And does it get your blood boilin', does it make you see red?
Do you wanna destroy it?
Does it get in your head?
'Cause it gets my blood boilin' and I'm coming unglued
It would eat you like poison if you knew what I knew
You would be angry too_
"Apa kita nak buat ni?"
"....."
"Abang, saya tanya ni! Apa kita nak buat?!"
"...."
"ABANG!"
"DIAM! Diamlah!! Sekarang ni kalau panik pun takleh nak buat apa!"
Kepalaku digeleng lemah, kedua-dua tapak tanganku menutup telingaku. Diam, please. Jangan bising, aku pening. Benda berwarna hitam yang terbaring atas ribaku kaku, tak bergerak. Air mataku bergenang tapi tak tertumpah pun. Keluhan lemah papa kedengaran. Tanganku meluncur dari telinga ke wajahku. Disapu lemah mukaku. Apa salah aku?
"Takpe. Takpe. Jangan panik. Dia budak lagi, so--"
Nafas papa tersangkut. Ahh, jangan nangis papa.
"So benda ni normal. Dia tak sengaja... Anak kita normal... Mira normal"
Keheningan mula muncul antara kami bertiga, tiada suara yang kedengaran dari bilik sebelah. Mata hitamku masih tertumpu pada benda yang terbaring atas ribaku. Dakwat merah masih lagi laju mengalir keluar darinya.
Pintu bilik mama dan papa terbuka, langkah mereka jelas kedengaran berat dan was-was. Wajah papa nampak neutral manakala mama wajahnya putih, pucat. Seolah-olah dia nampak hantu. Papa tersenyum lemah, matanya still nampak dia takut. Bahu kecilku dipegangnya lemah. Bibirku menggigil-gigil untuk dibuka.
"P-Papa... Mir... Mir tak sengaja.... Mir takut, pa..."
Lelaki di depanku hanya menggeleng perlahan lalu menarikku kedalam pelukan hangatnya. Aku memeluknya kembali, meninggalkan handprints merah di kemeja biru cairnya.
"Papa tau.. Mir tak sengaja, it's okay. Semua orang buat silap. Kesilapan tulah yang buktikan kita manusia.." Badannya dijarakkan dari aku. Senyuman lembut bermain di bibirnya. "Bukti kita normal"
"Tapi, Tompok dah--"
"Takpe sayang" Mamaku pula menyampuk. Dia mencangkung di sebelah papa and usap pipiku lembut. Ibu jarinya mengusap untuk membuang kesan merah yang terdapat pada pipiku. Mama pun tersenyum. Tapi aku dapat rasakan kesakitan yang datang dari senyuman mama. Bukan macam senyuman papa.
"Semua akan mati juga. Just kita je tak tau"
"Ni bukan salah Mir. Dah ajal kucing tu"
Tangan kecilku yang masih pegang batu sebesar tapak tangan papa ditarik oleh mama. Dia buang batu tu dari tanganku. Objek tu jatuh bergolek, meninggalkan kesan dakwat tadi. Ribaku semakin lama semakin lenguh, hidungku penuh dengan aroma hanyir.
"Lagipun, papa memang tak suka kucing tu pun" ujar papa lalu tersenyum lebar. Sekali lagi, badanku ditarik kedalam dakapan mereka. Belakang badanku diusap lembut oleh papa.
"Mir normal. Anak papa normal. Ingat tu"
Nafas mama tersangkut-sangkut. Esakan perlahan terlepas dari mulutnya. Jadi, aku perlahan-lahan menekup kedua-dua pipi mereka dengan tangan kecilku. Satu senyuman besar dan bangga, satu lagi senyuman penuh dengan kesakitan dan kecewa. Aku pun turut tersenyum. Tapi senyumanku kosong, unsure.
YOU ARE READING
LoveSick (gxg) [√]
Terror[cover drawn by me] #4th story [ Part 1 of Bloody Love series ] Pernah tak korang rasa yang diri korang ni tak normal? Ok-ok, aku bagi contoh, korang tak gelak pada benda lawak, korang tak nangis pada benda sedih. Senang citer korang blank je. No em...