LS 5 : Need Ur Luv

1.7K 85 9
                                    

This is Syaf ^^

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

This is Syaf ^^

Tried to fake it, I can't take it
Boy you trapped my heart
I can't shake it, 'bout to break into a hundred million parts

I need your love
I need it even when it hurts me
I won't give up
I won't give up, so come and get me

I need your love
I need it even when it hurts me
I won't give up
I won't give up, so come and get me

~~

Angin malam meniup dan menyapa mukaku ketika aku membonceng Bil ke padang besar untuk raikan New Year eve ngan buah hati aku. Hehehehe, agak-agak apa dia pakai eh? Lamunanku terganggu bila motor Bil ni tetiba terhuyung-hayang. Automatically, aku mencapai pinggang Bil untuk berpaut. Dahiku berkerut.

"Weh, serius ah kau reti bawak motor. Kang tak pepasal aku mati sebelum sempat aku jadi 17 tahun" Leterku sambil berpaut lebih erat kat pinggang minah samseng ni. Ntah apa yang dipikirnya sampai hampir buatkan aku ngan dia terbabas tadi. Tawa kecil dilepaskan dari bibirnya, matanya mengerling ke arah aku, mukanya merah. "Arh, sori. Tadi ada lubang, aku tak sempat nak elak"

Wah, alasan memang boleh pakai. Aku hanya berdecit lalu kembali berdiam diri. Tak lama kemudian, henfon samsungku bergetar menandakan mesej wassap baru masuk. Tangan kananku masih memeluk pinggang Bil and tangan kiriku pulak menyeluk poket seluarku lalu memancing keluar fonku. Sebuah senyuman gergasi terlakar di mukaku bila aku tengok nama si pemberi mesej tadi. Aku tekan kat nama dia and keluar chatnya.

Syaf💖 : Kitorang dah sampai. Korang kat mana?

MirMir : Otw. Ni tengah bonceng Bil ni hahahah doakan saya tak mati 😂

Syaf💖 : Ouh, kenapa balas kalau awak atas motor? Bahayalah.

MirMir : Ops, my bad. Saya chat awak bila kitorang dah sampai then

Syaf 💖 : Alright. Btw take care✨

Aku mematikan telefonku lalu masukkannya semula dalam poketku. Tangan kiriku join tangan kananku untuk memeluk pinggang Bil. Kepalaku diletakkan kat belakang badan Bil and keluhan kecil dilepaskan. Aku perasan degupan jantung minah ni tetiba jadi laju and telinga dia juga memerah tetiba. Ah, biarlah. Perempuan ni memang pelik pun.

Tak sampai 10 minit macam tu, kitorang dah sampai dah kat kawasan festival tu. Banyak gerai and manusia. Ugh, tetiba je aku rasa anxious. Aku turun dari motor lalu cuba untuk buka strap kat helmet ni, tapi tak jalan. Ceh, pompuan ni ikat ketat-ketat nak aku tercekik ke? Bil pandang ke arah aku, tawa kecil dilepaskan and kedua-dua tangannya mencapai kepalaku. Aku cuba melawan tapi dia marah aku balik.

"Diam sat. Biar aku buka tali ni. Kalau kau yang buat kang tak pepasal makin ketat tali ni" Ujarnya lalu membuka strap pada helmet tu. Bila kepala aku dah bebas daripada helmet tu and tangannya mengusap-ngusap rambutku. Aku menepis tangannya jauh dari kepalaku. Dia tak marah or sedih tapi hanya tersenyum bila aku buat macam tu. Benda-benda macam ni yang buatkan aku pelik kat minah sorang ni. Selalunya, kalau kita dah tolong orang and orang tu tepis kita, takde terima kasih, takde senyuman, mesti kita terasa. Tapi dia.... Dia just senyum.

LoveSick (gxg) [√]Where stories live. Discover now