When you feel my heat
Look into my eyes
It's where my demons hide
It's where my demons hide
Don't get too close
It's dark inside
It's where my demons hide
It's where my demons hide~
Semua pelajar berkumpul kat dewan malam-malam buta ni. Taklah lewat sangat, baru pukul 9 malam but still aku dah ngantuk nak mati ni. Aku menggosok-gosok mataku, cuba nak hilangkan ngantuk. Bil kat sebelah aku sambil termenung jauh. Entah apa yang perempuan ni tengah fikir.
Petang semalam lepas aku bunuh Alan, aku rasa puas. Rasa cam "dia" dalam badan aku ni kenyang, puas hati. Aku mengusap mukaku kasar. Kenapa kau pilih badan aku juga nak tumpang? Apa salah aku sampai kena sumpahan camni?
"Hei, kau oke tak?"
Suara Bil menyapa telingaku. Aku mengangkat mukaku, memandang matanya. Aku tak tau macam mana seorang manusia normal boleh ada kehangatan dan friendly vibes and at the same time has cold and sinister vibes in their eyes. Manusia normal pun macam ni juga? Heh, dorang sama je cam aku. Raksasa. "Yea, aku oke je"
Bil mengangguk lalu memeluk tubuhku sambil menjontos kepalaku beberapa kali. Terkejut, aku lepaskan jeritan lalu menolak badan gergasinya. Takla besar sangat, badan dia biasa-biasa je. Aku je yang kemetot. Haihh..
"Pesal kau ni?" aku menolak badannya jauh dari aku. Bil tersengih lebar. Akhirnya aku nampak yang sengihan dan senyuman dia selama ni palsu. Senyuman paling ikhlas dia just her evil smirk. "Alololo adik oppa marah ye?"
Aku tak tau apa motif dia tapi dari pandangan matanya, aku dapat rasakan yang dia suruh aku layankan je. Aku mengeluh perlahan. "Otak kaulah oppa-oppa! Menyampah ngek" Bil tergelak. Kitorang punya bicker ni buatkan orang-orang sekeliling kitorang tersenyum and ketawa.
Just an act. Taknak bagi orang nampak yang kitorang ni suspicious I guess. Bil memeluk bahuku sambil tersenyum lebar. And by senyum I mean just stretching her lips as wide as she can. Yea, tula flaw yang baru aku nampak pada dia harini. All things about this girl are fake. Macam mana dia boleh hidup dalam dunia yang penuh dengan kepuraan macam tu?
"Korang ni memang macam ni eh kat mana-mana pun?"
Kedua-dua kepala kami tersentak lalu didongakkan untuk melihat sape yang tegur kami tadi. Wajah Lay dan bidadari kesayanganku, Syaf muncul di depan kami. Lay, yang cuma mengenakan tshirt crop top hitam dan dilapisi dengan satu sweater kelabu and sepasang shorts hitam juga dipakainya. No, seriously, apa masalah budak ni? Dah malam dah ni, aku pun menggigil tapi dia lek-lek je pakai pakaian yang pendek dan nipis macam tu. Kulit buaya ke apa minah ni?
Tapi angel aku pula jauh berbeza dari Lay. Syaf kesayangan aku tu dia pakai sepasang seluar tracksuit hitam yang panjang and tshirt long-sleeved warna maroon dengan lambang star wars kat dadanya. Rambut hitam panjangnya diikat menjadi loose ponytail. No make ups, but still she looks beautiful like an angel. Mata kelabunya melirik memandang ke arah aku. Kemudian dahinya dikerutkan and bibirnya dicebik. Tuhan, asal ciptaan Kau ni cute sangat?
"Nape tinggalkan saya sensorang? Saya keluar dari bilik air tengok-tengok awak dah keluar dulu"
Aku tergamam. Did she just teased me? Omg, tease as if kitorang member rapat. Yea, kawan-kawan akan gurau macam ni en? And I guess, Syaf dah terima aku sebagai kawan dia. Good job, Mir. Teruskan usaha kau. Aku lepaskan tawa kecil lalu menggaru belakang kepalaku. "Erm, sorry. Tapi, tadi si Bil terjah masuk dorm kita and heret saya gi sini"
Bil melemparkan senyuman gergasi, yang menampakkan deretan giginya yang tersusun rapi. "Sorry, but aku rindu adik aku sorang ni" Kali ni, dia menepuk bahuku kasar. Sah, dia sengaja. Jelingan aku lempar ke arahnya tapi dia buat tak endah. Cis.
YOU ARE READING
LoveSick (gxg) [√]
Horror[cover drawn by me] #4th story [ Part 1 of Bloody Love series ] Pernah tak korang rasa yang diri korang ni tak normal? Ok-ok, aku bagi contoh, korang tak gelak pada benda lawak, korang tak nangis pada benda sedih. Senang citer korang blank je. No em...