aku atas bawah. "Kau pikir kau sape newbie? Bila aku panggil, kau kene sahut. Lagipun aku 18 kat sini"
Aku menelengkan kepalaku. "Dah 18 pun still duduk sini? Asal tak cari keje" Dahinya semakin berkerut. Pinggangnya dicekak. "Eh, baik sikit eh. Aku keje ok. Setiap hari pukul 8 aku keluar, shift aku habis pukul 6 petang. Haaa" Aku menjungkit bahu. Mukaku still tak tunjukkan minat. "Kalau keje bagusla, jangan nak susahkan ibu pula kau"
Mukanya memerah kemudian, dia angkat tangannya lalu hempas tangannya pada pipi kiriku. Efek tamparan tu membuatkan aku jatuh terduduk. Tapi, aku tak rasa apa-apa. Marah tak, sedih tak, takut pun tak. Aku bangun dan berdiri atas kedua-dua kakiku dan dongakkan kepalaku untuk levelkan mata hitamku dengan matanya. Matanya membesar. Dia mengetap gigi.
"Kau... Kau cabar aku ke ha?!!!" jeritnya. Aku masih berdiam. Dia mengangkat tangannya lalu menampar aku sekali lagi, dan bila aku tak beri apa-apa reaksi, dia makin menyirap. Berkali-kali dia menampar mukaku sampaikan roommate-roommate yang lain terpaksa tahan dia dari pukul aku lagi.
"Weh, Lia, dahla. Kang ibu nampak, nahas kita!"
Dia merentap badannya lepas dari mereka. "Blah ah!! Kau tengok perempuan ni takde langsung hormat kat aku!!" Dia jeling aku semula. Pipiku terasa panas dan mula membengkak. Hujung bibirku juga dah pecah. Tapi, aku tak lap pun darah tu. Matanya mencari-cari, apa yang boleh buat aku beremosi. Matanya jatuh pada beg kertas kat sebelah beg sandangku. Tangannya mencapai tapi aku tepis tangannya jauh.
YOU ARE READING
LoveSick (gxg) [√]
Horror[cover drawn by me] #4th story [ Part 1 of Bloody Love series ] Pernah tak korang rasa yang diri korang ni tak normal? Ok-ok, aku bagi contoh, korang tak gelak pada benda lawak, korang tak nangis pada benda sedih. Senang citer korang blank je. No em...