LS 4 : All I Need

1.8K 89 11
                                    

Atas ni Nabila (Bil)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Atas ni Nabila (Bil)

I'm a moth who just wants to share your light
I'm just an insect trying to get out of the night
I only stick with you because there are no others
"You are all I need, you're all I need
I'm in the middle your picture lying in the reeds
~~

Ahhhhh!!!

Diasentuhakudiasentuhakudisentuhakudisentuhaku!!!!!!

Kedua-dua tanganku (yang disentuh oleh bidadari tadi tu) mengusap-ngusap mukaku. Uhhh, perfume dia still melekat kat tanganku. Mukaku memerah. Aduhh, I'm so dead by now to be honest. Keluhan berat aku lepaskan, kemudian kepalaku didongakkan ke atas. Senyuman lebar terukir di bibirku.

Lately ni, kalau aku kuar ngan si Bil, mesti terserempak ngan Syaf. Kat kedai warung ke, taman ke, mall ke, mesti je terserempak. Ahh, jodoh kuat betul ni. Tanganku yang disentuhnya semalam didekatkan pada hidungku, haruman lavender memasuki rongga hidungku. Aduh, wanginya, lembut betul tangan dia. Dah kecik je dia tu, rasa nak makan jela, haih..

Tup!!

Kepalaku diketuk perlahan oleh Bil. Baru aku perasan yang dia masuk bilik aku and duduk kat katil aku secara diam-diam. Ugh, such a creep. Bilikku lengang sebab budak-budak kat sini dah buat deal ngan aku. Kalau aku duk bilik, dorang duk kat luar, and bila dorang duk bilik, aku duk luar. Time yang kitorang sama-sama duduk satu bilik time nak tidur je. Aku tak kisah pun. Anyway, back to this creep. Mataku meleret ke arah tangannya yang lagi satu, sebuah novel english terlihat kat dalam pegangannya. Keningnya diangkat sebelah.

"Kau ok tak ni? Aku masuk je kau buat bunyi-bunyi pelik, ingat kau demam"

Aku menggulingkan biji mataku lalu mengalihkan tangannya dari kepalaku. "Aku tengah pikir something je" Mukanya jadi bertambah curious, mukanya didekatkan denganku. "Ohhh, pasal apa? Nak tau gak"

Tanganku tolak kepalanya jauh dengan kasar. Eventho boleh dengar bunyi tulang leher dia, tapi aku tak kisah. Ugh, minah ni bagi aku vibes yang pelik. Dia terduduk lalu memegang belakang lehernya. "Fuck!! Sakit bodo! Asal buat camtu?" jeritnya sambil mengusap-ngusap lehernya. Aku menjungkit bahu lalu mencapai henfon samsung yang baruku beli seminggu lepas. Aplikasi Wattpad dibukaku, lalu aku scroll - cari citer mana yang best.

Bil mencebik. Aku masih abaikan dia. Malas nak layan minah ni, makin layan makin menjadi kang (padahal aku cakap ngan dia pun jarang) Dengusan dilepaskannya kemudian dia mencapai bukunya semula. Badannya dipusingkan jadi belakangnya menghadap aku. Kemudian, dia menghempas badannya atas katil, kepalanya jatuh atas pehaku. Badanku terlompat kecil. Mataku menjelingnya. Dia hanya menjelirkan lidah. Ei, pikir cute ke sial?

Jari telunjukku menunjal dahinya. "Oit, kau pikir aku ni bantal ke ngek? Blah skang" Dia menggeleng kemudian buka bukunya. "Taknakkk. Kau buat leher aku sakit, so sebagai balasan kau kena jadi bantal aku" Ujarnya sambil membaca novel tu.

LoveSick (gxg) [√]Where stories live. Discover now