Are the pieces of you
In the pieces of me?
I'm just so scared
You're who I'll be
When I erupt
Just like you do
They look at me
Like I look at youI won't be, no I won't be like you
Fighting back, I'm fighting back the truth
Eyes like yours can't look away
But you can't stop DNA
No, you can't stop DNA_
(fun fact; this is my fav song)
13 April 2019
Tepat pukul 12 tengah hari, Prof. Jane dah tamatkan kelas kalkulus pada hari tu. Bil mengeliat sambil meletup-letupkan jari-jemarinya. Dahinya dipicit lemah kemudian dia mengemas barangannya lalu melangkah untuk keluar dari dewan tersebut.
Lay ajak date harini. Tengok wayang ke gi sight-seeing kat tasik eh?
Bahunya ditepuk lemah dari belakang. Dia terkejut dari lamunannya lalu memandang kebelakangnya. Wajah seorang lelaki tampan yang berkulit sawo matang muncul dalam pandangannya. Tahi lalat di atas bibirnya terikut naik apabila senyuman malu terukir. Bil membalas senyuman tersebut dengan salah satu senyuman palsunya.
Haihla, semak ah mamat ni.
"Benjamin? Right?"
Lelaki tu hanya tergelak lalu mengangguk. "Asal panggil aku?" Soal Bil lagi. Dia malas nak bertegur sapa sekarang ni. Benjamin menggaru belakang lehernya sambil tersenyum senget. "Ermm, this is quite embarrassing but can you teach me a thing or two about the subject we just learned? Sebab aku tak dapat catch up sangat hari ni. Plus, kuiz hari Jumaat ni pulak... I don't think I'm ready"
Bil melepas tawa kecil (a forced one of course). Senyuman yang menampakkan deretan gigi putihnya diukir pada bibirnya. "Sure. But I really need to go right now. Got something to do. So, untuk sementara ni.." Tangan kanan Bil dimasukkan kedalam begnya lalu keluarkan dua tiga keping nota kemudian dia hulurkan pada Benjamin. "Pakai lah nota aku jadi rujukan. Esok aku tolong kau study"
Benjamin meregangkan tangannya lalu mengambil helaian-helaian kertas tersebut daripada Bil. Senyuman 100 mega watt menghiasi wajah jejaka berkulit sawo matang itu, "I owe you one, Bil. Nanti aku lanje kau makan"
Bil tergelak. "I'd hold you to that. Dah, aku lambat dah ni. Goodluck study" ujar Bil sambil melangkah pergi. Benjamin melambai sambil menjerit, "Okay, have fun on your date!!"
Tawa besar dilepaskan oleh Bil.
-
Seminggu lepas Benjamin tegur Bil, mereka berdua menjadi rapat. Setakat study buddy jelah. Benjamin seorang yang liberal, dia tak fikir secara sempit dan pernah cakap yang semua 'stereotypes' dalam dunia ni mengarut. Cara Benjamin pandang dunia ni seolah sama seperti Bil. Disebabkan tu, Bil rasa yang Benjamin ni tak teruk mana.
"Okey, settle cover bab 3. Kau nak sambung bab 4 ke?" Soal Bil selepas menutup buku teksnya. Jejaka di depannya hanya mengeliat dan menguap sebagai jawapan. Senyuman senget dilemparkan ke arah Bil. "Nah, I'm good. Takut kalau sumbat lagi nombor-nombor ni dalam otak aku kang meletup pulak kepala aku"
"Ehh, bagus ah camtu. Kau mati so takde sape nak annoyingkan aku" Ujar Bil lalu berdehem. Ton suaranya didalamkan, dia cuba meniru suara serak basah milik Benjamin. "Ehem, Billl, boleh tolong ajar aku ni tak? Billl, boleh teman aku beli barang takk? Nabilaaaa, boleh carikan aku awek tak? Aku sendu bin lonely nii"
"Sial. Tu dulu. Skang aku dah ada girlfriend, ok" Benjamin ketawa sambil menumbuk lengan Bil. Gadis tomboy tu melepaskan tawa besar. Sebagai balasan, dia menendang betis milik lelaki itu. "Padan muka kau. Suka sangat potong masa aku ngan makwe aku en"
YOU ARE READING
LoveSick (gxg) [√]
Horror[cover drawn by me] #4th story [ Part 1 of Bloody Love series ] Pernah tak korang rasa yang diri korang ni tak normal? Ok-ok, aku bagi contoh, korang tak gelak pada benda lawak, korang tak nangis pada benda sedih. Senang citer korang blank je. No em...